וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה משכה את החוק של ש"ס, במפלגה זועמים: "בן גביר יפיל את הממשלה"

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 21:20

עוצמה יהודית סרבה לתמוך בחוק המועצות הדתיות עד שבן גביר לא ייכנס לקבינט המצומצם, מה שהפיל אותו בשל היעדר רוב. ש"ס ביקרו בחריפות את נתניהו ואמרו כי הם "מאוכזבים מחוסר השליטה שלו, נתייעץ על המשך דרכנו". בן גביר תקף חזרה: " לא באנו להיות מעודדים על הטריבונה"

ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים/מעריב

הקואליציה הסירה הערב (שני) את חוק המועצות הדתיות מסדר היום ולא הביאו להצבעה בגלל היעדר רוב. עוצמה יהודית סירבה לתמוך בחוק כל עוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא נכנס לקבינט המלחמה המצומצם, מה שהוביל למשבר בין המפלגות ובין ראש הממשלה. מקורבים לנתניהו זעמו על השר לביטחון לאומי. "אין לבן גביר גבולות, לא היה כדבר הזה", אמרו. "הוא עושה הכל להפיל את הממשלה".

במפלגה בראשות אריה דרעי ביקרו בחריפות את בן גביר בעקבות החלטתו להפיל את החוק. "ש"ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בועדת השרים", נמסר. "בהתנהלות זו נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין. סיעת ש"ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של רה"מ נתניהו בחברי הקואליציה. לאור זאת, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ ינון אזולאי הורה לחברי הכנסת לעזוב את המליאה מיידית. ש"ס תתכנס בקרוב, תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה".

דיון בתביעת דיבה של השר איתמר בן גביר נגד סתיו שפיר ,בית משפט השלום ירושלים .2 ביולי 2024. רוני כנפו
"רוצה להצטרף לקבינט המצומצם". איתמר בן גביר/רוני כנפו

ש"ס לא עצרו בכך והוציאו הודעה נוספת שמבקרת באופן חריף את איתמר בן גביר. "גוש הימין גילה הערב שוב את את הבלון הנפוח ששמו איתמר בן גביר, שכגודל הציפיה כך עוצמת האכזבה - לא ימין ולא חזק", נמסר. "רצף של כישלונות מביכים בתחומי אחריותו, תוך גלגול אחריות, איומים והאשמות על כל העולם. מכונת רעש ואפס עשייה".

"ש"ס שהקימה את גוש הימין משמשת כגורם היציב ביותר של הממשלה, קוצרת שבחים על טיפולה בנושא המלחמה ומתנהלת באחריות מלאה גם במחירים כבדים", המשיכו בסיעה. "אולם בן גביר בהתנהלותו הילדותית ובשיגעון הגדלות שלו, עושה הכל לפורר את הממשלה מבפנים, מחריב את היסודות ומשרת נאמנה את מפלגות השמאל. ממשלות הימין הופלו תמיד על ידי אנשים מסוגו, ידע הציבור וישפוט".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אריה דרעי, 1 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"ככה לא נוכל לנהל קואליציה לאורך זמן". אריה דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף חזרה כי לא יתמוך בהצעות חוק כל עוד לא ישתנו דברים התואמים לפיסת עולמו. "המציאות האבסורדית, בה אנו מנהלים מו"מ עם תנאי פתיחה מופקרים, בדרך להסדר מדיני שכולו כניעה לטרור בכל החזיתות, כאשר רה"מ מתנהל כממשלה של איש אחד - מקבל לבדו את ההחלטות, וממדר את שותפיו הטבעיים לממשלה, כולל ישיבות קבינט המרוקנות מתוכן משמעותי, היא בלתי נסבלת", אמר. "ראש הממשלה חייב להבין ש"ממשלת ימין" איננה ביטוי ריק מתוכן, ויש משקל גם לעמדות חברי הממשלה. לא באנו להיות מעודדים על הטריבונה, באנו להשפיע. לכן דרישתנו להיכנס לפורום ניהול המלחמה, המתנהל כעת כקבינט הקונספציה - עומדת בעינה".

נתניהו הציע לבן גביר תפקיד סגן שר נוסף בתמורה לתמיכתו בחוק של ש"ס, שבתגובה סרב. "רוצה להצטרף לקבינט המצומצם", אמר. בש"ס זועמים ומסרו כי "ככה לא נוכל לנהל קואליציה לאורך זמן".

בנימין נתניהו. חיים גולדברג, פלאש 90
הציע לבן גביר תפקיד סגן שר נוסף בתמורה לתמיכתו בחוק של ש"ס, שבתגובה סרב. בנימין נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

בימים האחרונים התנהלו מגעים בין עוצמה יהודית לליכוד בנוגע לחוק הרבנים. המגעים לא הבשילו, ובעוצמה יהודית הודיעו אמש ללשכת ראש הממשלה שיצביעו נגד החוק. בתגובה, הליכוד ודרעי סיכמו עם חברי הכנסת מרע"מ וחד"ש תע"ל שיעדרו מההצבעה. בעוצמה יהודית מסרו כי "הדיל בין הליכוד ודרעי לתומכי טרור, רק בשביל לא להכניס את בן גביר לקבינט המצומצם, הוא חרפה. אנו קוראים לחברי הליכוד הימניים לא לתת יד לדיל".

גורמים בעוצמה יהודית הבהירו כי אי הכנסתו של השר בן גביר לפורום המנהל את המלחמה תגרור שיבושים בעבודת הקואליציה. "המצב כיום הוא שעל אף יציאת גנץ ואיזנקוט מהממשלה, הקונספציה נמשכת: הכלה מוחלטת בצפון, ודשדוש בלחימה בדרום - לצד שורה של החלטות חמורות נוספות כגון חיבור מחדש של הרצועה לחשמל", נמסר. "כדי לשנות קונספציה בדרום ובצפון, צריך שבפורום ניהול המלחמה יהיו חברים מי שאינם שבויים בה - ולכן דרישתנו בעינה עומדת, וכל עוד היא לא תקבל מענה - נמשיך בשיבושים בעבודת הקואליציה עד לשינוי מהותי בניהול המלחמה".

מפלגת יש עתיד ככה הגיבה לסערה במפלגות הקואליציה בעקבות נפילת החוק. "ככה נראת התפרקות", נכתב. "כבר שבועות רבים שהקואליציה לא מצליחה להעביר אף החלטה שחשובה לה. לא חוק ג'ובים, לא העברות כספים, לא פטור לחרדים. אווירת סוף קורס?". ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב "ל-46 כתבי האישום של בן גביר אפשר להוסיף עוד אחד: סחיטה באיומים".

ראשי הערים מהליכוד נגד חוק הרבנים: "לא ניתן לחוק הזה לעבור". ערוץ הכנסת, אתר רשמי
עורר סערה במערכת הפוליטית. ועדת החוקה בנושא חוק הרבנים/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

חוק הרבנים שבן גביר מתכוון אליו הוא חוק אחר מהחוק שעורר סערה לפני כחודש. מדובר בהצעה שמקדמת היום ש"ס בקריאה ראשונה ולפיו הממשלה תישא בהוצאות שכר ותקנים של בעלי תפקידים במועצות הדתיות שמונו כדין, נוסף על הסכומים אותן מקבלות המועצות הדתיות בהתאם להוראות החוק הקיים. לשון החוק קובע גם כי "תקציב ההוצאות יועבר על פי אמות מידה שוויוניות שייקבעו על ידי השר לשירותי דת בהתייעצות עם שר האוצר, והרשויות המקומיות לא יחויבו בהשתתפות בנשיאה בהוצאות כאמור. בנוסף, מוצע להחיל את התיקון גם על רשויות מקומיות שאין בתחומן מועצה דתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully