וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להנציח לעד את הגבורה": פתח תקווה במחווה לזכר רפ"ק ארנון זמורה, שנפל במבצע שחרור החטופים

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 9:25

בעירייה החליטו לשנות את שמו של הגשר המרכזי בעיר והוא יקרא מעתה "גשר מבצע ארנון", על שם קצין הימ"מ שנפל במהלך מבצע החילוץ ביוני האחרון. טקס חניכת השם התקיים בהשתתפות ראש העיר, הוריו של זמורה, החטוף ששב אנדריי קוזלוב, אמו של החטוף ששב אלמוג מאיר ז'אן ועוד

האזכרה במלאת שלושים לנפילתו של רב פקד ארנון זמורה/באדיבות המשפחה

עיריית פתח תקווה קיימה אתמול (שלישי) טקס הנצחה בעיר, לאחר שהחליטו לשנות את שמו של הגשר המרכזי בעיר ל-"גשר מבצע ארנון", לזכרו של רב פקד ארנון זמורה, שנפל במבצע לחילוץ החטופים ביוני האחרון.

טקס ההנצחה נערך בהשתתפות הוריו של זמורה, רותי וראובן, אחותו ובני משפחה נוספים. בתוך כך, הגיעו גם החטוף ששב אנדריי קוזלוב ואמו של החטוף ששב אלמוג ז'אן, אורית מאיר ז'אן, שנשאו דברים במעמד ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג. הגשר הנו להולכי רגל ומחבר בין פארק אוחיון, עופר הקניון הגדול למרכז רפואי רבין - בית החולים בילינסון (מעל ציר ז'בוטינסקי).

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג אמר כי "מאז 7 באוקטובר, אנו נחשפים מידי יום לסיפורי גבורה של כוחות הביטחון שלנו בגבולות הארץ ובעולם כולו פתח תקווה מוקירה ומעריכה את עשיית כוחות הביטחון וההצלה ואנו נעשה כל שביכולתנו להנציח לעד את הגבורה, את הערכים ואת המורשת של אותם גיבורי ישראל".

אמו של ארנון, רותי זמורה, דיברה על בנה ואמרה כי "השרת ביטחון גם במצבים בלתי אפשריים, במצבי לחץ וכאוס כמו ב-7 באוקטובר. בצניחות החופשיות סחפת אחריך את משפחתך חבריך ופיקודך, ואנשים זרים שהפקידו את עצמם בידיך הבטוחות.

"אספר משפט מתוך ספר שאהבת לקרוא - 'פעולה מיידית' של אנדי מקנב. קראת אותו עוד בתיכון ואימצת מתוכו טקסט שהיה נר לרגליך: 'או שתנהיג או שתציית או שלא תפריע'. כן, אתה בחרת להנהיג להוביל בכל חבורה שהיית בה, אם בתנועת בני המושבים, אם באימונים לקראת הצבא, אם בצניחות החופשיות ואם בימ"מ", הוסיפה זמורה.

טקס חנוכת גשר לזכר ארנון זמורה. נוי נפתלי, אתר רשמי
"נעשה כל שביכולתנו להנציח לעד את הגבורה, את הערכים ואת המורשת של אותם גיבורי ישראל". גשר מבצע ארנון/אתר רשמי, נוי נפתלי
טקס חנוכת גשר לזכר ארנון זמורה. נוי נפתלי, אתר רשמי
"השרת ביטחון גם במצבים בלתי אפשריים, במצבי לחץ וכאוס כמו ב-7 באוקטובר". גשר מבצע ארנון/אתר רשמי, נוי נפתלי

מטעם העירייה נמסר כי "עיריית פתח תקווה ממשיכה בפעילותה להנצחת גיבורי וגיבורות מלחמת חרבות ברזל, למען הדורות הבאים כחלק מרצון העירייה להעניק כבוד לכל האנשים, הגופים ואף בעלי החיים אשר נתנו נפשם בלחימה, וכן למען החינוך של המורשת הערכית, החברתית והביטחונית של הנופלים בקרב ילדי העיר וכלל מדינת ישראל".

עוד הוסיפו בהודעתם כי "בתוך כך, החליטה העירייה להנציח את קצין הימ"מ, רב פקד ארנון זמורה ז"ל והמבצע להשבת החטופים שנקרא על שמו "מבצע ארנון", על יד שינוי שם הגשר המרכזי בעיר לגשר 'מבצע ארנון'".

טקס חנוכת גשר לזכר ארנון זמורה. נוי נפתלי, אתר רשמי
"למען הדורות הבאים". גשר מבצע ארנון/אתר רשמי, נוי נפתלי
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. נוי נפתלי, אתר רשמי
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג/אתר רשמי, נוי נפתלי

"מבצע ארנון" נערך ב-8 ביוני במהלכו פשט צוות לוחמים, בהובלת רב פקד ארנון זמורה, על מחנה הפליטים נוסייראת ברצועת עזה וחילץ במבצע נועז את החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו. זמורה נפצע קשה ובהמשך מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully