וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בבריטניה: הממשלה מכנסת דיון חירום, מפגינים ניסו לפרוץ למלון של מבקשי מקלט

5.8.2024 / 11:19

ההתפרעויות, שפרצו בשבוע שעבר בעיירות ובערים רבות בעקבות הרצח של שלוש ילדות בעיר סאות'פורט, נמשכות ו-420 בני אדם נעצרו עד כה. "שנאה גזעית", תקפה שרת הפנים. מנהיג ימין קיצוני, שליבה את המידע הכוזב שלפיו הדוקר הוא מהגר מוסלמי: "אני צריך אתכם, אתם הקול שלי"

מהומות נגד מהגרים בליברפול/טוויטר

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, יקיים היום (שני) דיון חירום עם מפקדי המשטרה בעקבות החרפת המהומות נגד ההגירה בממלכה, כשבניינים וכלי רכב הוצתו ובתי מלון שבהם שוהים מבקשי מקלט נמצאים על הכוונת של המפגינים.

ההתפרעויות פרצו בשבוע שעבר בעיירות ובערים רבות בעקבות הרצח של שלוש ילדות מדקירות בעיר סאות'פורט שבצפון-מערב אנגליה, ו-420 בני אדם נעצרו עד כה.

קבוצות אנטי-מהגרים ואנטי-מוסלמיות ניצלו את ההתקפה המזעזעת, כשמידע שגוי הופץ ברשת לפיו החשוד בתקיפה הוא אסלאמיסט קיצוני שזה עתה הגיע לבריטניה. המשטרה מסרה שהתוקף, בן 17, נולד בבריטניה ואינה מתייחסת אליו כאל אירוע טרור.

שרת הפנים איווט קופר אמרה כי המתפרעים הרגישו "מחוזקים לעורר שנאה גזעית", כשהשליכו לבנים על שוטרים, בזזו חנויות ותקפו מסגדים ועסקים בבעלות אסייתית.

בסוף השבוע פרצו מהומות בליברפול, בריסטול, טאמוורת', מידלסברו ובלפסט שבצפון אירלנד, כשצעירים, רובם רעולי פנים ועטופים בדגלי בריטניה, יידו אבנים וצעקו "עצרו את הסירות", ביטוי המביע התנגדות לגלי המהגרים שהגיעו לחוף הדרומי של בריטניה בשנים האחרונות.

ברוטרהאם, שבצפון אנגליה, ניסו מפגינים לפרוץ למלון שבו שהו מבקשי מקלט.

שוטרים מתעמתים עם מפגיני ימין קיצוני ברותרהאם, בריטניה, 4 באוגוסט 2024. רויטרס
שוטרים מתעמתים עם מפגיני ימין קיצוני ברותרהאם, בריטניה, 4 באוגוסט 2024/רויטרס

המשטרה קשרה בין ההתפרעויות האלימות לדיסאינפורמציה ברשת, שהועצמה על ידי דמויות בעלות השפעה ברשתות החברתיות. אחד הבולטים שבהם, סטיבן יאקסלי-לנון, שעומד בראש קבוצת "ליגת ההגנה האנגלית" האנטי-אסלאמית, הואשם על ידי התקשורת בהפצת מידע כוזב ל-875 אלף עוקביו ב-X.

"הם משקרים לכולכם", כתב יאקסלי-לנון, הידוע בשם הבדוי טומי רובינסון. "הם מנסים להסית את העם נגדי. אני צריך אותכם, אתם הקול שלי", הוסיף מנהיג הימין הקיצוני, שנמלט מבריטניה.

אילון מאסק, הבעלים של X, התייחס גם הוא לאלימות. בתגובה לפוסט ב-X שהאשים את ההגירה ההמונית והגבולות הפתוחים באי-הסדר בבריטניה, כתב מאסק, שלא בפעם הראשונה מלבה את האש: "מלחמת אזרחים היא בלתי נמנעת".

עוד בוואלה

מהומות בבריטניה בעקבות רצח הילדות, מפגינים תקפו שוטרים: "אלימות בלתי-נסלחת"

לכתבה המלאה
מכונית בוערת במהלך מהומות נגד מהגרים בעיר מידלסבורו, בריטניה, 4 באוגוסט 2024. רויטרס
מכונית בוערת במהלך מהומות נגד מהגרים בעיר מידלסבורו, בריטניה, 4 באוגוסט 2024/רויטרס

שרת הפנים איווט קופר אמרה לגופי השידור כי המתיחות גברה והתלקחה ברשת, והממשלה תטפל בנושא מול חברות המדיה החברתית. זהו המבחן המשמעותי הראשון שבפניו ניצבת ממשלת הלייבור של סטארמר, שזכתה בניצחון סוחף בבחירות בחודש שעבר והדיחה את השמרנים מהשלטון אחרי 14 שנים.

"אני חושבת שמה שראיתם זה רשתות של אנשים וקבוצות שונות שניסו ללבות את הלהבות", אמרה לסקיי ניוז, והדפה את השאלה אם מדינות זרות היו מעורבות במהומות, הקשות ביותר שידעה הממלכה מאז 2011, כשאלפים יצאו לרחובות במשך חמישה לילות לאחר ששוטרים ירו למוות בגבר שחור בלונדון.

בעוד היא אמרה שלאנשים יש דעות וחששות לגיטימיים בנושאים כמו הגירה, היא האשימה קבוצות קיצוניות, גזעניות ואלימות באלימות.

"אנשים הגיוניים שיש להם כל מיני דעות וחששות לא מרימים לבנים וזורקים אותן על המשטרה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully