וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של התצפיתנית החטופה: "מקווים שחיסול הנייה לא יגרום לנתק עם חמאס"

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 10:18

שלומי ברגר, אביה של אגם שנחטפה מנחל עוז, התייחס למותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ואמר כי אם זה יפגע בשיחות - הרווח מהפעולה יהיה מועט. "לכולם יש מחליף, ואם נחסל אחד או שניים או יותר, לא ייפתר כלום", אמר. בנוסף סיפר כי קיבל אות חיים מאגם בחודשים האחרונים

בווידאו: עינב צנגאוקר יחד עם פעילים למען עסקה חסמו את איילון דרום מתחת לגשר יהודית עם הכיתוב על הכביש ״300״, 1 באוגוסט 2024/באדיבות המצולמים

שלומי ברגר, אביה של החטופה אגם ברגר השבויה בעזה, התראיין היום (רביעי) ל-103FM בעקבות ציון היום ה-300 מאז שבתו נחטפה. בשיחה עם ניסים משעל וטל שלו הוא הוא דיבר על החיסול של אסמאעיל הנייה והשפעתו על עסקת החטופים, השיחות עם הקבינט המדיני-ביטחוני והאות החיים האחרונה שקיבל מאגם.

"אנחנו לא יודעים מה היעדים שניסו להשיג, ומה חשבו שיקרה באירוע הזה", אמר ברגר על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס. "אנחנו מקווים שזה לא יגרום לנתק, כי אם זה ככה, הרווח שלנו מהפעולה הזאת הוא מועט מאוד. לכולם יש מחליף, ואם נחסל אחד או שניים או יותר, לא ייפתר כלום".

"לא חלמנו שנגיע לספור את המספר הזה, 300", אמר על כמות הימים שבתו אגם נמצאת בשבי. "חשבנו שהאירוע יסתיים והוא ממשיך וממשיך. התחושה שלי היא שלא מבינים את הדחיפות. ככל שתלוי בנו, הצד שלנו צריך להבין כמה זה דחוף - אין יום ואין לילה, כמו שלנו אין ולהן אין. צריך לפעול ולהוציא אותן הביתה ועכשיו".

דיצה אור, קובי בן עמי, יולי בן עמי, אורית מאיר, שלומי ברגר וחיים אוטמזגין בסוכה בדיזינגוף, 25 במרץ 2024. דוברות מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
"לא חלמנו שנגיע לספור את המספר הזה, 300". שלומי ברגר בסוכה בדיזינגוף/אתר רשמי, דוברות מטה משפחות החטופים

ברגר התייחס לעסקה שהייתה אמורה לצאת לפועל לפני כשלושה חודשים, ועל דרכי הפעולה כדי להגיע למתווה בקרוב. "אני יודע שהייתה אמורה להיות עסקה במאי", אמר. "חמאס הגיב עליה ודברים שהיו במחלוקת על פניו נפתרו. אמרו לנו שזה הזמן שחמאס הגיע למצב שהוא מוכן לעסקה, וזה לא קרה. עכשיו זה הזמן. ברור לי שרק לחץ צבאי ולחצים אחרים יכולים להביא את הצד השני לשולחן המשא ומתן. איך עושים את זה? קטונתי מכל המהלכים האסטרטגיים, אין לי מושג מה האינטרסים מכל פעולה".

"נפגשנו עם כולם: החל מראש הממשלה, גלנט, דרמר גנץ ואייזנקוט כשהיו בקבינט, עם הרמטכ"ל, עם כל פרצוף שמשפיע על מקבלי ההחלטות", אמר ברגר." אנחנו יוזמי הפגישות. דרשנו שהן יתקיימו, כי אנחנו רוצים לדעת מה קורה, ואיך מתקדמים. אני בכלל לא יכול להגיד שיצאתי מהן מעודד. הבנו את המצב. היו פגישות שבחלקן היתה אופטימות זהירה, אבל למדנו שאנחנו בנדנדה הזאת שיש סיכוי או אין סיכוי, זה נפל ועברנו את התנודות האלה הרבה פעמים. אנחנו לא נותנים לעצמנו להתפרק".

עוד בוואלה

משפחות התצפיתניות פרסמו תיעוד חדש שלהן בשבי: "נתניהו, אל תיסע בלי עסקה"

לכתבה המלאה
איסמעיל הנייה. רויטרס
"אנחנו לא יודעים מה היעדים שניסו להשיג, ומה חשבו שיקרה באירוע הזה". אסמאעיל הנייה/רויטרס

ברגר סיפר גם כי קיבל אות חיים מאגם בחודשים האחרונים. "המידע האחרון על אגם קיבלנו אותו באזור מאי", אמר. "זאת מלבד המידע שקיבלנו ממשחררות ב-26 בנובמבר, בעיקר מאגם גולדשטיין".

"היא התגייסה לפני יומיים שנה בדיוק", אמר אביה של אגם. "עשתה טירונות, קורס תצפיתניות, הגיעה לנחל עוז, והספיקה להיות שם יום. היא הלכה במטרה לתת כל מה שהיא יכולה למען הצבא והמדינה. אני מקווה שהיא לא איבדה אמונה שאנחנו עושים את הכל בשביל להוציא אותה. היום הוא יום ה-300 ואני קורא לעם ישראל לבוא ולחזק אותנו בכיכר החטופים בשבע בערב. פשוט להיות נוכחים, לא יותר מזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully