וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים הורתה לחברות התעופה שלה להימנע מטיסה מעל איראן - למשך כ-3 שעות הלילה

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 21:25

בקהיר הנחו את חברות התעופה להימנע מהמרחב האווירי של איראן מהשעה 4:00 לפנות בוקר, שעון ישראל - ולמשך כ-3 שעות. זאת, בשל תרגיל צבאי שנערך באיראן. בהודעה המצרית נכתב: "שום תוכנית טיסה לא תתקבל בשטח זה"

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מצרים הורתה לכל חברות התעופה שלה להימנע מטיסה במרחב האווירי של איראן למשך כשלוש שעות - מהשעה 4:00לפנות בוקר, שעון ישראל. זאת, בשל תרגיל צבאי שנערך באיראן הלילה. "שום תוכנית טיסה לא תתקבל מעל שטח כזה", נכתב בהודעה המצרית.

הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/רויטרס

בד בבד, גורמים במערכת הביטחון אישרו כי בשבוע האחרון ארצות הברית הגבירה את שיחות התיאום, הערכת המצב והחלפת המודיעין עם ישראל על המתרחש במזרח התיכון. שלשום (שני) ביקר בישראל מפקד "סנטקום", (פיקוד המרכז של צבא ארה"ב) הגנרל מייקל קורילה לצד בכירי המטה שלו, ונפגש עם שר הביטחון יואב גלנט ופורום המטה הכללי של צה"ל.

במערכת הביטחון הסבירו כי עליית המדרגה ברמת התיאום באה לידי ביטוי, בין השאר, גם בשיחות בתדירות יומיומית בין שר הביטחון יואב גלנט למקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין. גורמים ביטחוניים הבהירו כי האמריקנים מגלים מחויבות לביטחון ישראל ושבים וחוזרים על חשיבות היחסים המיוחדים בין שתי המדינות; בד בבד, כך לפי הגורמים, בארה"ב מעוניינים גם לדעת אם בכוונת ישראל לשבור את הכלים - ולצאת למתקפת מנע כדי לסכל התקפות רחבות על העורף הישראלי.

"אם יגיע מידע קונקרטי על כוונות רחבות לתקוף את העורף הישראלי, ויהיה מדובר במהלך בר ביצוע, צה"ל לא יעמוד מנגד - ויתקוף", אמרו הגורמים והוסיפו: "זו המדיניות שהבהיר שר הביטחון לצה"ל ולחיל האוויר".

ההמתנה הדרוכה לקראת מתקפה של החברות בציר הרשע, כך לפי הגורמים, נשענת על מודיעין ובשלות מבצעית - אך היא לא תתקיים לאורך זמן. הגורמים אמרו עוד כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל צורה כדי להגן על עצמה - ולכן היא ממשיכה לתקוף יעדי טרור שמאיימים על ישראל ברצועת עזה, בלבנון ובמקומות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully