וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: עומד על שמירת מנופי הלחץ לשחרור חטופינו

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 14:13

ברקע הביקורת של מערכת הביטחון על כך שרה"מ מעכב עסקת חטופים, נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי "המחויבות שלנו עומדת בניגוד מוחלט לתדרוכים השקריים". על האיומים מאיראן: "ערוכים לכל תרחיש". חמאס? "ממשיך להתנגד למתווה". עינב צנגאוקר: "אתה זה שעושה לעסקה סיכול ממוקד"

נתניהו בבפתח ישיבת הממשלה: "נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו"/איתי בית-און / לע״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע בחולון, להמשך המלחמה וכן למשא ומתן לעסקת חטופים.

"הבוקר התבצע פיגוע טרור רצחני בחולון. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אני משבח את השוטרים שחתרו למגע וחיסלו את המחבל; אנחנו נבוא חשבון עם כל מי ששיתף איתו פעולה. המאבק שלנו נגד הטרור נמשך כל העת. מדינת ישראל נמצאת במלחמה רב-זירתית נגד ציר הרשע של איראן. אנחנו ערוכים לכל תרחיש - הן בהגנה והן בהתקפה".

נתניהו התייחס למשא ומתן לעסקת חטופים ואמר כי "אנחנו עושים מאמץ עליון, יומיומי, להשבת כל חטופינו. יש לנו מחויבות ברזל להשיב את כולם - החיים והחללים כאחד. לכן, הנחיתי את המשלחת לצאת אתמול לקהיר כדי להמשיך במשא ומתן. ולכן אני עומד על מיקסום מספר החטופים החיים שישוחררו כבר בשלב הראשון של העסקה, ועל שמירת מנופי לחץ לטובת שחרור כל חטופינו בהמשך".

נתניהו בבפתח ישיבת הממשלה: "נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו". איתי בית-און / לע״מ, אתר רשמי
נתניהו בבפתח ישיבת הממשלה: "נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו"/אתר רשמי, איתי בית-און / לע״מ

נתניהו הוסיף עוד: "המחויבות שלנו עומדת בניגוד מוחלט להדלפות ולתדרוכים השקריים בנושא שחרור חטופינו. התדרוכים האלה פוגעים במשא ומתן, ולצערי הרב - הם גם זורים חול בעיני משפחות החטופים היקרות. הם מייצרים מצג שווא כאילו חמאס הסכים לעסקה, וממשלת ישראל היא זו שמתנגדת לה. ההפך הגמור הוא הנכון - האמת הפשוטה היא, שעד לרגע זה החמאס לא הסכים לתנאים הבסיסיים ביותר של המתווה".

לדבריו, "בעוד שאנחנו לא הוספנו אף דרישה למתווה, חמאס הוא זה שדרש להכניס בו עשרות שינויים. הוא לא נסוג מדרישתו שישראל לא תוכל לשוב למלחמה, הוא דורש מאיתנו לסגת מציר פילדלפי וממעבר רפיח - צינורות החמצן שלו, שיאפשרו לו להתחמש ולהתעצם מחדש. חשוב לקבע את העיקרון - אנחנו לא יוצאים משם".

בנוגע לדרישות של חמאס במשא ומתן אמר נתניהו כי "הארגון לא מוכן לאפשר שום מנגנון שיבדוק וימנע מעבר של אמצעי-לחימה ומחבלים לצפון הרצועה. הוא עושה את כל זה כי הוא רוצה להשתקם ולהתאושש, ולחזור שוב ושוב על טבח 7 באוקטובר".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
עינב צנגאוקר יחד עם פעילים למען עסקה חסמו את איילון דרום מתחת לגשר יהודית עם הכיתוב על הכביש ״300״, 1 באוגוסט 2024. באדיבות המצולמים
עושים מאמץ עליון להשיב את חטופינו./באדיבות המצולמים

נתניהו טען כי "מי שמונע את שחרור חטופינו הוא חמאס - שממשיך להתנגד למתווה, ולא ממשלת ישראל שקיבלה אותו. כל מי שרוצה כמונו בשחרור חטופינו צריך להפנות את הלחץ על החמאס - ולא על ממשלת ישראל. אנחנו מצידנו נמשיך להפעיל את הלחץ הצבאי על חמאס ובכיריו, עד להשבת כל חטופינו והשגת כל יעדי המלחמה".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה הגיבה לדברי רה"מ: "צפיתי בסרטון של נתניהו מישיבת הממשלה ולא האמנתי למראה עיני. נתניהו, אתה באמת חושב שהציבור ומשפחות החטופים מטומטמים? שמישהו קונה את ההצגה הזאת? ביידן וצוות המשא ומתן שקרנים ורק אתה צדיק? כולם יודעים את האמת: אתה זה שעושה לעסקה סיכול ממוקד!"

צנגאוקר הוסיפה כי "אתה הוספת תנאים חדשים לעסקה שעל השולחן שמונעים את החזרת החטופים!
אתה אשם בכך שאין עסקה, אתה ורק אתה! מערכת הביטחון אומרת שאין מכשולים ביטחוניים בעסקה ושהעסקה היא אינטרס ביטחוני! נתניהו, אדון "גורם מדיני בכיר" מי שזורה חול בעיני המשפחות ומציג מצגי שווא זה אתה! כולם כבר יודעים שבחרת להקריב את החטופים על מזבח ההישרדות הפוליטית שלך. שאתה מעדיף לגרור את ישראל להסלמה במקום לחתום על עסקה שתמנע הסלמה. בגללך החטופים ממשיכים לעבור עינויים או למות בשבי! אתה ראש הממשלה הכי מפקיר, אכזר ושקרן בתולדות מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully