וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה עולה שלב: כטב"ם נשלח למטרות צילום האסדה - על הכוונת אתרים רגישים בעורף

עודכן לאחרונה: 27.7.2024 / 12:33

לא מן הנמנע שבימים הקרובים יתפרסמו צילומים של אסדת כריש והמרחב. הכטב"ם שיורט מוקדם יותר היום נשלח למשימת איסוף מעל חיפה ורמת דוד. ארגון הטרור סימן מטרות שכוללות בין היתר את בסיסי חיל האוויר. בצה"ל העלו כוננות ודרוכים גם בזירה הימית

תרגיל חיל הים להגנת אסדת ׳כריש׳/(דובר צה"ל)

צה"ל דיווח הבוקר (שבת) כי ספינת טילים משייטת 3 של זרוע הים בשיתוף חיל האוויר, יירטה בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מכיוון לבנון במרחב המים הכלכליים של ישראל. כעת גורמים במשרד הביטחון טוענים כי מדובר בכטב"ם למטרות צילום - בדומה לכטב"מים שנשלחו למשימות איסוף מעל חיפה ורמת דוד, ולא מן הנמנע שבימים הקרובים יתפרסמו צילומים של אסדת כריש והמרחב.

גורמים במערכת הביטחון מבהירים כי מדובר בעליית מדרגה מצד חיזבאללה. ארגון הטרור הלבנוני מניח על הכוונת שלו את בסיסי חיל האוויר ואתרים רגישים בעורף הישראלי כמו רמת דוד, מפרץ חיפה והאסדה כדי להרתיע את ישראל ממלחמה רחבה בלבנון.

ספינת הטילים "סער 6" ביצעה את היירוט באמצעות מערכת "כיפה ימית". מדובר בכלי טיס בלתי מאויש של חיזבאללה שהגיע משטח לבנון ונע במרחב המים הכלכליים של שטח הארץ. יירוט הכלי בוצע במרחק רב מאסדת הגז 'כריש' ולא נשקפה סכנה לאסדה.

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
ביולי 2022 יורטו שלושה כלי טיס לא מאוישים שעשו דרכם מלבנון. אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

הערכות מערכת הביטחון: נסראללה חושש מאוד ממלחמה עם ישראל

צה"ל מעריך כי חיזבאללה הסתפק רק באיתות כלפי ישראל, משום שאם היו לו כוונות התקפיות מובהקות היה משגר כמה כטב"מים במקביל כדי להגדיל את סיכוי הפגיעה. הצבא מעלה את רמת הדריכות בכל מה שקשור לתקיפות בזירה הימית. גורמי ביטחון העריכו כי נסראללה חושש מאוד ממלחמה עם ישראל, ובמעשיו רוצה להרתיע ולרסן את צה"ל.

ביולי 2022 שלושה כלי טיס לא מאוישים שעשו דרכם מלבנון לאסדת כריש יורטו בטווח של 1500 מ'. אחד הכטב"מים יורט על ידי טייס מטוס קרב מסוג אף-16 והשניים הנוספים על ידי ספינת טילים באמצעות טיל ברק.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
אסדת לוויתן. אלבטרוס, צילום מסך
לא מן הנמנע שבימים הקרובים יתפרסמו צילומים של האזור מהכטב"ם. אסדת לוויתן/צילום מסך, אלבטרוס

בחודש יוני ארגון הטרור חיזבאללה פרסם תיעוד מפורט של צפון ישראל מכטב"ם איסוף - מה שגרם לבהלה רבה בעיר. בתיעוד, נראים נקודות שונות ברחבי הצפון, בהם בסיס חיל הים ומספנות ישראל בחיפה. מדובר בתיעוד ארוך יחסית שבו נראים בתים, כבישים ומבני ציבור ברזולוציה גבוהה ובפרטים. במהלך התיעוד, כטב"ם האיסוף מצליח לעקוב אחרי כלי רכב בודד באזור הקריות. לטענת חיזבאללה, כלי הטיס לא יורט - ושב ללבנון.

לאחר כמה שבועות פרסם חיזבאללה תיעוד נוסף של הכטב"ם שחדר לישראל, הפעם עם תמונות בשמי רמת הגולן. בסרטון רואים, לטענת ארגון הטרור, נקודות אסטרטגיות צבאיות ברחבי הגולן הכוללות מחנות צבאיים, שטחי כינוס, פריסת כוחות, נקודות אבטחה בגבול וגם סוללות של כיפת ברזל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully