וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ צבי סוכות על הפריצה לשדה תימן: "עומד מאחורי מה שעשיתי, אין מקום לאלימות"

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 13:52

יומיים אחרי הפריצה לבסיס, סוכות התייחס לחלקו באירוע בוועדת חוץ וביטחון. "עשיתי את עבודתי", ענה לחברת הכנסת קארין אלהרר שאמרה כי היא מקווה שינקטו כל האמצעים. ח"כ סוכות הצדיק את כניסתו לבסיס במסגרת החסינות האישית שלו ודאגתו לחיילים

אברהם אקלום בשדה תימן עם צבי סוכות/אינסטגרם

ח"כ צבי סוכות התייחס היום (רביעי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפריצה לבסיס שדה תימן, במחאה על מעצרם של חיילי המילואים שחשודים בהתעללות במחבל: "אני לגמרי עומד מאחורי מה שעשיתי, עשיתי את עבודתי". את הדברים אמר במענה לחילופי דברים עם ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד שהגיבה: "אני מאוד מקווה שינקטו כל האמצעים".

באותו אירוע הפריצה לבסיס, סוכות ניסה להרגיע את הרוחות ובסרטון שפרסם ברשתות החברתיות קרא בין היתר להימנע מאלימות במהלך המחאות נגד חקירת חיילי המילואים שחשודים בהתעללות מחבל: "אנחנו בעיצומה של מלחמה קיומית על עתיד שלנו כאן במדינה. מחאה - הכי כן. אלימות - הכי לא. אין מקום לאלימות, אין לנו צבא אחר ואנחנו חייבים לנצח. אסור שנעבור לאלימות, פשוט אסור".

לאירוע הפריצה שלו לתוך הבסיס אמר: "אני חבר כנסת ויכול להשתמש בחסינות שלי כדי לבוא ולראות מה קורה עם החיילים. אלימות לא יכולה להיות חלק מהמשחק".

אברהם אקלום בשדה תימן עם צבי סוכות. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אני לגמרי עומד מאחורי מה שעשיתי". חבר הכנסת צבי סוכות בבסיס שדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

בצהריי יום שני, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נ'וחבה. בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

בעקבות התיעוד, אזרחים רבים ובניהם חברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully