וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובת סימון הקורקינטים החשמליים נדחתה, והולכי הרגל חוששים: "סכנת חיים"

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 14:27

למרות שאושרה לפני שנה וחצי בוועדת הכלכלה, הוחלט לדחות בחודש את ההחלטה המחייבת את התקנת הלוחיות. יו"ר הוועדה דוד ביטן אמר בפתח הדברים כי משרד התחבורה הוא זה הגיש את הבקשה לדחייה. "אני רועדת כל פעם שאני רואה אותם", אמרה הולכת רגל מודאגת

קורקינט/צילום: רשת 13

ארבעה ימים לפני שהיה צריך להיכנס לתוקף, ועדת הכלכלה אישרה היום (שני) לדחות את ההחלטה המחייבת כל רוכב קורקינט או אופניים חשמליים, להתקין לוחית זיהוי. ההחלטה צפויה להידחות בחודש, ל-1 בספטמבר.

הוועדה, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה את בקשת משרד התחבורה לתקן את צו התעבורה שנועד לאפשר את אכיפת חובת התקנת לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים. לפי ההצעה שאושרה, ב-1 בספטמבר תחל תקופת הסתגלות בת שנה, במהלכה יעמוד הקנס בגין אי התקנת הלוחית על 100 שקלים בלבד. מה-1 בספטמבר 2025 יעלה הקנס ל-500 שקלים והחל מה-1 בספטמבר 2026 ואילך מי שלא יתקין לוחית זיהוי בכלי תחבורה קלה צפוי לקנס של 750 שקלים.

זוג רוכב על קורקינט חשמלי, ת"א, 22 במאי 2024. מרים אלסטר, פלאש 90
"הם נוסעים בלי קסדות, על המדרכה, שני אנשים, מלא בלאגן. זה מסכן אותי כהולכת רגל"/פלאש 90, מרים אלסטר

תושבי העיר תל אביב, שרבים בה משתמשים בכלים הללו וחלקם סובלים מנוכחותם, לא היו מרוצים כלל מההחלטה. "זה גרוע מאוד", מסרה תושבת העיר בשנות ה-60 לחייה. "צריך לעשות את זה כמה שיותר מהר. הם נוסעים בלי קסדות, על המדרכה, שני אנשים, מלא בלאגן. זה מסכן אותי כהולכת רגל. וגם קשה לראות את זה. יש לי יש ילדים - אני רואה את מי שרוכב ודואגת. אי אפשר לחכות עם זה. אבל אולי להם בממשלה זה לא מספיק דחוף".

תושבת נוספת, המתגוררת במזרח העיר, כינתה את ההחלטה "בזיון". לדבריה, היא רואה מדי יום עבירות תנועה רבות שנעשות על ידי רוכבי כלים חשמליים, ללא פיקוח מספק. "מצד שני, זה לא מפתיע. לא באמת מעניין אותם (הממשלה) להתעסק עכשיו עם אכיפה".

"הקורקינטים הם סכנת חיים גם לנהג וגם להולך רגל. אני רועדת כל פעם שאני רואה אותם. כל מה שיועיל נגד זה יכול להיות טוב. אני לא יודעת מה משרד התחבורה ומירי רגב עושים כל הזמן אם לא לקדם את זה", אמרה תושבת נוספת, אסתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
זוג רוכב על קורקינט חשמלי, ת"א, 22 במאי 2024. מרים אלסטר, פלאש 90
תושבי תל אביב חוששים: "אני רועדת כל פעם שאני רואה אותם"/פלאש 90, מרים אלסטר

בפתח הדיון התייחס היו"ר ביטן לכך שמשרד התחבורה הגיש את התקנות לאישור הוועדה רק ברגע האחרון. נציגת הלשכה המשפטית במשרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הצרה על כך שהצו הגיע לוועדה ממש בדקה ה-90, וציינה כי היו דיונים בעניין מדרג הענישה, ולא כל אנשי המקצוע היו בדעה אחת.

"בניגוד למה שפורסם, אנחנו לא דוחים את היישום ל-1 בספטמבר - המשטרה יכולה מה-1 באוגוסט לאכוף באמצעות כתבי אישום והזמנות לדין. האכיפה באמצעות דוחות תחל ב-1 בספטמבר", הסבירה ראובני. היא אף הוסיפה כי כדי שגם הפקחים יוכלו לאכוף צריך לאשר צו נוסף, וניתן יהיה לעשות זאת רק אחרי אישור הצו הנוכחי.

ח"כ עופר כסיף ביקש לדחות את הכניסה לתוקף של הצו, על רקע פניות לפיהן יש לפליטים קושי להוציא מספרי זיהוי. עוד הוא ציין כי לא יכול להיות שאין בחינת תיאוריה באנגלית או בערבית. עו"ד ראובני ציינה כי התקנות מסדירות רישוים לאזרחים זרים, והיא לא מכירה את הטענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully