וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן יונתן בן חמו, שהוצג בנאום נתניהו בקונגרס: "דחפו את השם שלי בדקה ה-90"

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 10:36

בראיון ל-103FM סיפר הקצין כי שלושה ימים לפני נאום רה"מ בקונגרס האמריקני, שהה במקרה בניו יורק, כשאדם במסעדה הציע לו לברר אם יוכל להגיע לאירוע: "עשיתי טלפונים לאנשים מאוד מקושרים". בתוך כך, דיבר גם על הפציעה והחלום לצאת לקורס מ"פים: "זו תמונת הניצחון שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני/רויטרס

סגן יונתן בן חמו שנפצע קשה בקרב ברצועת עזה התראיין היום (שישי) ל-103FM, וסיפר על השתתפותו והצגתו בנאום נתניהו בקונגרס, על הפציעה שהובילה לקטיעת רגלו והחלום לצאת לקורס מ"פים. "זו תמונת הניצחון שלנו, של הפצועים, החיילים, כל הגיבורים שנלחמים, גם של החטופים שבעזרת השם יחזרו", תיאר בהתרגשות.

"אם יש לך את האופציה לתת את מכת הניצחון הזו לכל העולם ולהרים לנו, אז ברוך השם הצלחתי. נתתי רגל, הייתי מוכן לתת יותר, ברוך השם זו רק רגל, בגלל זה אני שמח מהיום שנפצעתי. הייתי חמישה חודשים בתל השומר, השתחררתי והלכתי על פרוטזה במשך חודשיים, הגעתי לכאן, לניו יורק, סתם לביקור, למשחק של הניקס".

בהמשך הוסיף כי "אחרי חמישה ימים התגלגלתי דרך לחבר שדוד שלו הוא מנתח של עצבים. הוא בדק אותי ואמר שצריכים לחבר את העצבים לשרירים. זה ניתוח שבארץ לא עשו לי אותו, והוא אמר שהוא מתנדב לעשות לי - 12 שעות הוא עשה את הניתוח, וברוך השם היום אני עומד בלי כאבים, הוא פשוט שינה לי את החיים. צריך לעזור לעוד אנשים באותה סיטואציה. לרופא קוראים אורן, הוא יהודי, נולד בארה"ב, התגייס לגולני וחזר לארה"ב. מאז הוא פה. ב־8 לאוקטובר הוא התקשר לבתי חולים בארץ ואמרו לו שלא צריכים אותו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני, 24 ביולי 2024. רויטרס
יונתן בן חמו במהלך נאום נתניהו בקונגרס/רויטרס
יונתן בן חמו. אינסטגרם, צילום מסך
"ברוך השם זו רק רגל, בגלל זה אני שמח מהיום שנפצעתי". סגן יונתן בן חמו/צילום מסך, אינסטגרם

על נוכחותו בנאום רה"מ, שהייתה לגמרי מקרית, סיפר בן חמו כי "זה סיפור מדהים שהתחיל בשקשוקה. אני יושב עם יהודי בברוקלין לשקשוקה, הוא אומר לי שעוד שלושה ימים יש משלחת של ביבי לקונגרס ושאל 'למה שלא תהיה שם?'. אמרתי לו שאני אדם פשוט, והוא אמר לי להילחם על זה. עשיתי טלפון לאנשים מאוד מקושרים, אמרו לי שזה מאוחר מדי. חבר חיבר אותי ליועצת שהביאה לי את הכרטיס שלה לקונגרס, ובדקה התשעים גם דחפו את השם שלי לנאום, בגלל זה באתי עם חליפה ולא עם מדים".

"הביאו לי שכירות לדירה שמתאימה לי ולמשפחה שלי באופן מונגש, אבל זה באופן זמני", הסביר באשר לסיוע שהוא מקבל מהמדינה בעקבות פציעתו. "עוד כמה שנים אני לא יודע איפה אני אהיה, ואני חושב שצריך לעשות שינוי בדבר הזה, צריך לתת לאנשים ודאות. מה שהיה לפני הלחימה יהיה גדם אחרי. אני רוצה לעשות קורס מ"פים. אני אחזור לארץ, אוכל ללכת, להתקדם, ובעזרת השם יתנו לי את האישור ואצא לקורס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully