וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים רעולי הפנים בשדה תימן ובית ליד: מי אתם כוח מאה?

עודכן לאחרונה: 30.7.2024 / 7:39

לצורכי הפעלת המתקן בשדה תימן הוחלט על הקמת כוח המקביל ליחידת "מצדה" בשירות בתי הסוהר. הכוח אחראי בין היתר על אבטחת מתקן עצורים, סיכול תקיפת אנשי סגל וניסיונות בריחה. כעת החלה בדיקה של התנהלות היחידה והכשרת הכוח, ללא קשר לחקירה שנפתחה במצ"ח

כוחות משטרה מחוץ לבסיס שדה תימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות מעצר של אלפי מחבלים פלסטינים מרצועת עזה במסגרת מלחמת חרבות ברזל ביניהם מאות מחבלי נוחבה, הוחלט על הקמת מתן מעצר בבסיס שדה תימן. אחריות הפעלת מתקן המעצר של פיקוד הדרום. אתמול, במהומות בשדה תימן ובבית ליד, בלטו בנוף גברים חמושים רעולי פנים, שלבשו חולצות "כוח 100" - מי הם?

לצורכי הפעלת המתקן הוחלט על הקמת כוח התערבות למקרי קיצון, המקבילה של יחידת "מצדה" בשירות בתי הסוהר. היחידה אחראית בין היתר על התפרעות עצורים, תקיפת אנשי סגל וניסיונות בריחה, ושם הכוח הוגדר כ"כוח 100". מדובר ביחידה שנסגרה בעבר ונפתחה מחדש באמצעות לוחמים מילואים שהועברו לפי הקצאה של אגף המבצעים במטה הכללי בצה"ל. בעקבות האירועים, החלה בדיקה על התנהלות היחידה, הכשרת הכוח והנהלים, ללא קשר לחקירה שנפתחה במצ"ח.

כוח 100. שלומי גבאי
פאץ' של כוח 100/שלומי גבאי

ביקורת חריפה על המעצר

גורמים בצה"ל מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה הצבאית, שבחרה לבצע עיכוב לחקירה של כעשרה לוחמים במילואים כשחלקם רעולי פנים בבסיס צבאי ובהיקף גדול. הביקורת באה מאי הפגנת רגישות ברוח התקופה ולתת תחושה כאילו הגיעו לעצור מחבלים. הגורמים אמרו כי אפשר היה לעצור אותם אחרת כדי למנוע את סערת הרגשות. עוד טענו גורמים נוספים כי ניתן היה להעמיק את החקירה ולמנוע עיכוב לחקירה כמות גדולה של לוחמים מה שיצר את סערת הרגשות.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
כוח 100. אבי רוקח
כוח 100/אבי רוקח

ביקורת על אחריות כליאת מחבלים

מאז פרצה המלחמה, ועם מעצר בהדרגה של אלפי המחבלים, התפתחה ביקורת על האחריות למעצר המחבלים. מתקן הכליאה אומנם קם בשדה תימן כדי להיענות לצורכי הצבא וגופי הביטחון, אך ככל שנקף הזמן, ונדרש היה כוח אדם גדול תחת עמידה בתנאים בכפוף לחוק החל צה"ל לגייס חיילות במילואים כדי לאבטח מחבלים.

אז נשמעה ביקורת חריפה נגד הצבא כולל התנגדות של חיילות בשירות מילואים למלא את התפקיד שהועבר ללוחמים במילואים - וגם אז הועלו טענות בתוך צה"ל מדוע המחבלים לא הועברו לאחריות שירות בתי הסוהר שמתמחים בכליאת מחבלים בעלי מסוכנות גבוהה, ניוד לחקירה ואבטחתם כולל התערבות במקרי קיצון בתאי כליאה. גורמים בצה"ל קוראים להעביר אותם לאחריות שב"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully