וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצות מתקתקות בלב ישראל: "לחץ שמופעל על השב"חים יוביל אותם לבצע פיגועים"

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 10:51

בצל האיומים מחיזבאללה ואיראן, הפיגוע הרצחני שאירע הבוקר גבה את חייהם של שני אזרחים. גורמים במערכת הביטחון שהתריעו כי ההסתה הפרועה ברשתות החברתיות והמצב הנפיץ יובילו לפיגועים, קוראים להגביר את הלחץ על השוהים בקו התפר ובישראל

פיגוע דקירה בחולון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"פצצות מתקתקות", בלב ישראל: בשבוע האחרון התריעו גורמים במערכת הביטחון כי היקף ההתרעות לביצוע פיגועים מיהודה ושומרון נמצא במגמת עליה. זאת, ברקע לחץ ממפקדות חמאס בחו"ל והכסף האיראני המוצע תמורת ביצוע פיגוע "איכותי".

ביממה האחרונה חוסלו תשעה מחבלים במרחב טול כרם מאש צה"ל, ובמערכת הביטחון מעריכים כי השילוב בין הכסף האיראני והרצון לנקום את מותם של הנייה ופעילים רבים נוספים שנהרגו ביממה האחרונה, מול המתיחות הביטחונית והמצב הכלכלי המחריף ביהודה ושומרון, יוביל לניסיון לבצע פיגועי בודדים. זאת,כפי שהתרחש הבוקר בפיגוע הדקירה הרצחני בחולון, בו נרצחו בת 66 ובן 50.

פיגוע דקירה בחולון, 4 באוגוסט 2024. אורי סלע
זירת פיגוע דקירה בחולון, הבוקר/אורי סלע

קו התפר

בשנה האחרונה, עובו כוחות צה"ל לאורך קו התפר, ומבוצעות עבודות הנדסיות לשדרוג הגדר והטכנולוגיות שמוצבות במרחב. ובכל זאת, ממשיכות להתקיים חדירות של שוהים בלתי חוקים שמסתננים לישראל.

גורם ביטחוני אמר הבוקר שעל מנת לצמצם את התופעה יש לטפל בה משני עברי קו התפר, כמו גם להפעיל לחץ על המסיעים, המלינים, והמעסיקים ולהוריד להם את המוטיבציה תוך הטלת ענישה מחמירה. לפי הערכת הגורם הביטחוני, יש לכל הפחות אלפי שוהים בלתי חוקיים בישראל, וכל אחד מהם הוא "פצצה מתקתקת": "ביצוע פיגוע בעורף הישראלי יכול להצליח הרבה יותר, מה גם שמבחינתם הוא מהדהד יותר".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע סמוך לבית ליד שבשומרון, 16 ביולי 2024. מד"א
זירת פיגוע בשומרון, חודש שעבר/מד"א

העומס על צה"ל

במערכת הביטחון מצביעים על ההסתה הפרועה ברשתות החברתיות, הדרשות הקיצוניות במסגדים, תהלוכות חמושים, כסף לטרור שמוזרם משמעותית יותר מעבר, הברחות אמצעי לחימה ליהודה ושומרון, הלוויות מחבלים המוניות שמצויות במגמת עלייה על רקע הפעילות הסיכולית של צה"ל ושב"כ, המצב הכלכלי ותחושת בעיות משילות בגזרת יהודה ושומרון. כל אלו, הפכו למתכון רותח לפיגועי מחבלים בודדים והתארגנויות מקומיות.

בצה"ל מתקיימות הערכות מצב יומיות על היקף הכוחות שמתפזרים בין אימונים והכשרות, ובין הגזרות השונות: יהודה ושומרון, רצועת עזה, והזירה הצפונית. בצה"ל מאשרים כי ישנו קושי להעמיד היקף גדול של גדודים לאורך קו התפר, היישובים והצירים ביהודה ושומרון, ולכן הוחלט על שדרוג כיתות כוננות וכוחות הגנה מרחביים בחטיבות המרחביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully