וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במשפט בארה"ב: האומנית הישראלית אורית אוגד הודתה במעורבותה ברצח הכפול

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 7:00

בעסקת טיעון שחתמה עם הרשויות, הפלילה אוגד בעלה קורי ספרלוק, תוך שהודתה שהשתתפה עמו ברצח הכפול של בני הזוג לארסן. על פי כתב האישום שבו הודתה אורית אוגד, היא ידעה שבכוונתם של בעלה ושותפו ברדלי קוהורסט לפגוע בוויליאם לארסן, וידעה שבעלה נושא עליו סכין ואקדח

בוידאו: שוד שהסתבך: ישראלי בן 44 נורה למוות בארה"ב/משטרת בירמינגנם

תפנית דרמטית במשפטה של האומנית הישראלית אורית אוגד בארצות הברית. בעסקת טיעון שחתמה עם הרשויות היא מפלילה את בעלה, תוך שהודתה שהשתתפה עמו ברצח הכפול של בני הזוג לארסן. אורית אוגד, לשעבר ממושב רמות ברמת הגולן, אומנית בוגרת בצלאל עטורת פרסים, שבמהלך שהותה בארה"ב לימדה ריקוד, הסתבכה עם האנשים הלא נכונים המעורבים בעסקי סמים גדולים מחוף לחוף, שפעלו ממרכז לוגיסטי במערב הפרוע, באזור הנידח של גבול קליפורניה-אריזונה-נבדה.

אורית אוגד, חשודה במעורובת ברצח כפול בקליפורניה. תיק חקירה, מערכת וואלה
הסתבכה עם אנשים המעורבים בעסקי סמים. אורית אוגד/מערכת וואלה, תיק חקירה

גופותיהם של הנרצחים, וויליאם לארסן בן ה-35 ואשתו יסניה אריאגה לארסן בת ה-30 מהעיר ברבנק ליד לוס אנג'לס, התגלו בשעות החשוכות עדיין של סופת השלגים, לפנות בוקר 9 בנובמבר 2020. נהג מפלסת שלג הזעיק את המשטרה לאחר שהבחין בגבר ובאישה מוטלים ללא רוח חיים על שולי כביש 395, כ-16 קילומטרים צפונית לעיירת הסקי הקטנטנה ברידג'פורט ולפארק יוסמיטי, לא הרחק מאגם טאהו.

לאחר שזוהו התברר כי אלה בני הזוג לארסן שנעצרו ב-2018 עם כ-40 ק"ג של סמים ונשפטו על כך. אח"כ עלה החשד שרצח זה קשור איכשהו להיעלמותו של ג'רד סטפנסקי, צעיר בן 26 מקליפורניה, ב-19 ביוני 2020, לאחר שיצא מביתו אל אזור העיירה מאונד האוס לאסוף 400 אלף דולר לעסקת סמים, ולא נראה עד שגופתו נמצאה ב-16 במרץ 2021 בקבר מאולתר במדבר במדינת נבדה. כמה ימים אח"כ נעצרו אוגד, בעלה קורי ספרלוק, ושותף שלהם, בחשד למעורבות ברצח של לארסן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הבעל קורי ספורלוק. תיק חקירה, מערכת וואלה
קורי ספרלוק. בעלה של אוגד/מערכת וואלה, תיק חקירה

עכשיו עולה שהרצח של לארסן הוזמן מראש, על רקע עסקי סמים אלה. בתוך כך, אורית אוגד בת ה-35 ובעלה קורי ספרלוק בן ה-36 מואשמים גם בהפצת כ-1,000 קילוגרם של מריחואנה, מאות פאונדים בכל פעם, מספר פעמים בחודש, בכיסוי של לכאורה עסק רהיטים משוחזרים ומשופצים, אותם כביכול הובילו ללקוחות. המריחואנה הגיעה מקליפורניה ואורגון. הכסף הגיע מהחוף המזרחי, המריחואנה יצאה ממחסן באותה עיירה, מאונד האוס בנבדה, והרשויות טוענות כי אוגד וספרלוק כבר ביצעו הובלות כאלה לניו יורק לאחר שלארסן, שגייס את ספרלוק לקשר בהבטחה שירוויח מיליונים, הביא להם את הסמים למונטנה.

על פי כתב האישום שבו הודתה אורית אוגד, היא ידעה שבכוונתם של בעלה ושותפו ברדלי קוהורסט לפגוע בווליאם לארסן, והיא ידעה שבעלה נושא עליו סכין ואקדח, כאשר בימים שקדמו לרצח הם החלו במעקב אחריו ובאמצעות הרשת החברתית גם למדו שאשתו של וויליאם לארסן נמצאת עמו. אוגד הודתה שקנתה טלפון נייד כאמצעי מעקב אחר תנועותיו של לארסן. אוגד וספרלוק הגיעו לקליפורניה מביתם במונטנה, דרך אריזונה. היא נהגה ברכב אותו שכרו. הם איתרו את בני הזוג, וב-8 בנובמבר 2020 הם נסעו בעקבותיהם מהעיר רינו בנבדה, דרך קרסון סיטי.

בסביבות העיירה ברידג'פורט הבהבה אוגד באורות הרכב ללארסן שעצר בצד הדרך. התביעה טוענת כי אוגד צפתה בבעלה יוצא מהרכב עם אקדחו, וניגש לרכבו של לארסן להתעמת איתו. בתוך זמן קצר היא שמעה את קולות הירי, ועל פי כתב האישום היא זו שנהגה אח"כ ברכבם של בני הזוג לארסן, והיא זו שהסיעה אותו מהמקום. גופותיהם של בני הזוג נמצאו כאמור אח"כ ע"י רכב פינוי שלג.

ברדלי קוהורסט. תיק חקירה, מערכת וואלה
ברדלי קוהורסט/מערכת וואלה, תיק חקירה

גם הרצח הכפול נותר תעלומה עד שכמה חדשים אח"כ, במרץ 2021, נעצרו קוהורסט בעיר פיניקס באריזונה, שם שהה באותה עת, וספרלוק ואוגד בעיר מיזולה במונטנה, שם התגוררו כל השלושה. קורי ספרלוק, בעלה של אורית אוגד, מואשם בשלושה מקרי רצח, בהם גם זה של ג'רד סטפנסקי, שוד ועוד. למרות ניסיונות לשחררם בערבות, הם עצורים מאחורי סורג ובריח מאז. בחקירה השתתפו ה-FBI וה-DEA, ויחידות משטרה בקליפורניה, מונטנה, נבדה ואריזונה.

אוגד, כמו גם בעלה, הכחישה מאז מכל וכל את המיוחס לה. היא הביעה חשש שתורשע וייגזר עליה עונש מוות. עכשיו בעקבות הודאתה, והעסקה שחתמה בראשית החודש, צפויים לה "רק" מאסר עולם אחד וקנס של 10.5 מיליון דולר. המשפט בבית משפט פדרלי מתנהל בלאס וגאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully