וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחיטת כבש, הצתת רכבים ושבירת חלונות: הדרישות של הגורמים האיראניים מתושב בית שמש

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 16:34

אלימלך שטרן, הנאשם המרכזי בפרשת תשתית גורמי המודיעין האיראניים, היה בקשר רציף עם "המפעילים", קיבל תמורה לפי "הנזק" שגרם - ואף הביע חשש מכך שינסו לרצוח אותו. באחת המשימות שקיבל היה צריך לשלוח ראש כבש באריזת מתנה וזר פרחים לביתו של בכיר ישראלי בסבא"א

הארכת מעצר במחוזי ירושלים ל3 חשודים בריגול לאיראן/מערכת וואלה

גיוס הישראלים למשימות עבור גורמים איראניים, פרטים חדשים: מפרטי כתב האישום נגד אלימלך שטרן, תושב בית שמש בן 21 שעמד בקשר באמצעות אפליקציית הטלגרם עם פרופיל בשם "אנה אלנה" והתבקש לבצע משימות שונות בישראל, עולה כי שטרן היה בקשר רציף עם "המפעילים" האיראנים, קיבל תמורה לפי "הנזק" שגרם ואף הביע חשש מכך שינסו לבצע בו פיגוע באמצעות פיצוץ מכשיר סלולרי.

ראש כבש או בובה?

שטרן התבקש מהגורמים האיראניים לשלוח ראש כבש באריזת מתנה וזר פרחים לביתו של בכיר ישראלי בסוכנות הישראלית לאנרגיה אטומית (סבא"א). שטרן התחמק ואמר כי אינו מאתר ראש בהמה. בתגובה לכך המפעיל לחץ והציע שיקנה כבש, ישחט את ראשו והיתר יקח לעצמו, ושטרן פנה ל-2 החשודים הנוספים שיסייעו לו בכך. לבסוף התפשר המפעיל על שליחת ראש בובה באריזת מתנה, אך שטרן סירב ואמר כי הוא חושש לשבת בכלא.

ב״כ חושף: כך גויסו אזרחים ישראלים לביצוע משימות עבור גורמי המודיעין האירניים. דובר צה"ל
מודעות שנתבקשו המגויסים לתלות ברחובות/דובר צה"ל
ב״כ חושף: כך גויסו אזרחים ישראלים לביצוע משימות עבור גורמי המודיעין האירניים. דובר צה"ל
הודעות שנשלחו בתפוצה רחבה/דובר צה"ל

ימין או שמאל? לא משנה

משימה נוספת שהוצעה לשטרן היא שבירת חלון חנות יחד עם חשוד נוסף בפרשה, במהלך הפגנה בתל אביב או בירושלים. שטרן שאל את "אנה" לזהות ההפגנה עליו ללכת, האם מצידה הימני או השמאלי של המפה הפוליטית בישראל, וזה השיב כי זה לא משנה. בתמורה לכך הובטח לו 500 שקלים על כל זכוכית שישבור ו-3,000 שקלים על כל רכב שיצית.

עוד התבקש לרכוש מיכל דלק להצית אש במוקד מרכזי בירושלים בתמורה ל-3,000 דולרים. לפי המפעיל, ככל שהאש תתפשט יותר, כך שכרו יגדל. מיד לאחר מכן, העבירו לו המפעילים נ.צ ותמונה של מיקום, סמוך לעמק המצלבה בירושלים.

ב״כ חושף: כך גויסו אזרחים ישראלים לביצוע משימות עבור גורמי המודיעין האירניים. דובר צה"ל
איש הקשר מהשיחה מול האזרח/דובר צה"ל

"העלו אותי בדרגה"

כשפנה שטרן לאחד החשודים האחרים בפרשייה בנושא התוודה בפניו וכתב: "אני לא מכיר אותם אישית, הם שלחו אותי למשימות משונות שלא הבנתי ועשיתי אותם. העלו אותי בדרגה לחבר מן השורה שאני כבר מדבר ישירות עם הבוס", התרברב. וזה השיב בתגובה, "כי הם אנטי ישראל. זה ברור לך", והמליץ לו לסרב ולא לבצע את המשימה.

הצלצול הגואל?

עוד מתואר בכתב האישום כי לצד תליית מודעות, שלח שטרן את החשודים בפרשה לאסוף טלפון סלולרי שהוטמן בנ.צ סמוך למחלף מרכזי באזור חיפה, "למען ביטחונך ולביצוע משימות" הוסבר לו.

שטרן התחיל לחשוד, ופנה למנהל קבוצת טלגרם מובילה בישראל העוסק בעולם הערבי, אותו ראה כמומחה וכתב לו כך: "אני פונה אליך עכשיו עם שאלה דחופה, אולי אני פרנואיד (זה האמת) אבל העניין הוא ככה. קיבלתי טלפון ממישהו (על העבודה שעשיתי לו במשך השנה) ושמעתי על חיסולו של יחיא עיאש שחיסלו אותו עם הטלפון. לכן שאלתי היא אם אני צריך לחשוש שהטלפון ממולכד, ואם כן מה גורם לכך הסים או הטלפון? או שאם הם רוצים לעשות זאת הם לא צריכים את הטלפון המסוים הזה שהם נתנו לי, אלא יכולים לעשות את זה לכל טלפון. מקווה שלא תעיף אותי מהערוץ אבל אני חושש לביטחון של ישראלי".

בתגובה לכך ענה לו מנהל הקבוצה: "אחי מה אתה מעשן". משלא הופג חששו כתב הנאשם הודעה נוספת: "שוב, זה לא אותי אלא על ידי הטלפון שלי כשיזהו אותי לפי המיקום במקום הומה בני אדם אז יפוצצו את זה".

עו''ד רועי אטיאס המייצג את אחד החשודים בפרשייה ושוחרר ממעצר: "מדובר בבחורים תמימים שראו בטלגרם מודעה לביצוע משימות "נועזות" בתמורה לתשלום גבוה. גם אם ברור היה שמדובר במשימות מחשידות אף בר דעת לא צריך היה להעלות על דעתו שמדובר במפעיל או סוכן איראני. שמח מאוד שבימש קיבל את הטענה להיעדר מודעות כבר בשלב מוקדם והורה על שחרורם ללא תנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully