וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת שוחד ואי סדרים ברישיונות נשק במשרד לביטחון לאומי: "כסף לפקיד באגף כלי הירי"

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 23:32

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 עצרה ארבעה חשודים ועיכבה יותר מ-10 חשודים נוספים לחקירה בחשד לניהול רשת עבריינית שעסקה בהנפקת רישיונות לנשיאת נשק לכל דורש, בתמורה לשוחד כספי ששולם לפקיד רישוי מוסמך, עובד האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי

הארכת מעצר של חשודים בעבירות שוחד במשרד לביטחון לאומי/ניב אהרונסון

בתום חקירה סמויה: ארבעה חשודים נעצרו הבוקר (שלישי) ועוד 10 עוכבו באגף כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי, זאת בחשד שקידמו בקשות להוצאות רישיונות נשק לאזרחים וגלגלו לפי החשד מאות אלפי שקלים. לפי החשד, פקיד הרישוי הופעל עבורם ועבר הכשרה מסוימת לתפקידו אישר להם רישיונות נשק גם למי שלא מוסמך, וכל ה-10 חשודים היו למעשה מאכערים שדגו פונים ומבקשי רישיונות.

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 החלה לפני שבועות אחדים בחקירה לבדיקת חשד לביצוע עבירות ולקיומם של אי סדרים בתהליך מתן היתרים לנשיאת נשק על ידי האגף לרישוי כלי יריה במשרד לביטחון לאומי. במהלך החקירה הסמויה, נחשפה כאמור רשת שחבריה חשודים בכך שבתמורה לבצע כסף, קידמו הנפקת רישיונות למאות מבקשי רישיונות לנשק, אשר שילמו שוחד, ביניהם גם כאלו שלא היו זכאים כלל לרישיון, מכיוון שלא עמדו בתבחיני הזכאות.

עוד עלה בחקירה כי בין מקבלי הרישיונות אשר שילמו שוחד, קיימים מבקשי רישיונות אשר שילמו לחברי הרשת כספים על מנת לזרז את קבלת הרישיון שלהם ולקדם אותם על פני ממתינים אחרים (קיצור תורים).

עו" ד אריאל עטרי. ללא קרדיט, אתר רשמי
עו" ד אריאל עטרי/אתר רשמי, ללא קרדיט
בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
השר בן גביר בחלוקת נשקים לכיתת הכוננות באשקלון/דוברות משטרת ישראל

הבוקר החקירה הפכה לגלויה, והיום נעצרו 4 החשודים, בהם עובד המשרד לבל"מ ו-3 ראשי הרשת. בנוסף עוכבו לחקירה למעלה מ-10 חשודים בחשד לתיווך לשוחד. החשודים הובאו לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.

מדובר בחקירה מורכבת ורגישה, נוכח העובדה כי מדובר באנשי משרדו של השר איתמר בן גביר הממונה על המשטרה. המידע שהתקבל במשטרה הגיע בין היתר מתוך אנשי המשרד. חלק לא מעט מהאנשים שקיבלו רישיונות נשק לא עמדו בתבחינים. במשטרה בדקו את הפרטים של אלה שקיבלו את הנשק תוך הפרה של תבחינים ושללו להם את הרישיון.

תגובת המשרד לביטחון לאומי: "במשרד לביטחון לאומי מברכים את שוטרי וחוקרי יאח"ה בלהב 433 על מעצרם הבוקר של מספר חשודים במתן רישיונות לנשק שלא כדין, באמצעות שוחד לאנשים שאינם זכאים על פי-הקריטריונים. טוב שמתגלה שמדובר בחשד כנגד פקיד זוטר מתוך 400 עובדי אגף כלי יריה אשר לכאורה מעל בתפקידו וזאת בניגוד לפרסומים הכוזבים שניסו לצייר כל מיני גורמים אינטרסנטים.

"מה-7.10 עובדי האגף לכלי יריה במשרד לביטחון לאומי עושים עבודת קודש למען ביטחונם של אזרחי ישראל, והנפיקו למעלה מ-150,000 רישיונות נשק לזכאים, תוך כדי עבודה מאומצת סביב השעון. נמשיך במסגרת הרפורמה שהמשרד מוביל - לתת לכמה שיותר אזרחים זכאים רישיונות לנשק".

בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023. דוברות משטרת ישראל
בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/דוברות משטרת ישראל

עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של פקיד הרישוי, מסר בתגובה: במהלך הדיון קיבלנו אישור לכך שלפי החשד ניתנו רשיונות לכלי יריה רק לאנשים שהיו זכאים לקבל אותם לפי החוק. הטענה היא שפקיד הרישוי זרז טיפול בבקשות לקבלת רשיונות כדי שיותר אזרחים יוכלו להגן על עצמם מפני מחבלים, מהר ככל האפשר. במצב הבטחוני היום, זו לא חקירה - זו פארסה.

עו"ד דורון שטרן שמייצג את אחד החשודים מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי. הוא משתף פעולה באופן מלא עם החוקרים ואנו מצפים שגרסתו תבדק והוא ישוחרר בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully