וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בצרפת: נפתחה חקירה בעקבות איומים על הנשיא הרצוג

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 15:24

החקירה נפתחה לאחר שחשוד שמתגורר בפריז פרסם הודעה לפני כמה ימים על כוונתו לפגוע בהרצוג, כך לפי העיתון "ל'אקיפ". משטרת צרפת: "לא נאפשר הפצת איומים ברשתות חברתיות נגד פוליטיקאים המגיעים לאולימפיאדה". שר החוץ כ"ץ: "איראן מתכננת לפגוע במשלחת"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הוועד האולימפי תומאס באך בפריז. רויטרס
נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הוועד האולימפי תומאס באך בפריז/רויטרס

העיתון הצרפתי "ל'אקיפ" דיווח היום (שישי) כי החלה חקירה בעקבות איומים על נשיא המדינה יצחק הרצוג, השוהה בפריז לקראת טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים. החקירה נפתחה לאחר שחשוד שמתגורר בפריז פרסם הודעה לפני כמה ימים על כוונתו לפגוע בהרצוג. "לא נאפשר הפצת איומים ברשתות חברתיות נגד פוליטיקאים המגיעים לאולימפיאדה", אמרו במשטרת צרפת.

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג לצד רעייתו מיכל במשחק הנבחרת האולימפית של ישראל. הוועד האולימפי בישראל, אתר רשמי
נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג לצד רעייתו מיכל במשחק הנבחרת האולימפית של ישראל/אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

שר החוץ ישראל כ"ץ הזהיר היום בציוץ שפרסם בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) על המתקפות בצרפת: "בוצעו בהשראת ציר הרשע של איראן והאסלאם הרדיקלי - יש בידי ישראל מידע שאיראן מתכננת לפגוע במשלחת ישראל ובכלל משתתפי האולימפיאדה".

עוד אמר כ"ץ: "פעולות החבלה בתשתיות הרכבת ברחבי צרפת לקראת פתיחת אולימפיאדת פריז תוכננו ובוצעו בהשראת ציר הרשע של איראן והאיסלם הרדיקלי. כפי שהזהרתי השבוע את עמיתי הצרפתי, בהסתמך על מידע שמצוי בידי ישראל, האיראנים מתכננים ביצוע פיגועי טרור נגד המשלחת הישראלית וכלל משתתפי האולימפיאדה ויש לנקוט בפעילות מניעה מוגברת כדי לסכל את מזימתם. העולם החופשי חייב לעצור את איראן עכשיו - לפני שיהיה מאוחר".

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה

כזכור, מערכת הרכבות המהירה של צרפת ניזוקה בעקבות שורת פעולות חבלה מתואמות, שהובילה לשיבושים קשים הבוקר בתנועה - שעות ספורות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז. חברת הרכבות הלאומית (SNCF) אמרה שמציתים תקפו כמה מתקנים לאורך מסילות המחברות את פריז עם מערב, צפון ומזרח צרפת. היא עדכנה שהתנועה תסבול משיבושים קשים במהלך סוף השבוע, שבו משפחות רבות תכננו לצאת לתחילת חופשת הקיץ.

עובדי רכבת ושוטרים בזירת הצתה על פסי הרכבת בצפון צרפת, שעות בודדות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדדה. 26 ביולי 2024. רויטרס
עובדי רכבת ושוטרים בזירת הצתה על פסי הרכבת בצפון צרפת, שעות בודדות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדדה. 26 ביולי 2024/רויטרס

השחתת קווי הרכבת המהירה השפיעה גם על התנועה לבלגיה השכנה וללונדון, דרך תעלת למאנש. גורמים רשמיים בממשלה גינו את מעשי ההצתות, ואמרו שהם היו מכוונים ומתואמים. ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטל, אמר שלהתקפה יהיו "השלכות חמורות ומסוכנות", וכוחות הביטחון מחפשים אחר האחראים. "זה מזעזע לחלוטין", אמרה שרת הספורט, אמלי אודה-קסטרה, לערוץ BFMTV. "פגיעה במשחקים היא פגיעה בצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully