וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עצרה את מנהיג קרטל סינלואה ואת בנו של אל צ'אפו

אחרי שנים ארוכות שבהן חמק מידיהן, הרשויות האמריקניות תפסו את איסמאל זמבדה גרסיה, ממייסדי ארגון הפשע האחראי על הצפת רחובות אמריקה בפנטניל וקוקאין. הוא סבר שהוא עולה למטוס פרטי, אך בנו של אל צ'אפו - שבעצמו היה בכיר בקרטל - כבר סגר עסקה עם אמריקה והפילו בפח

ארה"ב עצרה את מנהיג קרטל סינלואה ובנו של אל צ'אפו/רויטרס

הרשויות האמריקניות עצרו שני מנהיגים בכירים בקרטל סינלואה, אחד מארגוני הפשע הדומיננטיים ביותר במקסיקו -כך מסר הלילה (שישי) משרד המשפטים האמריקני.

שני הבכירים, איסמאל זמבדה גרסיה וחואקין גוזמן לופז - בנו של סוחר הסמים הידוע לשמצה "אל צ'אפו" - הם בין סוחרי הסמים החזקים ביותר במקסיקו, ומפקדים על רשתות קוקאין ופנטניל אדירות המעבירות סמים לארצות הברית, אירופה ומקומות אחרים.

השניים מוחזקים במעצר באל פאסו, טקסס. מעצרם הוא הישג עבור רשויות אכיפת החוק האמריקניות, שרדפו אחר מנהיגי הקרטל במשך שנים ארוכות.

"פנטניל הוא איום הסמים הקטלני ביותר שהתמודדה ארצנו אי פעם", אמר התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, בהצהרה. "משרד המשפטים לא ינוח עד שכל מנהיג קרטל, חבר ושותף האחראי להרעלת הקהילות שלנו יישא באחריות".

מסיבת עיתונאים במקסיקו המעדכנת על מעצרו של מנהיג קרטל סינלואה, אל מאיו, 26 ביולי 2024. רויטרס
השרה לביטחון הציבור במקסיקו במסיבת עיתונאים על הסגרת אל מאיו, היום/רויטרס

זמבדה גרסיה, בן 76, אחד ממייסדי הקרטל ומכונה אל מאיו. הוא הואשם בכמה כתבי אישום פדרליים המתפרסים על פני יותר משני עשורים.

גורמים רשמיים אמרו שהוא הוטס לארצות הברית לאחר שהוא פותה לעלות למטוס פרטי מתוך מחשבה שהוא הולך לסקור שדות תעופה חשאיים במקסיקו. מקור ברשויות אכיפת הוחק אמר לערוץ פוקס ניוז כי מי שהוליך אותו שולל היה בנו של אל צ'אפו, שכבר היה בידי הרשויות האמריקניות וסגר עמן עסקה כדי להפילו.
גוזמן לופז, בנו של ראש הפשע הידוע לשמצה חואקין גוזמן לוארה, הידוע בשם אל צ'אפו, התקדם בהנהגת הקרטל יחד עם שלושת אחיו הנוספים לאחר הסגרתו של אביו לארצות הברית שנת 2017. אחיו אובידיו גוזמן לופז נעצר במקסיקו והוסגר בספטמבר האחרון לשיקגו, שם הוא צפוי לעמוד לדין.

חואקין גוזמן לופז צפוי להופיע בבית המשפט המחוזי הפדרלי בשיקגו בימים הקרובים. לא ברור בשלב היכן זמבדה גרסיה, שלא ישב מעולם בכלא, יועמד לדין. אל צ'אפו, שותפו לשעבר, נידון למאסר עולם על עבירות סמים ב-2019.

עוד בוואלה

בנו של אל צ'אפו הוסגר לארה"ב ויעמוד לדין על סחר בסמים

לכתבה המלאה

הרשויות בארצות הברית הציבו פרס של 15 מיליון דולר על ראשו של זמבדה, בעוד שעל גוזמן לופז הפרס עמג על חמישה מיליון דולר. הקרטל שלהם סוחר בסמים ביותר מ-50 מדינות בעולם, והוא אחד משני ארגוני הפשע המאורגן החזקים ביותר במקסיקו.

זמבדה ובניו של אל צ'אפו שייכים לשני דורות שונים בעולם הסחר בסמים, עם סגנונות שונים. הראשון ידוע כאחד מאנשי "מהאסכולה הישנה", הנמנע מאור הזרקורים ופועל בצללים.

בניו של אל צ'אפו, לעומת זאת, ידועים בתור סוחרי סמים ראוותניים ששרדפו אחר תשומת הלב כשטיפסו בסולם הדרגותשל הקרטל. הם גם היו אלימים וחמומי מוח יותר מזמבדה, שנחשב לאדם שקול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully