וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של החשודים בהתעללות במחבל נוחבה: "הוא לא הופשט, החיפוש נעשה בכוח סביר"

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 17:40

עורכי הדין עדי קידר ונתי רום הגישו ערר נגד החלטת בית הדין הצבאי, להאריך את מעצרם של שמונה מתוך עשרת החיילים שנעצרו בבסיס שדה תימן. "פרשה זו תיזכר לדיראון עולם", אמר הפרקליט. "אין אף כוח בעולם שהיה מוכן להיות שם עם מחבל רוצח - הפצ"רית לא הייתה עומדת שם"

עורכי הדין נתי רום ועדי קידר המיצגים את חלק מהחיילים שנעצרו בבסיס שדה תימן/שלומי גבאי

עורכי הדין עדי קידר ונתי רום מארגון "חוננו" הגישו היום (רביעי) ערר נגד החלטת בית הדין הצבאי להאריך את מעצרם של שמונה מתוך עשרת החיילים שנעצרו בבסיס שדה תימן בחשד להתעללות במחבל נוחבה.

עו''ד נתי רום, שמייצג שנים מהחשודים סיפר כי עיקר הקושי בשלב זה הוא בראש ובראשונה "מוטיבציית היתר של הפרקליטות הצבאית שכבר הודיעו לבית משפט בראש דבריהם שבדרגים הכי בכירים מנהלים חקירה מזה חודש"

לדבריו, "לקחת את מיטב לוחמינו שחודשים מוסרים את הנפש להגנת המולדת שלנו נמצאים שם, איש לא יכול בלעדיהם, נמצאים עם אנשים מהגרועים מאויבינו. לקחת אותם כאחרוני העבריינים, עם כוח רעול פנים, לעצור אותם בלי לשאול את גרסתם ולשאול דברים אלמנטריים. פשוט עצרו את כל הכוח, כל מי שהיה שם. גם מי שהיה בחוץ וגם מי שהיה בפנים הדבר הזה ייזכר לדיראון עולם".

אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים, 29 ביולי 2024. שלומי גבאי
אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים, 29 ביולי 2024/שלומי גבאי
הארכת מעצר למילואימניקים החשודים בהתעללות באסיר פלסטיני בשדה תימן, בית ליד, 30 ביולי 2024. שלומי גבאי
הארכת מעצר למילואימניקים החשודים בהתעללות באסיר פלסטיני בשדה תימן, בית ליד, 30 ביולי 2024/שלומי גבאי

עו"ד רום התייחס גם לחשד עצמו ותיאר את השתלשלות האירוע: "מרשיי מספרים סיפור, הם מתבקשים על ידי מפקד הכלא לערוך חיפוש על מספר אסירים שהגיעו ככל הנראה בעקבות סיכון גבוה, אלימים גם במעצר שלהם. הראשון עובר בסדר אבל השני מתחיל לתקוף אותם, נושך 2 חיילים ומנסה לשרוט עוד חייל וכשמופעל עליו טייזר הוא גם מתנגד ותוקף ושורט את החייל הזה ולכן הם נאלצים להשתמש בכוח על מנת לרסן אותו".

לדבריו, "הם לא הפשיטו אותו, החיפוש נעשה מעל הבגדים בהחלט השתמשו בכוח סביר וזה בהחלט מציאות לא פשוטה. מכאן, ועד כל הדברים שאני שומע בתקשורת ובאתרים השונים יש פה משפחות ויש פה חיילים בני טובים, ללא עבר פלילי".

"ביום שהם ישתחררו כולנו נצטרך לבקש מהם סליחה", קבע עו"ד רום. "איך אפשר להוציא כל כך בקלות האשמות כאלה. בסוף, הם עשו חיפוש על מחבל ארכי רוצח ואין אף כוח בעולם שהיה מוכן להיות שם, הפצ"רית לא היתה עומדת שם שבוע ואף לא יום במציאות הקשה הזאת והם נמצאים שם חודשים בשבילנו".

אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים. שלומי גבאי, שלומי גבאי
אחרי שפונו משדה תימן, המפגינים הגיעו לבסיס שבו מוחזקים העצורים/שלומי גבאי, שלומי גבאי
ח״כ סוכות נכנס לתוך הבסיס בשדה תימן, 29 ביולי 2024. על פי סעיף, צילום מסך
ח״כ סוכות נכנס לתוך הבסיס בשדה תימן, 29 ביולי 2024/צילום מסך, על פי סעיף

בערר שהגישו תקפו עורכי הדין את התנהלות הפרקליטות ובית הדין הצבאי: "פרשה זו תיזכר לדורות אך ורק בשל האופן בו התנהלו המשיבים, אשר במשוואה הזו בחרו בשם טוהר נשק והמוסריות, לרמוס את כבודם של לוחמי צה"ל ולבזות אותם, ובכך לזעזע ציבור שלם".

"אם לא די בכל אלו", הוסיפו הפרקליטים, "הדבר נמשך מצד בית הדין, אשר בחר להתעלם מבני משפחותיהם הדואגים לקיים את הדיון בהיעדרם. התנהלות גורמי התביעה ומצ"ח מדגימה את עמדתם, לפיה שמירה על כבודו של מחבל נתעב חשובה יותר מכבודם זכויותיהם ומעמדם של החשודים שחזקת החפות מעל ראשם", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully