וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום לעצור אותו יש להעניק לו פרס": טל לוי תבריזי הוא החשוד בקבלת שוחד בתמורה לרישיון נשק

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 19:28

מעצרם של ארבעת החשודים הוארך ב-5 ימים. בין העבירות המיוחסות להם הן מתן שוחד, תיווך בשוחד של עובד ציבור, קשירת קשר לעשות פשע וקבלת דבר במרמה. " כל חטאו של מרשי הוא שסייע לאנשים שהיו זכאים לקבל רשיון נשק - לקבל אותו במהירות", נמסר מסנגורו של הפקיד

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

טל לוי תבריזי, בן 27 מירושלים הוא הפקיד באגף לרישוי כלי יריה החשוד בקבלת שוחד בתמורה לקיצור תורים לרישיונות לכלי נשק.

בבית משפט השלום ראשון לציון הוארך בשנית מעצרם של ארבעת החשודים בחמישה ימים נוספים. בין העבירות המיוחסות לחשודים, מתן שוחד, תיווך בשוחד של עובד ציבור, קשירת קשר לעשות פשע וקבלת דבר במרמה. לפי גורם המעורה בחקירה, לצד החשד לקידום תורים לזכאים לקבלת רישיון נשק בתמורה לתשלום ישנם מספר מקרים בודדים של אנשים שקיבלו רישיון לנשק שלא עמדו בקריטריונים כדוגמת אנשים שסובלים מבעיות נפשיות. בידי המשטרה לפי שעה חומרים שנגבו מהאזנה לשיחות והתכתבויות בין החשודים וכן פירוט של העברות כספים בין חשבונות בנק של המעורבים בפרשייה.

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של פקיד הרישוי, מסר בתגובה: "שוב הסתבר עד כמה המשטרה מבזבזת כספי ציבור על חקירות מיותרות. גם לטענת המשטרה כל חטאו של מרשי הוא שסייע לאנשים שהיו זכאים לקבל רשיון נשק - לקבל אותו במהירות. במצב הבטחוני הקיים במקום לעצור אותו יש להעניק לו פרס".

בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
לפי החשד - העניקו רישיונות נשק גם לאנשים הסובלים מבעיות נפשיות/דוברות משטרת ישראל
עו" ד אריאל עטרי. ללא קרדיט, אתר רשמי
"במצב הבטחוני הקיים במקום לעצור אותו יש להעניק לו פרס". עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של פקיד הרישוי/אתר רשמי, ללא קרדיט

הארבעה נעצרו לפני כשבוע, ועוד 10 עוכבו באגף כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי, זאת בחשד שקידמו בקשות להוצאות רישיונות נשק לאזרחים וגלגלו לפי החשד מאות אלפי שקלים. לפי החשד, פקיד הרישוי הופעל עבורם ועבר הכשרה מסוימת לתפקידו אישר להם רישיונות נשק גם למי שלא מוסמך, וכל ה-10 חשודים היו למעשה מאכערים שדגו פונים ומבקשי רישיונות.

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 החלה לפני שבועות אחדים בחקירה לבדיקת חשד לביצוע עבירות ולקיומם של אי סדרים בתהליך מתן היתרים לנשיאת נשק על ידי האגף לרישוי כלי יריה במשרד לביטחון לאומי. במהלך החקירה הסמויה, נחשפה כאמור רשת שחבריה חשודים בכך שבתמורה לבצע כסף, קידמו הנפקת רישיונות למאות מבקשי רישיונות לנשק, אשר שילמו שוחד, ביניהם גם כאלו שלא היו זכאים כלל לרישיון, מכיוון שלא עמדו בתבחיני הזכאות.

ממשטרת ישראל נמסר כי "בדיון שהתקיים היום בבימ"ש השלום בראשל"צ הוארך מעצרם של 3 חשודים עד ליום חמישי ה-8 באוגוסט וביהמ"ש הסיר את איסור פרסום פרטיהם. מעצרו של החשוד הרביעי הוארך עד ליום שלישי ה-6 באוגוסט ושמו וכל פרט מזהה אודותיו עדיין אסורים בפרסום. לידיעתכם ועדכון המערכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully