וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הטענות להשתלטות פוליטית: הממשלה צפויה לאשר מינוי ארבעה חברים חדשים במל"ג

עודכן לאחרונה: 3.8.2024 / 22:28

שר החינוך מעוניין למנות למועצה להשכלה גבוהה את פרופ' גדעון ספיר, ממייסדי פורום קהלת, פרופ' אהוד דוכובני, חבר ליכוד שתמך במהפכה המשפטית ואת מרים פיירברג המזוהה עם הליכוד. ראשי האוניברסיטאות טוענים שהשר התעלם מרשימת המומלצים, ומזהירים מפגיעה בחופש האקדמי

גדנגד/גדהגדהד

הממשלה צפויה לאשר מחר (ראשון) בישיבתה השבועית הצעה של שר החינוך יואב קיש למינוי ארבעה חברים חדשים במועצה להשכלה גבוהה, על רקע התנגדות ומחאה של ועד ראשי האוניברסיטאות, שמזהיר שקיש מנסה להשתלט על המל"ג ולקדם מועמדים בשל שיוכם הפוליטי.

קיש מעונין למנות את פרופ' גדעון ספיר מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר־אילן, ממייסדי פורום קהלת, מהכוחות המניעים של המהפכה המשפטית שקידמה הממשלה בשנה שעברה, ופרופ' אהוד דוכובני ממכון ויצמן, שהיה בעבר חבר ליכוד והיה מתומכי המהפכה המשפטית. בנוסף, קיש מעונין למנות את מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה המזוהה עם הליכוד, כנציגת ציבור במל"ג. הצעת המחליטים כוללת נציגת אקדמיה נוספת, פרופ' מרסל מחלוף, דקאנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, שאינה מזוהה פוליטית.

שר החינוך יואב קיש. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שר החינוך יואב קיש/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לפי הצעת המחליטים, כל המינויים עברו את אישור הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות שקבעה שהם כשירים, ושקיש קיים את הליך ההיוועצות עם ראשי האוניברסיטאות כחוק. עם זאת, בוועד ראשי האוניברסיטאות טוענים שקיש, באופן חריג, לא התייעץ איתם כנהוג, והתעלם מרשימת המומלצים שהעבירו לו כמועמדים למל"ג, וחברים במל"ג מזהירים מפוליטיזציה ופגיעה בחופש האקדמי ושהמינויים יעניקו לקיש לעצמו כוח מופרז להעביר החלטות, כמו המינוי של דודי שוורץ לסגן יו"ר המל"ג, שנפל בשנה שעברה ברוב דחוק.

בועד ראשי האוניברסיטאות כבר איימו לפנות לבג"ץ בשנה שעברה ועדיין שוקלים לפעול משפטית נגד המינויים של קיש במידה ויאושרו. "המועמדים אותם הצעת למנות למל"ג מזוהים עם הימין הפוליטי עליו אתה נמנה", נכתב במכתב מטעם ראשי האוניברסיטאות לקיש אשתקד: "ברור כי שיוכם הפוליטי היווה שיקול מכריע ופסול בהחלטתך. הוא יוצר חשש מהשתלטות פוליטית על המל"ג ומשכך לפגיעה בחופש האקדמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully