וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזמן אמת הצטייר לו שזה ארגוני שמאל": פרטים חדשים על מעצרו של הנאשם במגע עם סוכן זר

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 18:40

אלימלך שטרן הינו הנאשם בביצוע משימות שונות בישראל ממפעילים איראניים. במהלך בדיון שנערך היום, סנגורו הסביר כי הוא "מעולם לא למד לימודי ליבה, אינו יודע את שמות החודשים הלועזיים ולא גיאוגרפיה". עוד ציין כי שטרן לא חשב לרגע שמנסים לפגוע בביטחון המדינה

הארכת מעצר במחוזי ירושלים ל3 חשודים בריגול לאיראן/מערכת וואלה

בבית משפט המחוזי ירושלים התקיים הבוקר (רביעי) דיון בהארכת מעצרו עד תום ההליכים של אלימלך שטרן, תושב בית שמש בן 22 הנאשם במגע עם סוכן זר. זאת, לאחר שגויס על ידי גורמי מודיעין מאיראן לביצוע משימות שונות בישראל.

סנגורו, עו"ד עקיבא מאיר טען לשחרורו בתנאים מגבילים והציג שורה של הוכחות לחוסר מודעותו של שטרן לכך שידע כי מדובר בקשר עם סוכן זר. מנגד, בפרקליטות התנגדו לשחרורו והציגו הוכחות לכך שידע וחשד כי מדובר בקשר עם גורמים עוינים, ועם זאת המשיך את הקשר איתם עד למעצרו על ידי השב"כ.

בהארכת מעצרו עד תום ההליכים של אלימלך שטרן. שלומי הלר, אתר רשמי
דיון בהארכת מעצרו עד תום ההליכים של אלימלך שטרן/אתר רשמי, שלומי הלר

בתחילה, קבל סנגורו על תנאי מעצרו, שטרן, שמסווג כעצור ביטחוני והוחזק בחודש האחרון בכלא שאטה בו מחוזקים אסירים ביטחוניים ופליליים בכירים, "תנאי הכליאה שם גרועים בהרבה".

"המדובר בבחור צעיר חרדי, חסיד ויזניץ, נעדר לחלוטין עבר פלילי" טען הסנגור, "הנאשם שמעולם לא למד לימודי ליבה, משולל הבנה בסיסית, עד כדי כך שאינו יודע את שמות החודשים הלועזיים ומפרט את המועדים בחודשים עבריים בלבד. לשאלת החוקר, מציין הנאשם כי אין לו מושג בגיאוגרפיה ושהוא לא ידע כי טורונטו זהו מקום שונה מאנגליה. כיום הוא יודע שזו מדינה שונה".

"הנאשם תיאר בחקירתו הראשונה כי רכש לראשונה טלפון חכם במהלך חודש אלול תשפ"ג ולא הכיר בנוכלויות או בעקיצות. הקשר בין הנאשם לאנה היה קצר ביותר והוא החל במהלך חודש מאי 2024, כשאנה הציגה עצמה כמי שמתגוררת בטורונטו ומתגמלת יפה על קמפיין תאונות דרכים וביקשה ממנו לפרסם מודעות תמורת תשלום. במועדים הרלוונטיים, לנאשם חוב בבנק והוא נצרך לכספים".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
בהארכת מעצרו עד תום ההליכים של אלימלך שטרן. שלומי הלר, אתר רשמי
"לא הבנתי שאנה רוצה לפגוע בביטחון המדינה"/אתר רשמי, שלומי הלר

עיון במודעות ותרגומו באמצעות גוגל, העלה לו כי משמעות הכיתוב היא "נעבור לצד אחר לצד הימין" והדבר כלל לא העלה לו חשד. הנאשם ציין כי סבר שהיא מחו"ל או מהשמאל האנרכיסטי אשר רוצה לעשות בלאגן בישראל. גם יתר המשימות, כמו הטמנת הכספים או משלוח הבובה, לא עוררו חשד למניע ביטחוני, הגם כי היו נחזות למשונות. אין בכך לעלות חשד כי המדובר במגע עם סוכן זר. לכל היותר ובכל הנוגע להצתת היער, חשדו של הנאשם היה שזהו מעשה עברייני. כך לדוגמא מציין הנאשם בתכתובת עם י' ביחס להצתת היער "אני יורד מזה אחי. אני לא עבריין. עד כה כל המשימות היו חוקיות. אולי מסתורי אבל חוקי" הנאשם מוסיף ומציין שם (22.31) "תמיד אהיה ככה בעזרת ה'. זה בשורש שלי לא מוכר את העקרונות שלי על שום כסף".

לטענת עו"ד מאיר, "לא כל קשר עם גורם עבריין או גורם עוין הופך מיניה וביה למגע עם סוכן חוץ. אף ככל שלצורך העניין, נניח כי הנאשם החזיק בקשר עם גורם אותו זיהה או חשד כעוין מדינת ישראל, עדיין קיימים אין ספור ארגונים פרוגרסיביים שפועלים בצורה אנטי ממסדית ישראלית, אך אינם בכלל סוכן חוץ או ארגון טרור. מחומר הראיות לא עולה אחרת".

ב״כ חושף: כך גויסו אזרחים ישראלים לביצוע משימות עבור גורמי המודיעין האירניים. דובר צה"ל
כך גויסו המרגלים: המודעות שנתלו ברחובות/דובר צה"ל

עוד התייחס סנגורו של שטרן לחקירותיו בשב"כ ולהתכתבויות עם שותפיו למשימות השונות שהוטלו עליו כאשר התעורר חשדו נגד המפעילה 'אנה', "בזמן אמת הצטייר לו שזה ארגוני שמאל. הוא מצהיר כי לא הבנתי שאנה רוצה לפגוע בביטחון המדינה במובן של חמאס אלא במובן לפגוע בממשלה, לא חשב לרגע שהיא מופעלת בידי מדינה", והוסיף, "המקרה הזה איפס את הבנאדם, תראו את עדינות שלו, את האיכותיות שבו".

בפרקליטות התנגדו כאמור לשחרורו של שטרן והציגו מנגד פרטים מתיק החקירה "שמש פרסית", ובו מאות התכתבויות והתייחסו למודעותו של שטרן למעשיו, "המשיב הוצג כמי שעל גבול הבועה המנותקת, נורא תמים" הגיב נציג הפרקליטות, "בטלגרם הוא מבין יותר ממני, היה חבר במעל 500 קבוצות טלגרם, 'אנה' מציעה לו אימון שנועד למרגלים , התשובה שלו הייתה. "אני מתרגש, אחשוב על זה יום ונדבר".

בזיכרון דברים של חקירת שב"כ. מה-30 ביוני נכתב "שאלתי את הנדון מה הכוונה לאמן אותם. הנדון אמר כי הכוונה לאמן בסגנון של ריגול ואנה שלחה אותיות באנגלית spies". בהמשך ההתכתבויות, הוא אומר לאנה כי "אם זה לא מתאים לך מקסימום אמשיך להיות חבר שלך ומקווה שאתה תהיי חבר שלי ונמשיך להיעזר".

בסיום הדיון הודיעה שופטת המחוזי ענת זינגר כי תעביר את החלטתה בנושא בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully