וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: הם לא יודעים לנהל מדינה - רה"מ ידע פעם

עודכן לאחרונה: 4.8.2024 / 9:21

ראש האופוזיציה תקף ב-103fm ואמר כי "זו ממשלה לא מתפקדת. יש לנו צבא אבל אין לנו דרג מדיני". על המו"מ לעסקת חטופים: אפשר לעשות עסקה אבל נתניהו מונע אותה. על החשש מתקיפה של איראן וחיזבאללה אמר: לא צריך להפחיד את עצמנו למוות - נדע לטפל בכל איום שיש

עינב צנגאוקר בהפגנה בת"א: "נתניהו לא רוצה את החטופים בבית"/מטה משפחות החטופים

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ראשון) ב-103fm לשלל סוגיות המעסיקות המדינה, בהן המתיחות הביטחונית השוררת מחשש לתקיפה של איראן וחיזבאללה והמשא ומתן התקוע לעסקת חטופים.

לפיד אמר בפתח דבריו על ההמתנה לתגובה של איראן וחיזבאללה לאחר ההתנקשות בראש הלשכה המדינית, איסמעיל הנייה: "זו מציאות חיינו, זה כמובן לא אידאלי, אנחנו בפניקת יתר. יש לנו צבא עוצמתי וחזק שיודע להגן, עברנו דברים קשים מאוד בעשרה חודשים האחרונים. מוזר איך הצבא המושמץ ביותר במזרח התיכון הוא זה שחיסל את דף לפי פרסומים זרים. אנחנו לא צריכים להפחיד את עצמנו למוות ולא צריך להכניס את עצמנו לפניקה מתמשכת. נדע לטפל בכל איום שיש".

לדבריו, "אפשר להגיד שזה היה דווקא לקיחת יוזמה של מערכת הביטחון - שהיא נכונה בעיניי. כל אחד מראשי ארגון הטרור צריך לדעת שהוא בן מוות ושנחסל אותו. אנחנו נגד אויב שפתח במלחמה נגדנו, וצריך לדעת שחלק מהמחיר הוא תקופות של שקט מתוח. יש לנו מערכות הגנה וצבא חזק".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 1 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
אנחנו לא צריכים להפחיד את עצמנו למוות - נדע לטפל בכל איום שיש./פלאש 90, יונתן זינדל

לגבי המלחמה בגבול הצפון והאם ישראל צריכה לפתוח במערכה רחבה יותר, השיב לפיד כי "חלק ממה שישראל צריכה לעשות זה להחזיר את ההרתעה וזה מה שהיא עושה. אויבנו זיהו שאין ממשלה בישראל, שאין דרג מדיני נחוש שיודע מה שהוא עושה - והם מגיבים לזה. אנחנו מוכרחים להחזיר את ההרתעה".

לפיד המשיך ותקף את הממשלה: "הם לא מצליחים לנהל כלום, זו ממשלה לא מתפקדת. מה שיש לנו זה צבא. אין לנו דרג מדיני. יש לנו צבא חזק ועוצמתי שינצח כל מלחמה שתשים בפניו. אם אין ממשלה שיודעת לנהל דברים מלמעלה או משהו, טובים ככל שיהיו האנשים, הם לא יכולים לכסות על זה שאין הגדרות מטרה. בסוף ממשלה היא גוף ניהולי והיא צריכה לעשות סדר בחיינו".

לדבריו, "נתניהו לא יודע מה הוא רוצה. זה לא שהוא התכונן ל-7 באוקטובר, זה נפל על ראשו מפני שהתעסק בדברים אחרים במקום להיות ראש הממשלה. הם לא יודעים לנהל מדינה, הוא ידע פעם, הוא כבר לא יודע. הם לא יודעים לנהל את מדינת ישראל".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
עינב צנגאוקר יחד עם פעילים למען עסקה חסמו את איילון דרום מתחת לגשר יהודית עם הכיתוב על הכביש ״300״, 1 באוגוסט 2024. באדיבות המצולמים
אין גורם מקצועי שלא אומר שאפשר לעשות עסקה ונתניהו מונע אותה./באדיבות המצולמים

על המשא ומתן לעסקת חטופים אמר כי "מי שאשם זה סינוואר וחמאס. אין גורם מקצועי אחד שלא אומר שאפשר לעשות עסקת חטופים ונתניהו מונע אותה. כולם אומרים בדיוק אותו דבר - אפשר לעשות עסקה ונתניהו לא רוצה עסקה. הסיבה היחידה שיכולה לעלות בדעתי היא שהוא מפחד מההשלכות הפוליטיות שלה, וזה נורא".

לפיד הדגיש שהממשלה צריכה להתפטר והתייחס לדיווחים שגדעון סער שוקל להצטרף לממשלה ואמר כי "אכן כולם צריכים ללכת. אנשי הקואליציה שלו מגלים חוסר אחריות לאומית, הם יודעים שהוא מוביל אותנו לאבדון, האשמה היא קודם כל על חברי הקואליציה. אם סער ייכנס לממשלה הזו עכשיו הוא איש לא הגון, אם הוא ייכנס, בשביל תפקיד עשה שקר בנפשו. לא ראיתי את הריאיון. אני חושב שהוא איש הגון ולפיכך הוא לא צריך לעשות את זה".

על היחסים העכורים עם ארצות הברית שיתף לפיד על מתיחות בעבר ואמר ש"תמיד היו עימותים עם האמריקנים. אני רבתי איתם יותר אך דאגתי שזה יהיה בדלתיים סגורות. האמריקנים מתגברים כוחות כדי לעזור פה, אני לא אומר שאסור לריב עם האמריקנים, האינטרסים לא זהים. נמאס להם שנתניהו משקר להם כל הזמן אז הם מגיבים פומבית".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully