וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוג אובמה הביע תמיכה בקמלה האריס: "נעשה הכול כדי שתנצחי בבחירות"

סגנית הנשיאה זכתה לתמיכתם החשובה של הזוג הנשיאותי לשעבר, שנותר דומיננטי במפלגה הדמוקרטית ושמר על שתיקה בימים שחלפו מאז הכריזה כי תתמודד במקומו של הנשיא ביידן. "אני גאה בך. זה עומד להיות היסטורי"

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה וסגנית הנשיא קמלה האריס. רויטרס
תמיכה משמעותית. אובמה לצד האריס/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ורעייתו מישל הביעו תמיכה במועמדות של סגנית הנשיא, קמלה האריס. הקמפיין של האריס, המועמדת המסתמנת של המפלגה הדמוקרטית במקומו של הנשיא ג'ו ביידן, פרסם היום (שישי) סרטון שבו נראית סגנית הנשיאה עונה לשיחת טלפון של הזוג הנשיאותי לשעבר, ומקבלת את ברכת דרכו.

"התקשרנו לומר שאני ומישל לא יכולים להיות יותר גאים מלתמוך בך ולעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי שתנצחי בבחירות ותגיעי לחדר הסגלגל", אמר אובמה להאריס. מישל, הגברת הראשונה לשעבר, אמרה: "אני גאה בך. זה עומד להיות היסטורי".

האריס, שנראתה בסרטון מחויכת בעודה משוחחת בטלפון, הביעה את תודתה על הודעת התמיכה של הזוג אובמה ועל הידידות הארוכה ביניהם. "אני מודה לשניכם. יש לזה משמעות רבה. אנחנו גם הולכים להינות", אמרה סגנית הנשיאה.

הקמפיין של האריס, שלפי הסקרים האחרונים נמצאת בקרב צמוד מול יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, אמר שהסרטון היה אותנטי, ולא שחזור של השיחה.

אובמה הוא הנשיא השחור הראשון, והיחיד עד כה, בהיסטוריה האמריקנית, בעוד שהאריס היא האישה הראשונה בתפקיד סגן הנשיא. כשתקבל את מועמדות המפלגה באופן רשמי, האריס - בת למהגרים מג'מייקה ומהודו - תהיה האישה השחורה והאסייתית הראשונה שמתמודדת על תפקיד נשיא ארצות הברית מטעם אחת המפלגות הגדולות.

כניסתה הדרמטית של האריס למרוץ, בעקבות הודעת הפרישה ההיסטורית של ביידן בתחילת השבוע לאור צניחתו בסקרים, היא נקודת מפנה בקמפיין לבית הלבן.

טראמפ והרפובליקנים מיקדו את האש שלהם כלפי גילו של ביידן בן ה-81, הנשיא המבוגר בהיסטוריה של ארצות הברית, ובדעיכתו הפיזית והמנטלית. כעת, הנשיא לשעבר, בן 78, הוא המועמד המבוגר ביותר אי-פעם, והוא יתמודד מול יריבה כריזמטית, בדמותה של תובעת כללית לשעבר.

התמיכה של אובמה, שנותר אחת הדמויות הפופולריות במפלגה הדמוקרטית אף שסיים את הקדנציה השנייה והאחרונה שלו ב-2016, היא חשובה. היא תוכל להלהיב עוד יותר את המצביעים הפוטנציאליים ולעודד תרומות נוספות לקמפיין של האריס באירועים בהשתתפותו של הנשיא לשעבר.

אובמה שמר על שתיקה לאורך השבוע, שבמהלכו כל בכירי המפלגה בעבר ובהווה התלכדו סביב האריס. לפי הדיווחים, הוא ניסה להימנע מהתערבות בהליך עד שהמפלגה תתגבש מאחורי מועמד מוסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully