וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שבוע בלבד: הקמפיין של האריס גייס 200 מיליון דולר

ההתלהבות בקרב הדמוקרטים מהמועמדות של סגנית הנשיאה בשיאה, ו-66% מהתורמים מאז שהודיעה שתתמודד במקום ביידן עשו זאת בפעם הראשונה במערכת הבחירות הזו: "המומנטום וההתלהבות הם אמיתיים". למרות הסקרים הצמודים, האריס טוענת: אני "אנדרדוג" מול טראמפ

קויק: קמלה האריס נכנסת בטראמפ/רויטרס

הקמפיין של סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, אמר היום (ראשון) שהיא אספה לא פחות מ-200 מיליון דולר מאז שהכריזה על כניסתה למרוץ בשבוע שעבר. לפי הקמפיין, הסכום האדיר נאסף ברובו - 66% - מאנשים שתרמו לראשונה במערכת הבחירות הזו - ואחרי שהנשיא ג'ו ביידן הודיע על פרישתו ועל תמיכתו בהאריס בראשון שעבר.

בנוסף לכך, יותר מ-170 אלף איש נרשמו להתנדב בקמפיין של האריס. "המומנטום וההתלהבות מסגנית הנשיאה האריס הם אמיתיים, וכך גם העקרונות של המרוץ הזה - הבחירות האלו יהיו צמודות מאוד ויוכרעו בידי מספר קטן של בוחרים בכמה מדינות בודדות", כתב מנהל התקשורת של הקמפיין, מייקל טיילר, במזכר.

באירוע שקיימה האריס אתמול במסצ'וסטס, היא הצליחה לאסוף 1.4 מיליון דולר בתרומות - הרבה מעבר להערכה המקורית של 400 אלף דולר. האירוע תוכנן במקור עבור ביידן, בטרם פינה את מקומו לסגניתו.

סגנית נשיא ארה"ב, קמאלה האריס, מרילנד, 27 ביולי 2024.. רויטרס
סגנית נשיא ארה"ב, קמאלה האריס, מרילנד, 27 ביולי 2024./רויטרס

מרחק של מאה ימים מיום הבחירות, הסקרים הארציים בארצות הברית מראים שהאריס צמצמה היתרון של יריבה הרפובליקני, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אולם קשה להסיק מהם לגבי ההכרעה במרוץ.

הבחירות בארצות הברית לא מוכרעות לפי המועמד שזכה במספר הקולות הכולל הגדול ביותר, אלא לפי מי שאסף את מספר האלקטורים - נציגים המוקצים לכל מדינה לפי גודלה - הרב ביותר. הסקרים במדינות המפתח מצביעים על יתרון קל לטראמפ, אך כזה הנמצא בטווח טעות הדגימה.

בניגוד לביידן, בפני האריס עומדות דרכים נוספות בדרך לנשיאות, כמו המדינות ג'ורג'יה, אריזונה וקרוליינה הצפונית, המגוונות יותר מבחינה אתנית. הנשיא בן ה-81 היה בפיגור ניכר אחרי טראמפ באותן מדינות, לפי הסקרים.

האריס, שקיבלה בשבוע החולף את תמיכתם של בכירי המפלגה הדמוקרטית בהווה ובעבר, כולל הזוג הנשיאותי לשעבר ברק ומישל אובמה. היא טענה אתמול שהיא עוד "אנדרדוג" במרוץ מול טראמפ, אך הוסיפה שהקמפיין שלה מדביק במהירות את הקצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
המועמד הרפובליקני לנשיאות ונשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע לעצרת בסנט קלאוד, מינסוטה, ארה"ב 27 ביולי 2024.. רויטרס
המועמד הרפובליקני לנשיאות ונשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מגיע לעצרת בסנט קלאוד, מינסוטה, ארה"ב 27 ביולי 2024./רויטרס

ההתלהבות מהאריס זולגת גם למרוצים השונים לבית הנבחרים ולסנאט, שייערכו אף הם בנובמבר. מועמדים דמוקרטים לשני בתי הקונגרס ציינו שהם רואים גידול בתמיכה בהם מאז שהאריס הפכה למועמדת המסתמנת של המפלגה הדמוקרטית, במקומו של ביידן שמעמדו התרסק בעקבות הופעתו הכושל בעימות הנשיאותי מול טראמפ בחודש שעבר.

טראמפ ותומכיו הרפובליקנים, שכבר חלמו על ניצחון סוחף בנובמבר - כולל שליטה מלאה על הקונגרס - נאלצו לכוון מחדש את הקמפיין שלהם. הם קושרים בין האריס לבין המדיניות של ממשל ביידן, כולל בתחום ההגירה והכלכלה, שאינה פופולרית בקרב רבים מהמצביעים, בתקווה שההתלהבות הראשונית כלפיה תדעך.

האריס עוד טרם בחרה מועמד או מועמדת לתפקיד סגן הנשיא, שלהם יכולה להיות חשיבות רבה במשיכות קהלים אחרים. בין השמות המובילים לתפקיד נכללים הסנאטור מארק קלי מאריזונה ומושל פנסילבניה, ג'וש שפירו - שניהם גברים לבנים, כשהאחרון הוא גם יהודי.

היא צפויה לחשוף אותו לקראת הוועידה הדמוקרטית בחודש הבא, שבה תיבחר רשמית כמועמדת של המפלגה להיות האישה הראשונה בתפקיד נשיא ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully