וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הצבאי שחרר ממעצר את שלושה מהחשודים בהתעללות חמורה במחבל, חמישה נותרו במעצר

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 10:58

התביעה הצבאית אישרה לשחרר ממעצר את שלושת העצורים, בהמשך לדרישת סנגוריהם. עו"ד של אחד החשודים: "מעשה סדום בוצע במחבל בכלא עופר, לחשודים אין קשר למקרה", נציב התביעה: "הטענות האלו לא מוכרות לנו"

מעצר החיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן/יניר יגנה

בית הדין הצבאי בבית ליד דן הבוקר (ראשון) בהארכת מעצרם של חיילי צה"ל שנעצרו בשבוע שעבר בבסיס שדה תימן בחשד להתעללות חמורה במחבל נוח'בה. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של חמישה מבין החיילים עד ליום רביעי, ואת המשך מעצרם של שלושת החשודים הנוספים בכמה שעות. בין החשודים, קצין בדרגת רב סרן. בתום שעות המעצר, שלושת העצורים שוחררו בתנאים מגבילים, איסור יצירת קשר עם נמעורכים אחרים וחובת התייצבות לחקירה. מעצרם של חמשת הנוספים הוארך ביומיים: "קיים יסוד סביר מוצק להניח כי היתה פגיעה בעצור", הצהיר השופט.

במקביל, התקיימה הפגנה תוך דרישה לשחררם מול בית הדין. למרות שבפועל הגיעו רק כמה עשרות מפגינים, המשטרה הזעיקה סיוע של כוחות מג"ב שהוצבו על שער הכניסה לבסיס, שנפרץ בשבוע שעבר. גם חברת הכנסת לימור סון הר מלך הגיעה למתחם המפגינים.

"התחילו גבוה עם 10 עצורים 5 מהם כבר בבית. התיק הזה יקרוס כי אין לו בסיס, בנו מגדל ללוא יסודות", מסרה קרובת משפחה של אחד העצוים ששוחררו.

לצד זאת, התחדשו הדיונים בעניינם של ה-5 שנותרו במעצר, קצין אחד שוחרר. כעת במעצר 2 קצינים ו-3 לוחמים.

דיון הארכת מעצר לחיילים החשודים בתקיפת מחבל נוח'בה. בית ליד, 4 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
דיון הארכת מעצר לחיילים החשודים בתקיפת מחבל נוח'בה. בית ליד, 4 באוגוסט 2024/שלומי גבאי

"מאז הדיון הקודם נעשו פעולות חקירה רבות וניתן לומר שהחשדות נגד החמישה התחזקו בצורה משמעותית", נמסר מנציג התביעה במהלך הדיון. מנגד, עורך דינו של אחד החשודים, המייצגו מטעם ארגון חוננו כמו כלל הסנגורים במקרה, טען כי המחבל הגיע מכלא עופר לשדה תימן כשהוא חבול ולאחר שבוצע בו מעשה סדום. כלומר, הוא נפגע בכלא עופר ולא בשדה תימן, ולכן אין לחשודים קשר למקרה. נציג התביעה ענה כי "הטענות האלו לא מוכרות לנו".

"נראה כי הפרקליטות הצבאית ובתי הדין מצויים עוד בימים שלפני המלחמה ועסוקים בריצוי הפיקוד - הפצ"רית", נמסר מעו"ד עדי קידר טרם הדיון, "יש לסיים את מעצר הלוחמים עכשיו".

לקראת הדיון, עו"ד נתי רום המייצג את החשודים, פנה בבקשה דחופה לבית הדין הצבאי לאפשר למשפחות החיילים להשתתף בדיון, כשבין היתר כתב: "מדינה שיודעת להכיל תמונות של אמהות מחבלים מחבקות את ילדיהן הארורים באולמות בתי המשפט יכולה וצריכה להתאמץ יותר כדי לאפשר למשפחות לוחמים לעמוד לצד ילדיהן בשעה שלצערנו מובלים לאולמות הדיונים".

מעו"ד נתי רום נמסר כי "לאחר הצהרת הפרקליטות הצבאית כי כמה יחידות עוסקות בחקירת האירוע, נראה כי האיזון הראוי הוא לשחרר את הלוחמים למעצר בית ולא להותירם מאחורי סורג ובריח. אנו מקווים כי יותר לבני משפחותיהם של הלוחמים לראשונה להשתתף בדיון ולפגוש את יקיריהם אשר בהחלטה חריגה נמנעה מהם האפשרות לפגוש בהם עד כה".

עוד בוואלה

מצ"ח עצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות במחבל בשדה תימן; עשרות מפגינים פרצו לבסיס

לכתבה המלאה

בהמשך, התקיים דיון בעניינו של הקצין הבכיר ביותר (רס"ן) המיוצג על ידי אל"מ (מיל') אבי עמירם וסרן ליאור פורת מהסנגוריה הצבאית. "מדוע הועבר דווקא המחבל הזה יחד עם עוד 14 מכלא עופר לשדה תימן?" שאל עו"ד עמירם. "הרי בכלא עופר הוא היה בכספת ולא יכול היה לעשות ככל העולה על רוחו", המשיך. החוקר השיב לו כי המחבל נמצא במתקן מעבר לקראת שיבוץ במתקן שב"ס.

החוקר אישר שעל פי הרישומים המחבל מוגדר ברמת איום הגבוהה ביותר. עו"ד עמירם התעקש לדעת האם ישנם רישומים לגביו על אירועי הפרות סדר שביצע מאז מעצרו?

בנוגע לסוגיית הפציעה עו"ד אבי עמירם אמר כי "הדימום החל בשעה רבע לשלוש לפנות בוקר ,החיפוש על המחבל הסתיים 5 שעות קודם. איך תסבירו זאת?". החוקר סירב להשיב. עו"ד עמירם פנה לשופט וביקש לחייב את החוקר להשיב שענה: יש בתיק ראיות לכך שכן היה דימום מוקדם יותר.

האם לקחתם בחשבון שהוא (המחבל) נפגע אחרי השעה 22:00 או 00:30 והוא נפצע ע"י אחד מחבריו או שפצע את עצמו? הרי קודם הוא לא דימם, שאל עו"ד עמירם. "מרגע הכניסה של כח 100 לאותה מכלאה ועד לרגע הפינוי הכל מתועד במצלמות. כל טענות ההגנה נבדקות. נכון לעכשיו הראיות מצביעות על כך שהוא נפגע במהלך אותו חיפוש", השיב לו החוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully