וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המועמד של בן גביר למפכ"לות התחייב לגבות את השר מול נתניהו

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 9:48

בהקלטות שפורסמו באתר "הארץ" אמר דני לוי לשר לביטחון לאומי כי יתמוך בהריסת בתים של דרוזים בניגוד לעמדת ראש הממשלה והדרג המקצועי במשטרה. "אתה מבין שכשראש הממשלה מעביר מסר, אני הולך איתך. אני אומר - יש חוק, זה חוק", אמר לוי לבן גביר

השר איתמר בן גביר וניצב דני לוי. אורי סלע, שלומי גבאי
השר איתמר בן גביר וניצב דני לוי/שלומי גבאי, אורי סלע

המועמד למפכ"ל ניצב דני לוי אמר לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי בכוונתו לגבות את עמדתו בנוגע לאכיפת בנייה בלתי חוקית בחברה הדרוזית, בניגוד למה שלוי הציג כעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך דיווחו העיתונאים מיכאל האוזר טוב וג'וש בריינר באתר "הארץ".

"אתה מבין שכשראש הממשלה מעביר מסר, אני הולך איתך. אני אומר - יש חוק, זה חוק", אמר לוי בהקלטה שפורסמה באתר "הארץ", מפגישה בין השר לצמרת המשטרה. הפגישה, שהתקיימה לפני כשבועיים, יומיים לפני נפילת הרקטה במג'דל שמס שגבתה את חייהם של 12 ילדים ונערים, עסקה בהרס מבנים בלתי חוקיים ביישובים הדרוזים בניגוד לעמדתה המקצועית של המשטרה. לפי הדיווח, ארבעה ימים לאחר שלוי הביע תמיכה בעמדת השר, החליט בן גביר להודיע על מועמדותו לתפקיד המפכ"ל.

לפי הפרסום ב"הארץ", בישיבה שבה אמר המועמד למפכ"ל את הדברים נכחו סגל הפיקוד המשטרתי במחוז חוף, בראשו עדיין עומד לוי; מפקד מינהלת תיאום פעולות האכיפה במשטרה, האחראי על הריסת מבנים בלתי חוקיים; ונציגי הייעוץ המשפטי של המשטרה. גורמי המקצוע וכן הייעוץ המשפטי של הארגון התנגדו לפעולות הריסה בעיתוי הנוכחי.

לפי כמה מקורות ביטחוניים, במטה לביטחון לאומי העבירו בחודשים האחרונים את עמדתם, שהיא גם עמדת משרד ראש הממשלה, לפיה יש להימנע מאכיפת צווי הריסה בחברה הדרוזית בימים אלה, על רקע תרומתם של בני החברה הדרוזית לצה"ל ולמאמץ המלחמתי. עמדת המל"ל קבעה כי מוטב להימנע מאכיפה דווקאית כדי שלא להגביר את המתיחות. ניצב לוי תמך בפעולות ההריסה, בהתאם לעמדת השר, שדוגל בהרחבת הרס הבנייה הבלתי־חוקית בחברה הערבית.

כאשר הזכיר המועמד למפכ"ל את עמדת נתניהו ענה לו בן גביר: "קודם כל אני לא מכיר את עמדת ראש הממשלה. אני ישבתי עם הרבה נכבדים, ואני מכבד אותם ובאמת לא רוצה לפגוע באף אחד. לפעמים ישבתי, אמרתי משהו אחד, אחרי זה קראתי בעיתון, היה משהו שני. אגב זה קורה לי המון המון. לכן אני מציע, אני לא יודע מה ראש הממשלה אמר. אני לא מאמין שרה"מ אמר 'אנחנו לא נאכוף את הבית בירכא' - ראש הממשלה לא מתעסק בזה, זה לא מעניין אותו".

במשטרה מסרו בתגובה לפרסום כי "האמירה המיוחסת והקשרה אינם ברורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully