וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס שלח לבן גביר סרטונים של עינוי חטופים

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 19:18

באחד הסרטונים נראים חטופים עוברים עינויים, ומחבלים שפונים לשר ומזהירים כי החמרה בתנאי האסירים הביטחוניים תביא לפגיעה בשלומם של החטופים. השר בן גביר התייחס לפרסומים והכחיש: "חמאס לא שלח לי שום סרטון ואני מסרב לשתף פעולה עם תעמולה חמאסית"

מהומה במליאת הכנסת לאחר שהשר בן גביר קרא לח"כ לזימי "עבריינית"/ערוץ הכנסת

ארגון הטרור חמאס מפיץ סרטונים של חטופים מעונים, בדרישה שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יקל בתנאי האסירים הביטחוניים, כך דווח היום (ראשון) בעיתון 'טלגרף'. באחד הסרטונים, בו נראים כמה חטופים עוברים עינויים, מחבלי חמאס פונים לשר, ומזהירים כי החמרה בתנאי האסירים הביטחוניים תביא לפגיעה בשלומם של החטופים. על פי הדיווח בטלגרף, הסרטון גרם לשר בן גביר רק להקשיח את עמדותיו בנושא תנאי האסירים.

"חמאס לא שלח לי שום סרטון ואני מסרב לשתף פעולה עם תעמולה חמאסית", מסר השר איתמר בן גביר בנושא. "עם חמאס צריך לדבר רק דרך כוונות. ארגון הטרור חמאס לא חיפש שום תירוץ ב-7 באוקטובר כדי לרצוח, לאנוס, לחטוף, ולהתעלל באזרחים חיים ואפילו בגופות, ואף רצח חטופים בשבי. את חמאס יש להכריע, ולא להיכנע לתכתיביו הדורשים כניעה. תנאי המחבלים בבתי הכלא אכן הוחמרו והקייטנות פסקו ואני גאה בכך - אין לי כל כוונה להיכנע לתכתיבי חמאס".

ממטה משפחות החטופים נמסר בתגובה לדיווח כי "אין צורך בסרטונים נוספים כדי לדעת את המובן מאליו: כבר 296 ימים שהחטופים עוברים עינויים פיזים ונפשיים, מורעבים ומוחזקים בתנאים לא אנושיים. על השר לביטחון לאומי, כמו על ראש הממשלה וכל חברי הקבינט מוטלת אחריות אחת בלבד והיא: לאשר עסקה עכשיו, שתאפשר את שחרורם של כל 115 החטופים, ותפסיק את העינויים שהם ובני משפחותיהם נאלצים לעבור".

איתמר בן גביר, המשרד לביטחון לאומי, 24 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
צפה בסרטון והקשיח את עמדותיו. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כחודשיים, הג'יהאד האיסלאמי פרסם שני סרטונים של החטוף אלכסנדר שסה טרופנוב. ארגוני הטרור ברצועה נוהגים לפרסם סרטוני טרור פסיכולוגי במהלך הלחימה בעזה, כשלרוב הוא מציג בהם חטופים בחיים עם מסר שככל הנראה הם מכתיבים להם לומר. ממטה המשפחות נמסר כי "אות החיים מאלכס טרופנוב היא הוכחה נוספת וברורה לכך שממשלת ישראל צריכה לתת מנדט משמעותי לצוות המו"מ, שיוכל להוביל לעסקה להחזרת כל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

משפחתו של החטוף אלכס טרופנוב אישרה לפרסום חלק מהסרטון שפרסם הג'יהאד האסלאמי. "שמי אלכסנדר טרופנוב", נפתח הסרטון. "אזרחי ישראל והמפגינים - בימים הקרובים תשמעו ממני את כל האמת על מה שקרה לי ולשאר האסירים פה בעזה. מבקש מכם, תיהיו סבלניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully