וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס בחרה בסגנה המיועד - מושל מינסוטה, טים וולז

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 10:15

סגנית הנשיאה והמועמדת הדמוקרטית העדיפה את וולז על פני המועמד המוביל הנוסף, מושל פנסילבניה. היא מקווה שהצלחתו בקרב בוחרים לבנים באזורים כפריים תוכל להכריע את המרוץ במדינות המפתח בנובמבר: "בואו נעשה את זה, חבר'ה", אמר המושל

קויק: קמלה האריס נכנסת בטראמפ/רויטרס

המועמדת הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, סגנית הנשיא קמלה האריס, בחרה במושל מינסוטה טים וולז כסגנה המיועד, שאמור לחזק את סיכוייה בקרב מצביעים במדינות המידווסט.

הוא היה אחד מכמה מועמדים שהגיעו לישורת האחרונה בבחירה של האריס. כולם היו גברים לבנים, שאמורים לפנות לקהלים נוספים פרט לאלו שבהם לסגנית הנשיאה, האישה השחורה והאסייתית הראשונה שמועמדת לנשיאות מטעם מפלגה גדולה, יש יתרון על פני יריבה הרפובליקני, דונלד טראמפ.

"טים הוא מנהיג מוכח, שיש לו רקורד יוצא דופן בעשייה למען משפחות במינסוטה", כתבה האריס לתומכיה.

וולז, בן 60, נמצא בכהונתו השנייה כמושל של מינסוטה והוא יו"ר איגוד המושלים הדמוקרטים. קודם לכן, הוא כיהן 12 שנים כחבר קונגרס כשייצג מחוז כפרי שמרני שנשלט בעיקר על ידי הרפובליקנים.

"זה הכבוד הגדול של חיי להצטרף לקמלה האריס, במיוחד בקמפיין הזה", כתב המושל ב-X. "כל כולי בפנים". הוא הוסיף שהאריס "מראה לנו את הפוליטיקה של מה שאפשרי". לדבריו, "זה מזכיר לי קצת את היום הראשון של בית הספר. אז בואו נעשה את זה חבר'ה!".

מושל מינסוטה טים וולז. רויטרס
קידם סוגיות ליברליות ושמרניות במקביל. מושל מינסוטה טים וולז/רויטרס

בימים האחרונים סיפק וולז, איש צבא ומורה לשעבר, שורת התקפות עסיסיות נגד הרפובליקנים, אך זו שהכי נתפסה היא הכינוי שהדביק לטראמפ ולסגנו המיועד, הסנאטור ג'יי די ואנס - "חבר'ה מוזרים". מאז, הכינוי הזה התפשט ברשתות החברתיות והפך לסיסמה מרכזית של הקמפיין הדמוקרטי המתחדש.

ואולם, בניגוד לשמות אחרים שהוזכרו כמועמדים אפשריים - כמו מושל פנסילבניה ג'וש שפירו והסנאטור הדמוקרטי מארק קלי מאריזונה - מינסוטה אינה נחשבת מדינה מתנדנדת שתכריע את המרוץ בנובמבר. ואולם, הוא הצליח יותר מרוב הדמוקרטים במינסוטה בבחירות לפני שנתיים, בניגוד לסגנו המיועד של ואנס, סנאטור מטעם אוהיו - שרשם את ההצלחה הנמוכה ביותר מבין הרפובליקנים הנבחרים.

כמושל, תפקיד שאליו נבחר ב-2018, וולץ קידם אג'נדה פרוגרסיבית הכוללת ארוחות חינם בבתי הספר, יעדים להתמודדות עם שינויי האקלים, קיצוצי מס למעמד הביניים וחופשה בתשלום מורחבת לעובדי מדינה.

הוא תומך בולט של הזכות להפלות, אחת הסוגיות המרכזיות בבחירות הקרובות, אך מצד שני גם מצדד בכמה נושאים החשובים למצביעים שמרנים, כמו הגנה על אינטרסים חקלאיים ותמיכה בזכות לשאת נשק. שכנותה של מינסוטה לוויסקונסין ולמישיגן, שתיהן מדינות מפתח עם אוכלוסיות דומות, עשויה לחזק את סיכויי הקמפיין של האריס שם.

בבחירות האחרונות, רבים מהמצביעים הלבנים באזורים הכפריים של ארצות הברית נתנו את קולם לטראמפ. תהיה להם השפעה מכרעת על תוצאות הבחירות ב-5 בנובמבר, שקיבלו תפנית דרמטית כשהנשיא המכהן ג'ו ביידן פרש מהמרוץ בחודש שעבר לאור קריסתו בסקרים בעקבות הופעתו הכושלת בעימות הנשיאותי מול טראמפ.

האריס, בתם של מהגרים מהודו ומג'מייקה, הצליחה להפיח מאז רוח חיים מחודשת במפלגה הדמוקרטית שהייתה על סף קריסה. היא סגרה את הפער מטראמפ בסקרים, וגייסה מאות מיליוני דולרים בתוך זמן קצר.

עוד בוואלה

ג'יי די ואנס השווה פעם את טראמפ ל"היטלר אמריקני". עכשיו הוא מסומן כיורשו

לכתבה המלאה
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס באירוע ביוסטון, 31 ביולי 2024. רויטרס
זקוקה לתמיכתם של מצביעים לבנים באזור המידווסט. האריס/רויטרס

וולז היה דמות לא מוכרת ברמה הארצית עד לאחרונה, אולם ההתקפות שלו נגד הרפובליקנים "המוזרים" ביססו את מעמדו ברשתות החברתיות.

"אלה אנשים מוזרים בצד השני: הם רוצים לאסור על ספרים. הם רוצים להיות בחדר הבדיקות שלכן", אמר מושל מינסוטה בריאיון שהעניק בחודש שעבר, בהתייחסו להחרמת ספרים ולהתייעצויות נשים עם רופאי פוריות, ושם הוא טבע את הביטוי.

הוא גם תקף גם את הטענות של טראמפ ושל אנס על כך שהם נציגיו האמיתיים של מעמד הביניים.
"הם כל הזמן מדברים על מעמד הביניים. שודד, ברון, איש נדל"ן ומשקיע הון סיכון שמנסים להגיד לנו שהם מבינים מי אנחנו? הם לא יודעים מי אנחנו", אמר לאחרונה וולז בראיון לרשת MSNBC על הצמד היריב.

הרצח של ג'ורג' פלויד

הקמפיין של טראמפ מיהר לתקוף את הבחירה של וולז, וטען שאם השניים ייבחרו - יהיה זה הממשל השמאלי ביותר בתולדות ארצות הברית.

"זה לא מפתיע שקמלה האריס הליברלית מסן פרנסיסקו רוצה שטים וולז, שמתיימר להיות מהחוף המערבי, יהיה הסגן שלה - וולז השקיע בכהונתו כמושל בניסיון לעצב מחדש את מינסוטה" בדומה לקליפורניה, אמרו בקמפיין של טראמפ. קליפורניה היא מדינת הבית של האריס, שכיהנה שם כתובעת כללית.

ואנס, סגנו המיועד של טראמפ, אמר שהוא התקשר למושל מינסוטה כדי לברך אותו והשאיר לו הודעה במשיבון. הוא גם תקף את המדיניות של הדמוקטים ביחס להגירה, פשיעה ואנרגיה בעת ששוחח עם כתבים בטיסה.

מושל מינסוטה ספג ביקורת, בעיקר מצד הרפובליקנים, על התמודדותו עם ההפגנות שפרצו בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד במאי 2020. פלויד, גבר שחור, מת כששוטר לבן הצמיד אותו לקרקע דקות ארוכות וחנק אותו למוות. השוטר הורשע ברצח. לטענת המבקרים, התגובה של וולז למהומות שפרצו במיניאפוליס הייתה איטית.

מושל מינסוטה ואנשיו הדפו את הביקורת, ואמרו שהם פרסו את המשמר הלאומי והתמודדו בצורה האפשרית הטובה ביותר עם ההתפרעויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully