וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הביקורת: הממשלה אישרה שני חברי מל"ג חדשים; שניים אחרים הסירו את מועמדותם

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 15:10

אחרי ששני המועמדים המועדפים על קיש - פרופ' ספיר מפורום קהלת ומרים פיירברג המזוהה עם הליכוד הודיעו שלא יתמודדו, הממשלה אישרה את מינויו של חבר הליכוד פרופ' דוכובני שידוע כי תמך במהפכה המשפטית. בור"ה ביקשו מהיועמ"שית לעצור את ההצבעה, אך ללא הצלחה

יואב קיש סופג קריאות בוז בועידה לשלטון המקומי/מערכת וואלה

הממשלה אישרה היום (שני) בישיבתה השבועית הצעה של שר החינוך יואב קיש למינוי שני חברים חדשים במועצה להשכלה גבוהה. זאת ברקע התנגדות ומחאה של ועד ראשי האוניברסיטאות שמזהיר שקיש מנסה להשתלט על המל"ג, ולקדם מועמדים בשל שיוכם הפוליטי. שני חברי המועצה שנבחרו לבסוף הם פרופ' אהוד דוכובני ממכון ויצמן ופרופ' מרסל מחלוף מהטכניון.

תחילה, פרופ' גידי ספיר וראש עיריית נתניה מרים פיירברג היו מועמדים למועצה, ואף היו אלה ששר החינוך קיש התכוון לקדם. אך השניים הסירו את מועמדותם בעקבות "נסיבות שהשתנו והזמן שעבר", וכן על רקע הביקורת החריפה מצד ראשי האוניברסיטאות. מרים פיירברג הסבירה לוואלה כי, "אני מתמודדת עם מחלה קשה שאובחנתי בה אחרי פסח ואני לא מסוגלת לקחת על עצמי מעבר לעבודה השוטפת".

שר החינוך יואב קיש. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
נסה להשתלט על המל"ג, ולקדם מועמדים בשל שיוכם הפוליטי, כך על פי ור"ב. שר החינוך יואב קיש/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עד שהודיע על הסרת מועמדותו, קיש היה מעוניין למנות את פרופ' גדעון ספיר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר־אילן. פרופ' ספיר הוא ממייסדי פורום קהלת, מהכוחות המניעים של המהפכה המשפטית שקידמה הממשלה בשנה שעברה. קיש גם רצה לקדם את מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה המזוהה עם הליכוד, כנציגת ציבור במל"ג. מי שנבחר לבסוף למועצה לאחר שקודם ע"י קיש הוא פרופ' אהוד דוכובני ממכון ויצמן, שהיה בעבר חבר ליכוד והיה מתומכי המהפכה המשפטית. הצעת המחליטים כללה גם את שמה של פרופ' מרסל מחלוף, דקאנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, שאינה מזוהה פוליטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרים פיירברג איכר. ללא, אתר רשמי
"אני מתמודדת עם מחלה קשה, ולא מסוגלת לקחת על עצמי מעבר לעבודה השוטפת". ראש עיריית נתניהו מרים פיירברג/אתר רשמי, ללא

מוקדם יותר היום, ועד ראשי האוניברסיטאות פנה ליועמ"שית בבקשה לעצור את ההצבעה על מינוי חברי מל"ג חדשים. במכתב ששלחו ראשי האוניברסיטאות, באמצעות באת כוחם עו"ד רחל בן ארי, הם מציינים כי "הלהיטות להביא את הנושא לממשלה בלא להמתין לקבלת עמדת ור"ה, ועוד בזמן מלחמה ובמהלך סוף שבוע של דריכות רבתית של כל תושבי מדינת ישראל, מעידה לכשעצמה על ניסיון למחטף מאחורי גבו של הגורם המקצועי המהווה, לכשעצמו, הפרה חמורה של הוראות החוק והנוהל בדבר מינוי חברי מל"ג".

במקביל, פנה פרופ' דניאל חיימוביץ, יו"ר ור"ה ונשיא אונ' בן גוריון בנגב, באופן ישיר לשר קיש: "אנו מאוכזבים, פעם נוספת, לגלות שדווקא בימים אלה מצאת לנכון לקבל החלטה חד צדדית ללא קיום הליך היוועצות ראוי וודאי ללא הסכמתינו. השתלטות של הפוליטיקה על האקדמיה היא תחילת סופה של הדמוקרטיה. איננו יכולים להשתחרר מן הרושם שאתה פועל כדי לקדם אג'נדה פוליטית ולא עניינית".

כאמור, המאמצים ועד ראשי האוניברסיטאות העלו חרס והישיבה התקיימה כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully