וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה גזענית נגד האריס: "היא הודית או שחורה?"

המועמד הרפובליקני הגיע לכנס של עיתונאים שחורים, ועורר סערה כשמתח ביקורת על זהותה של סגנית הנשיא והמועמדת המסתמנת של הדמוקרטים: "פתאום היא הפכה לאדם שחור". האריס, שהוריה נולדו בג'מייקה ובהודו, תקפה בחזרה: " "לציבור האמריקני מגיע טוב יותר"

קויק: קמלה האריס נכנסת בטראמפ/רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הטיל ספק אתמול (רביעי) בזהותה הגזעית של סגנית הנשיא, קמלה האריס, במהלך חילופי דברים סוערים בכנס עיתונאים שחורים.

טראמפ טען, באופן שקרי, שהמועמדת הדמוקרטית המסתמנת לא הדגישה את מוצאה האסייתי-אמריקני עד לאחרונה, כשלטענתו "היא הפכה לאדם שחור".

"לא ידעתי שהיא שחורה עד לפני כמה שנים, כשבמקרה היא הפכה לשחורה ועכשיו היא רוצה שיכירו אותה כשחורה", אמר בכנס האגודה הלאומית של עיתונאים שחורים בשיקגו. "אז אני לא יודע - היא הודית? או שהיא שחורה?".

טענותיו של טראמפ עוררו חילופי דברים סוערים עם כתבת חדשות ABC רייצ'ל סקוט, אחת ממנחות האירוע בשיקגו. "אני מכבד כל אחד מהם", אמר הנשיא לשעבר, בהתייחסו לזהותה הגזעית של האריס. "אבל ברור שהיא לא, כי היא הייתה הודית לאורך כל הדרך, ואז פתאום היא עשתה תפנית והפכה לאדם שחור".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בכנס של עיתונאים שחורים בשיקגו, 31 ביולי 2024. רויטרס
אני לא יודע - היא הודית? או שהיא שחורה?". טראמפ בכנס העיתונאים השחורים בשיקגו, אתמול/רויטרס

האריס, שהוריה נולדו בהודו ובג'מייקה לפני שהיגרו לארצות הברית, אמרה שדבריו של טראמפ הם "אותו מופע ישן" של "פלגנות וזלזול". "לציבור האמריקני מגיע טוב יותר", היא אמרה בפגישה של האחווה השחורה ההיסטורית "סיגמא גמא רו" ביוסטון. "מגיע לנו מנהיג שמבין שההבדלים בינינו לא מפרידים בינינו - הם מקור חיוני לעוצמתנו".

האריס היא סגנית הנשיא השחורה והאסייתית-אמריקנית הראשונה בתפקיד, וכן האישה הראשונה מרקע כלשהו שהגיעה לתפקיד השני בחשיבותו בממשל האמריקני. היא למדה באוניברסיטת הווארד, אוניברסיטה שחורה מבחינה היסטורית, והצטרפה לאחוות "אלפא קאפה אלפא", שרוב חבריה היו שחורים. היא אף הייתה חלק מהסיעה של חברי קונגרס שחורים לאחר שנכנסה לסנאט ב-2017.

דבריו של טראמפ עוררה סערה. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה שלאף אחד "אין זכות לספר למישהו מי הוא, איך הוא מזדהה. זו לא זכותו של אף אחד".

"מי מינה את דונלד טראמפ לפוסק בעניין זהות שחורה?", שאל חבר בית הנבחרים ריצ'י טורס מניו יורק. הוא תיאר את טראמפ כ"שריד לעבר גזעני".

לטראמפ יש היסטוריה של תקיפת יריביו על רקע גזעי. הוא האשים באופן שקרי את ברק אובמה, הנשיא השחור הראשון של ארצות הברית, בכך שלא נולד בה. בדומה לכך, הוא תקף את השגרירה לשעבר שלו באו"ם ניקי היילי, בעת שהתמודדה מולו על הנהגת המפלגה, בטענה שקרית שהיא לא יכולה להיות נשיאה מכיוון שהוריה לא היו אזרחי ארצות הברית כשנולדה.

עוד בוואלה

בתוך שבוע בלבד: הקמפיין של האריס גייס 200 מיליון דולר

לכתבה המלאה
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס באירוע ביוסטון, 31 ביולי 2024. רויטרס
הרפובליקנים טוענים שהיא נבחרה רק בשל מוצאה. האריס באירוע ביוסטון, אתמול/רויטרס

מאז שהאריס הכריזה על כוונתה להתמודד במקומו של הנשיא ג'ו ביידן, שפרש מהמרוץ בשל קריסתו בסקרים בחודש שעבר, חלק מהרפובליקנים טוענים שהיא נבחרה רק בשל מוצאה.

טים בורצ'ט, חבר קונגרס רפובליקני מטנסי, כינה אותה "סגנית נשיא DEI" - שהם ראשי תיבות באנגלית של תוכניות לגיוון, שוויון והכללה, השנואות על ידי הימין האמריקני.

במהלך הריאיון בכנס העיתונאים השחורים, המנחה סקוט דחקה בטראמפ להבהיר אם הוא מאמין שהאריס היא "שכירה של DEI". הוא ענה: "אני באמת לא יודע, יכול להיות".

האריס נהגה לספר שהמורשת ההודית שלה הייתה חלק מהתבגרותה, והיא ביקרה לעתים קרובות במדינה. לדבריה, אמה חשפה אותה ואת אחותה לתרבות השחורה של אוקלנד, בקליפורניה, שבה גדלה.

טראמפ גם תקף את כישוריה של האריס, הצמודה אליו בסקרים, במהלך הדיון, וטען שהיא נכשלה בבחינת לשכת עורכי הדין בשלב מוקדם בקריירה המשפטית שלה. דבריו נתקלו במלמולים מהקהל.

"אני רק נותן לכם את העובדות. היא לא עברה את בחינת לשכת עורכי הדין והיא לא חשבה שהיא תעבור אותה והיא לא חשבה שהיא אי פעם תעבור אותה ואני לא יודע מה קרה. אולי היא עברה את זה", אמר.

"אני אוהב את האוכלוסייה השחורה"

האריס סיימה את לימודיה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קליפורניה הייסטינגס בשנת 1989. בניו יורק טיימס דווח שהיא נכשלה בניסיון הראשון שלה ועברה בשני, אך אין בכך דבר יוצא דופן: לשכת עורכי הדין של מדינת קליפורניה, שבה כיהנה האריס כתובעת הכללית, אומרת שפחות ממחצית מאלה שעומדים במבחן עוברים אותו כבר בניסיון הראשון.

הדיון בשיקגו החל במחלוקת הלוך ושוב בין סקוט לנשיא לשעבר. טראמפ האשים את העיתונאית בכך שנתנה "הקדמה גסה מאוד" כשפתחה את השיחה ושאלה על הביקורת שלו בעבר על שחורים.

היא ציטטה את טראמפ שכינה שאלות של עיתונאים שחורים "טיפשיות וגזעניות" וכי הוא אכל "ארוחת ערב עם תומך עליונות לבנה באתר הנופש שלכם מאר א-לאגו".

"אני אוהב את האוכלוסייה השחורה במדינה הזאת, עשיתי כל כך הרבה למען האוכלוסייה השחורה במדינה הזאת", השיב.

הנשיא לשעבר מתח ביקורת על השיחה שעות לאחר מכן בפלטפורמת המדיה החברתית שלו. "השאלות היו גסות ומגעילות, לעתים קרובות בצורה של הצהרה, אבל ריסקנו אותן!", טען טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully