וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה טוענים: הנייה חוסל על ידי טיל ששוגר מחוץ למדינה

3.8.2024 / 14:28

באיראן האשימו את ארה"ב בסיוע לישראל בהתנקשות במנהיג חמאס, והבטיחו "תגובה נחרצת" במקום ובזמן המתאימים. הגרסה הרשמית של משמרות המהפכה מנוגדת לדיווחים בכלי תקשורת בינלאומיים, שלפיהם הנייה נהרג מפיצוץ מטען שהוטמן לפני כמה חודשים, במה שנבע ממחדל אבטחה חמור

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

משמרות המהפכה של איראן טענו היום (שבת) שמנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, חוסל על ידי טיל לטווח קצר, ששוגר מחוץ למדינה לעבר המתחם שבו שהה בטהראן. זאת, בניגוד לדיווחים שפורסמו בימים האחרונים בכלי תקשורת מערביים, שלפיהם הנייה חוסל על ידי מטען שהוטמן בבית ההארחה שבו שהה בטהראן לפני חודשים רבים.

משמרות המהפכה טענו שהחיסול בוצע על ידי ישראל בתמיכת "הממשל האמריקני הפושע", והבטיחו "תגובה חמורה "במקום, בזמן ובאופן המתאימים". ישראל וארצות הברית נערכות למתקפה ישירה של טהראן, שעלולה להיות נרחבת יותר מאשר זו באפריל ולכלול גם את בעלי בריתה של איראן באזור.

זו הגרסה הרשמית הראשונה של משמרות המהפכה להתנקשות הדרמטית בלב הבירה, שהביכה מאוד את המשטר וגרמה לחרדה בקרב בכיריו. היא ככל הנראה נועדה להדוף, לפחות כלפי פנים, את הדאגה מפני הפירצה החמורה במערך האבטחה האיראני. חיסול באמצעות שיגור טיל מרחוק הוא תקלה ביטחונית חמורה פחות מאשר סיוע מבפנים, כפי שדווח היום בעיתון הבריטי "הטלגרף".

הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/רויטרס

איראן וחמאס הטילו על ישראל את האחריות על חיסולו של הנייה, וטהראן נערכת לתגובה נרחבת. המנהיג העליון, עלי חמינאי, הורה על תקיפה ישירה נגד ישראל, לפי דיווחים שונים, שעשויה לכלול גם חברות אחרות ב"ציר ההתנגדות", בהן חיזבאללה, המורדים החות'ים והמיליציות השיעיות בעיראק.

החיסול טלטל את המשטר האיראני לא רק בשל מקום התרחשותו, אלא בשל קרבתו של הנייה לחמינאי. השניים נפגשו בטהראן שעות ספורות בלבד ההתנקשות במנהיג חמאס. ביום חמישי, במהלך טקס ההלוויה שלו בבירה האיראנית, טבעת האבטחה סביב חמינאי הייתה הדוקה מהרגיל והוא עזב את המקום במהרה לאחר התפילות שהוביל.

ישראל לא קיבלה אחריות על ההתנקשות במנהיג חמאס, אך הבהירה שהיא ערוכה לכל התרחישים והזהירה שהיא תגיב לכל התקפה נגדה - מכל זירה. הלילה הורה שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, על פריסה של מטוסי קרב וספינות קרב במזרח התיכון.

בדומה למתקפה האיראנית על ישראל באפריל, ארצות הברית צפויה לסייע במאמצי היירוטים לצד מדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully