וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: כמחצית בעד מתקפת מנע, רבע מהישראלים תומכים בפיטורי גלנט

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 9:18

48 אחוזים מהנשאלים תומכים במתקפת מנע נגד איראן וחיזבאללה, כך לפי סקר של 103fm. הסקר בחן גם את ההתאמה לראשות הממשלה ואת מידת התמיכה בפיטורים של שר הביטחון לאור המתיחות בינו לבין נתניהו. בנוגע לעסקת החטופים, כמחצית מהנשאלים תומכים במתווה להשבתם

באיראן מכחישים את התקיפה הישראלית, וטוענים כי "איספהאן כעת שלווה לחלוטין"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההמתנה לתגובה איראנית על רקע החיסול של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הותירה את אזרחי ישראל בלחץ. סקר מיוחד של 103fm גילה הבוקר (שלישי) כי כמחצית מהנשאלים תומכים במתקפת מנע נגד איראן וחיזבאללה. עוד הראה הסקר כי רבע מהנשאלים תומכים בפיטורי שר הביטחון יואב גלנט.

על פי ממצאי הסקר, 48 אחוזים מהנשאלים תומכים במתקפת מנע כנגד איראן וחיזבאללה. ניתן לראות כי 34 אחוזים מהנשאלים סבורים כי יש להמתין עם המתקפה נגד איראן וחיזבאללה ולהגיב רק אם נותקף. כשבוחנים זאת על פי המצביעים בבחירות 2022 - ניתן לראות תמיכה של 62 אחוזים של מצביעי הקואליציה במכת מנע. לעומתם 45 אחוזים ממצביעי האופוזיציה קוראים להמתין, ואילו 36 אחוזים קוראים לתקוף.

בנוסף, גילה הסקר שראש הממשלה נתניהו שב להיות המועמד המוביל להתאמה לראשות הממשלה עם 28 אחוזים. נפתלי בנט אחריו עם 21 אחוזים, גנץ עם 14 אחוזים, ליברמן עם 7 אחוזים, לפיד עם 6 אחוזים וסער עם 2 אחוזים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי. נעמה גרינבאום/"הארץ", אתר רשמי
המועמד המוביל להתאמה לראשות הממשלה. ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, נעמה גרינבאום/"הארץ"

לאור הדיווחים על הרצון של ראש הממשלה נתניהו לפטר את שר הביטחון גלנט, הסקר חשף כי רק רבע מהישראלים תומכים בפיטורים ואילו 48 אחוזים מתנגדים לכך. מבין מצביעי מפלגות האופוזיציה קיים רוב מוחלט של 85 אחוזים שמתנגדים לפיטורים, בעוד שאצל מצביעי מפלגות הקואליציה - 42 אחוזים תומכים בפיטורים ואילו רק 26 אחוזים מתנגדים לכך.

בנוגע למתווה לעסקת החטופים, 47 אחוז מהנשאלים תומכים בעסקה הנוכחית ו-23 אחוזים מתנגדים. במקרה של מצביעי האופוזיציה בלבד, אנחנו מגיעים לרוב של 73 אחוז, כשמנגד אצל מצביעי הקואליציה, ישנם 30 אחוזי תמיכה בעסקה.

הפגנה במחלף קפלן למען עסקת חטופים .20 ביולי 2024 רוני כנפו. רוני כנפו
47 אחוזים מהנשאלים תומכים בעסקה לשחרור חטופים./רוני כנפו

סקר 103fm נערך אתמול על ידי 'לזר מחקרים' בראשות ד"ר מנחם לזר. בסקר השתתפו 501 חברים בפאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.

  • עוד באותו נושא:
  • סקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully