וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמן לחקירה? התיק שנפתח במשטרה נגד אהוד ברק

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 16:35

לאחר שקרא בנאום במחאת קפלן למרי אזרחי בגין התנהלות הממשלה, במשטרה הודיעו כי פתחו בבדיקה נגד ראש הממשלה לשעבר בגין טענות להסתה והמרדה. בתלונה שהגיש נגדו פעיל הימין שי גליק למשטרה, צורפו התבטאויות נוספות של ברק המהוות לפי גליק ביצוע של עבירת הסתה והמרדה

כנס עיתון הארץ בנושא המהפכה המשפטית בהשתתפות אהוד ברק/הארץ

יוזמן לחקירה? במשטרה הודיעו כי פתחו בבדיקה נגד אהוד ברק בגין טענות להסתה והמרדה, זאת לאחר שקרא בנאום במחאת קפלן בחודש שעבר למרי אזרחי בגין התנהלות הממשלה.

כזכור, במהלך הפגנת המונים נגד הממשלה שנערכה בתל אביב ב-24 ביוני, קרא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק להיערך למרי אזרחי לא אלים כבר בפגרת הקיץ של הכנסת, "עלינו להחריף את המאבק ולפנות אל אי ציות אזרחי בלתי אלים. קוראים לזה גם מרי אזרחי" הבהיר ברק והוסיף, "זה לא מרד ולא הפיכה, זו הדרך הלגיטימית היחידה של אזרחים למחות כשממשלתם פועלת בניגוד למערכת הערכים היסודית שלהם עצמם. אני קורא לכל אזרח שעתידה של ישראל יקר לו, להכין את עצמו למבחן הזה של אי-ציות אזרחי בלתי אלים. ולהיענות לקריאה כשתבוא" סיכם ברק.

אהוד ברק בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 24 ביוני 2023. ראובן קסטרו
אהוד ברק בהפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

בתגובה לדבריו, פנה פעיל הימין שי גליק מארגון בצלמו למשטרה והגיש תלונה נגד ברק בגין הסתה והמרדה. בתלונה שהוגשה צורפו התבטאויות נוספות של ברק המהוות לפי גליק ביצוע של עבירת הסתה והמרדה. היום (שני) אישרו במשטרה למתלונן כי נפתחה בדיקה בנושא, בסיומה ממצאיה יועברו לבחינת הפרקליטות שככל ותאשר חקירה של ממש עשוי ברק אפילו להיות מוזמן לחקירה במשטרה.

אך כאמור, מדובר בשלב מקדמי של בדיקת תוכן דבריו של ברק בשלב זה, "פנייתך שבנדון הועברה לעיוננו" נמסר מהמשטרה לגליק, "מבדיקת הנושא עולה כי בגין האירוע נשוא פנייתך נפתח תיק חקירה במחוז ת"א. כידוע, הסמכות להורות על פתיחה בחקירה בעבירות הסתה והמרדה נתונה למחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה. לאחר בחינת התיק במשטרה, יועבר התיק לעיון והחלטת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים)".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "המציאות בה אנשי שמאל מסיתים וממרידים שוב ושוב ואפילו לא מזומנים לחקירה בעוד אנשי ימין נשלחו לכלא על דברים פחותים בהרבה הינה הזויה ומראה על אכיפה בררנית. אנחנו דורשים מפרקליטות המדינה להורות מידית על הגשת כתב אישום נגד אהוד ברק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully