וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו אירוע גרנדיוזי, רק המציאות קלקלה: נדחה טקס חילופי ראש אמ"ן

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 22:10

מינויו השנוי במחלוקת של האלוף בינדר, ידחה למועד חדש ולא ידוע בשלב זה, בשל ניסיון החיסול של בכיר חיזבאללה פואד שוכר. בתחילת השבוע ניסו גורמים משרדו של ראש הממשלה לארגן דיונים דחופים על ההתפתחויות בזירות המלחמה שונות, אך הם נדחו בגלל הטקס

בעקבות התחקיר על בארי והתקיפה בחאן יונס: הרמטכ"ל יישא בדקות הקרובות הצהרה לציבור/דובר צה"ל

בעקבות הערכת המצב ונוכח ההתפתחויות המבצעיות הוחלט הערב (שני) לדחות את טקס חילופי ראש אמ"ן האלוף שלומי בינדר למועד חדש. גורם ביטחוני הוסיף, כי בתחילת השבוע ניסו גורמים במשרד ראש הממשלה לארגן דיונים מקצועיים עם בכירים בצה"ל על ההתפתחויות הזירות השונות, ונאמר להם כי הם נאלצים לדחות בגלל טקס החלפת פיקוד ראש אמ"ן בשעות חופפות.

שלומי בינדר. דובר צה"ל
שלומי בינדר/דובר צה"ל

האלוף בינדר, שמעל ראשו מרחפת עננה של מינוי שנוי במחלוקת בטענה כי לא הוכשר לתפקיד כראוי, חייב לתת תשובות על חלקו ב-7 באוקטובר כשעמד בראש חטיבת המבצעים. זאת, מאחר ויש במינוי גרימת עוול לקצין מוערך מאוד. אולם, בעת הזו היה מי שחשב במערכת הביטחון שנכון לשבץ "זקן ותיק בעל ניסיון כדי לייצב את המערכת".

כמו כן, האלוף בינדר, שנענה לבקשת הרמטכ"ל בתקופת מלחמה, מגיע לאמ"ן בתקופה הקשה ביותר מאז מלחמת יום כיפור. המשימה הראשונה שלו תהיה לגלות מנהיגות ולפקד על כלל המערכים שספגו ביקורת קשה, תוך איבוד אמון במערכת הביטחונית, המדינית והציבורית. אך מהר מאוד יגלה כי שר הביטחון, יואב גלנט, משפיע מאוד לאחרונה על תוכניות הצבא, והרמטכ"ל לא מאתגר אותו בשם "ברית אוקטובר" - שנכרתה בין גלנט לאלופים כדי לאפשר שקט תעשייתי דו-צדדי בזמן המלחמה, וללא הדחות של בעלי תפקידים. בנוסף, גם מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, מאוד דומיננטי במטכ"ל ולא מאותגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully