וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות אוקראיניים חדרו לשטח רוסיה, פוטין: "זו פרובוקציה גדולה"

7.8.2024 / 15:19

קרבות עזים מתנהלים במחוז קורסק, הגובל בצפון אוקראינה, בעקבות מתקפת פתע של קייב, הכוללת כאלף חיילים, טנקים ותקיפות אוויריות. מוסקבה טוענת שהם נבלמו, פוטין כינס ישיבת חירום: "הם יורים ללא אבחנה לעבר אזרחים". באוקראינה, המנסה להסיט משאבים רוסיים, שותקים

נשיא אוקראינה זלנסקי מציג מטוסי F-16 ראשונים שקיבלו ארצו/טלגרם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כינס היום (רביעי) ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי, בעקבות מתקפת פתע של כוחות אוקראיניים שחדרו לשטח רוסיה. מאז אתמול, מתנהלים קרבות במחוז קורסק, שאליו חדרו כאלף חיילים אוקראינים, לפי צבא רוסיה.

לפי מוסקבה, הכוחות האוקראיניים מגובים בטנקים ובכלי רכב משוריינים, והם חצו את הגבול בסמוך לעיירה סודז'ה, ששוכנת כעשרה ק"מ מצפון לחזית. לפי הרשויות, אלפי תושבים עזבו את בתיהם במחוז, שנתון להתקפות קבועות של כטב"מים אוקראיניים.

קייב שומרת על שתיקה בכל הנוגע לפשיטה מעבר לגבול, אחת מכמה שהביכו את הכוחות הרוסיים מאז תחילת המלחמה לפני שנתיים וחצי. לפי ההערכות, אוקראינה מנסה להסיט כוחות רוסיים שהתרכזו בסמוך לגבול עם מחוז סומי, כדי לסכל התקפה מחודשת על האזור כפי שאירע במחוז חרקוב בחודש מאי.

פוטין, שהורה לכוחותיו לפלוש לאוקראינה בפברואר 2022, האשים את קייב ב"פרובוקציה גדולה נוספת". לפני ישיבת המועצה לביטחון לאומי, האשים נשיא רוסיה את הכוחות האוקראיניים ב"ירי חסר אבחנה" לעבר מבני מגורים.

בתים הרוסים בכפר בעקבות לחימה בין כוחות רוסיים לאוקראיניים במחוז קורסק, רוסיה, 6 באוגוסט 2024. רויטרס
מבנים שניזוקו בלחימה במחוז קורסק, אתמול/רויטרס

הרשויות הרוסיות אמרו שלפחות שלושה אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות של אוקראינה, ו-24 איש, בהם שישה ילדים, נפצעו בהפגזות ארטילריות מעבר לגבול. שתי המדינות מכחישות שהן פוגעות במכוון באזרחים, אך אלפים - רובם המוחלט באוקראינה - נהרגו מאז פרץ הסכסוך הגדול ביותר באירופה מאז תום מלחמת העולם השנייה לפני כ-80 שנה.

משרד ההגנה הרוסי טען היום שכוחותיו מנעו מהכוחות האוקראיניים להתקדם "לעומק השטח הרוסי" בקורסק, והפילו כמה כטב"מים אוקראיניים במהלך הלילה. ואולם, לאורך היום נמשכו האזעקות במחוז, והרשויות קראו לתושבים להגביל את תנועותיהם. בנוסף לכך, כל האירועים הציבוריים בוטלו עד להודעה חדשה.

בתיעוד שפורסם אתמול ברשתות החברתיות נצפו מטוסי קרב טסים בגובה נמוך בשמי המחוז, כשעשן מיתמר מאזורים על הקרקע.

המושל בפועל של קורסק, אלכסיי סמירנוב, אמר שהמצב נמצא תחת שליטה. הוא הוסיף שרופאים ממוסקבה ומסנט פטרסבורג נמצאים בדרכם למחוז הציע סיוע. הוא השתתף בהמשך בישיבת החירום עם פוטין.

עוד בוואלה

שובר שוויון מול רוסיה? אוקראינה קיבלה מטוסי F-16 ראשונים

לכתבה המלאה

"מתקפת מנע"

אוקראינה שומרת באופן רשמי על עמימות, אך קצין בדרגת קולונל, בשם ולדיסלב סלזניוב, אמר לערוץ Nexta שזו מתקפת "מנע". לדבריו, כ-75 אלף חיילים רוסים ממשיכים להתאסף קרוב לגבול עם מחוז סומי. בשל הפלישה בכיוון ההפוך, ייתכן שהמתקפה המתוכננת נבלמה לעת עתה.

עם זאת, יש מי שמטיל ספק בתועלת של הפשיטות האוקראיניות מעבר לגבול, לאור המחסור החמור בכוח אדם שממנו סובל צבאה. החדירה למחוז קורסק אירעה בזמן שהכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם באטיות, אך בהדרגה, במחוזות המזרחיים של אוקראינה.

בשנה האחרונה נרשמו שורת פשיטות דומות מעבר לגבול, אל תוך השטח הרוסי. במרץ, כוחות רוסיים המתנגדים לפוטין ותומכים בקייב חדרו למחוזות בלגורוד וקורסק וניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון הרוסיים עד שנהדפו.

זו אינה הפלישה הראשונה של לוחמים המוצבים באוקראינה לרוסיה. כמה קבוצות של רוסים המתנגדים לקרמלין פתחו בפשיטות בשנה שעברה, שנהדפו. הכוחות חצו שוב לאזורי בלגורוד וקורסק בחודש מרץ, שם ניהלו עימותים עם כוחות הביטחון הרוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully