וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצמה יהודית נגד הליכוד: "סוחרים בחוקים חשובים תמורת תמיכה בג'ובים של דרעי"

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 11:25

חוק הרבנים של ש"ס, שהיה אמור לעלות היום להצבעה בכינוס הפגרה המיוחד, מוסיף לעורר מתיחות בקואליציה. בן גביר מוסיף להתנגד לחוק כל עוד לא יהפוך לחבר בקבינט הביטחוני המצומצם, דרישה שעליה דרעי הטיל וטו. בתגובה הודיעו בקואליציה: לא נקדם חוקים של עוצמה יהודית

בן גביר בזירת הפיגוע בחולון/יותם רונן

"חוק הרבנים" של ש"ס, שהיה אמור לעלות היום (שני) להצבעה בכינוס הפגרה המיוחד, מוסיף לעורר מתיחות בתוך הקואליציה. השר איתמר בן גביר ממשיך להתנגד לחוק, שידוע גם כ"חוק המועצות הדתיות", על רקע דרישתו להיות חבר בקבינט הביטחוני המצומצם - דרישה שעליה יו"ר ש"ס אריה דרעי הטיל וטו. בעקבות כך, בקואליציה הודיעו לבן גביר כי לא יקדמו את כל הצעות החוק של מפלגתו.

הוכחה לזעם של בן גביר אפשר למצוא בהודעה שפרסמה הבוקר מפלגת עוצמה יהודית. "גורמים בש"ס ובסביבת ראש הממשלה העבירו לנו מסר כי ככל שלא נתמוך בחוק הרבנים, הליכוד יפיל את החוקים של חברי הכנסת צביקה פוגל ולימור סון הר מלך להגנה על הציבור מפני ארגוני פשיעה ועברייני מין, וכן יפיל את החוק של ח"כ יצחק קרויזר, שיאפשר לכלוא מחבלים קטינים מתחת לגיל 14", נכתב בהודעה, שהמשיכה לתקוף את מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכמובן גם את דרעי וש"ס, במילים קשות, "מצער שהליכוד מנסה לסחור בחוקים להגנה מפני עברייני מין וארגוני פשיעה ולהחמרת ענישה כלפי מחבלים קטינים תמורת תמיכה בחוק הג'ובים של דרעי".

איתמר בן גביר. באדיבות דוברות השר,
"מצער שהליכוד פוגעבחוק נגד עברייני מין בשביל חוק ג'ובים". השר איתמר בן גביר/באדיבות דוברות השר
רה"מ בנימין נתניהו, אריה דרעי, גיבוש הקואליציה, 13 בספטמבר 2023. שרון רביבו, אתר רשמי
בש"ס התאכזבו מחוסר השליטה בקואליציה. ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי/אתר רשמי, שרון רביבו

בעוצמה יהודית הדגישו שוב את דרישתם "להכניס את השר לביטחון לאומי לפורום המצומצם", והכריזו כי עד שדרעי לא יסיר את התנגדותו לצרף את השר בן גביר לפורום המצומצם, וראש הממשלה יאפשר זאת, חוק הרבנים לא יעבור".

בתחילת החודש שעבר, הקואליציה הסירה את "חוק הרבנים" מסדר היום ולא הביאה אותו להצבעה - על רקע אותו סירוב של בן גביר לתמוך בו כל עוד לא ייכנס לפורום הביטחוני המצומצם.
הקואליציה הסירה הערב (שני) את חוק המועצות הדתיות מסדר היום ולא הביאו להצבעה בגלל היעדר רוב. מקורבים לנתניהו זעמו אז על השר לביטחון לאומי ואמרו כי "אין לבן גביר גבולות, לא היה כדבר הזה. הוא עושה הכל להפיל את הממשלה". גם בש"ס ביקרו בחריפות את השר בעקבות החלטתו להפיל את החוק. "ש"ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בועדת השרים", מסרו, "בהתנהלות זו, נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין. סיעת ש"ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של רה"מ נתניהו בחברי הקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully