וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי אחרי סערת התפילות הציבוריות: "לא נאפשר הפרדה בין גברים לנשים"

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 17:53

הרשת סערה ביממה האחרונה בעקבות הודעת עיריית תל אביב לפיה לא תאפשר לקיים תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי, כשהיום הבהיר ראש העירייה כי "תפילות בהפרדה מתקיימות בבתי הכנסת - זהו המרחב ציבורי שיישאר נגיש לכל". במקביל, מתארגנת מחאה נגד האיסור בכיכר דיזינגוף

האירועים בכיכר דיזנגוף בערב יום כיפור/אבשלום ששוני

ביממה האחרונה סערה הרשת בעקבות הודעתה של עיריית תל אביב-יפו לפיה לא תאפשר לקיים תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי, כשהיום הבהיר ראש העירייה רון חולדאי את ההודעה. במקביל, מתארגנת תפילת מנחה וערבית שתיערך מחר בהפרדה בכיכר דיזנגוף במחאה נגד האיסור.

"כעיר השומרת על זכויות הפרט, רשאי כל אחד בעירנו להתפלל מתי ואיפה שידבנו ליבו. את המרחב הציבורי שלנו אנחנו רוצים לראות כמרחב של הסכמה והתחשבות", מסר. "אנחנו מקפידים על מרחב ציבורי פתוח, נגיש ומזמין לכל, ולכן, איננו מאפשרים תפילה בהפרדה מגדרית עם מחסומים פיזיים, במרחב הציבורי".

עוד טען אודות האיסור: "זה מה שעמותת 'ראש יהודי' ביקשה ולזה סירבנו. תפילות בהפרדה מתקיימות באין מפריע בבתי הכנסת הרבים בעירנו, וההתעקשות של בעלי אינטרסים כאלה ואחרים לקיים תפילה בהפרדה וחציצה בין גברים לנשים דווקא בכיכר דיזנגוף או במקומות מרכזיים אחרים בעיר, מטרתה לאתגר ולשנות את צביונה של עירנו, עיר שבה חיים כולם יחד, עיר שמכילה את כולם ללא הפרדות וללא מחיצות.

רון חולדאי, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
כן לתפילה, לא לכפיה. חולדאי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

נמשיך להיות בשיח מתמיד עם הקהילות הדתיות המגוונות בעירנו תוך שמירה על חופש הפרט ועל ערכינו. נאפשר חופש דת, וגם - חופש מדת. כן לתפילה ולא לכפייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully