וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמל אסעד: "אני מתבייש שמישהו מהעדה הדרוזית מבקש להיות שווה, ממי אבקש את זה?"

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 9:33

התא"ל במיל' התראיין ל-103FM והתייחס לאסון במג'דל שמס והאפלייה כלפי המגזר: "הדור הצעיר כבר לא יסכים לזה". בתוך כך, אמר על עסקה לשחרור חטופים: "נקמה היא לא תכנית עבודה, ואנחנו לא צריכים לשאוף לנקום. הדבר הראשון הוא להחזיר אותם - את השאר נעשה אחר כך"

תושבי מג'דל שמס לנתניהו: "לך מכאן"/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד חטיבת מנשה ומג"ד 932 לשעבר אמל אסעד התראיין הבוקר (שישי) ל-103FM, והתייחס לאסון במג'דל שמס, הפקרות הממשלה לגבי העדה הדרוזית והמאמצים לשחרור החטופים. "נקמה היא לא תוכנית עבודה, ואנחנו לא צריכים לשאוף לנקום. אנחנו צריכים לעשות טוב למדינת ישראל. הדבר הראשון: להחזיר את החטופים. את השאר נעשה אחר כך", אמר אסעד.

"חשוב לזכור שהאנשים האלה, כל מי שהשתתף בפיגוע הנוראי ב-7 באוקטובר בן מוות. אבל אין שום דבר יותר חשוב ההחטופים בעזה. אלה אזרחים שנחטפו מביתם. אם אעמוד מול סינוואר ואני יכול להרוג אותו, אהרוג אותו. אבל אני עכשיו צריך לעשות עדיפויות".

עוד הוסיף ואמר כי "אם עכשיו אני יודע שברחוב סלאח א-דין מספר 20 יש חטופים, ובסלאח א-דין מספר 15 יושב סינוואר, אשאיר אותו לאחר כך. 300 שבויים יושבים כמה דקות נסיעה שהן מרחק כמה שנות אור. עופר קלדרון ביקש מביתו סהר שתילחם עליו. זה נשמע לכם בסדר?".

אסעד מתח ביקורת על התנהלות המדינה לגבי מצבה של העדה הדרוזית ואמר כי "הטבח במג'דל שמס קשה להכלה. ראיתי 12 ארונות של ילדים, ואתה רואה את החללים הגיבורים שאנחנו משלמים. העדה הדרוזית שילמה בכל חודש יותר מ-2. נפלו לנו 11 חיילים ו-12 ילדים. נשמע לכם הגיוני שאנחנו צריכים לבקש שוויון והכרה?"

"אני מתבייש שמישהו מהעדה מבקש להיות שווה, להיות שייך. ממי אבקש את זה? אני בניתי את המדינה הזאת, אני מגן עליה. מה אני צריך לעשות כדי שתיתן לי את הזכות להיות אזרח פה? מה עוד צריך להוכיח ולמי?", תקף.

"סמוטריץ' הוא רק סימפטום, זה לא רק הוא. אני מאשים את המנהיגים שלנו, של העדה, שהסתפקו בפירורים וכיבודים וארוחות ערב. יש פה צעירים שרוצים לחיות, רוצים קורת גג. אנחנו לא צריכים כל הזמן לבקש שיחברו אותנו לחשמל, הדור הצעיר כבר לא יסכים לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עצרת הזדהות עם העדה הדרוזית בכיכר רבין 4 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
"סמוטריץ' הוא רק סימפטום, זה לא רק הוא". אמל אסעד/ראובן קסטרו

לסיום אמר אסעד כי "אנשים שהם מופת, בצבא באקדמיה במשרד החוץ, ובמקום להתקדם אנחנו הולכים אחורה ומקטרים. איפה את מדינה? תעשי תכנון, תעשי בנייה, תגידי לאנשים - יש לכם שטחים, אנחנו נבנה לכם. לא יכול להיות שב-75 שנה לא נבנה ישוב דרוזי אחד. 43 שנה אני בעוספייה, ולא נבנתה אף שכונה לזוגות צעירים או חיילים משוחררים. אין תכנון ואין בנייה. שולחים קנסות וצווי הריסה. ואיפה המדינה? היא בונה בשטחים. שיבנו שם כמה שהם רוצים, אבל בהחלט כממשלה, אתה יכול להסדיר גם את העניין הדרוזי בעשר דקות".

  • עוד באותו נושא:
  • אמל אסעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully