וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של אל צ'אפו הוסגר לארה"ב ויעמוד לדין על סחר בסמים

עודכן לאחרונה: 16.9.2023 / 21:40

אובידיו גוזמן, בנו של ברון הסמים המקסיקני הכלוא בארה"ב, מואשם ב"הצפת" רחובותיה של אמריקה בפנטניל, סם שהחריף את מגיפת האופיואידים. הוא נעצר בתחילת השנה במקסיקו, בתום קרב יריות עם כוחות הביטחון. התובע הכללי: נמשיך לתקוף כל היבט של קרטל סינלואה

מעצרו של בנו של אל צ'אפו/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אובידיו גוזמן, בנו של ברון הסמים המקסיקני הכלוא חואקין "אל צ'אפו" גוזמן, הוסגר הלילה (שבת) לארצות הברית, שבה הוא יועמד לדין על סחר בפנטניל. הבאתו למשפט היא חיזוק למאמציו של ממשל ביידן לבלום את התפשטות האופיואיד הקטלני, שהפך לסם נפוץ והרסני ברחבי ארצות הברית.

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, אמר כי הסגרתו של גוזמן הבן היא צעד נוסף במערכה הכוללת של וושינגטון לתקוף "כל היבט" של סחר בסמים המנוהל על ידי קרטל סינלואה, המזוהה שנים ארוכות עם משפחת גוזמן.

"אני גם אסיר תודה לעמיתינו בממשלת מקסיקו על ההסגרה הזו", מסר גרלנד בהצהרה. "משרד המשפטים ימשיך לגבות דין וחשבון מהאחראים למגיפת האופיואידים שהרסה קהילות רבות מדי ברחבי המדינה". שני גורמים מקסיקנים המעורים בנושא אישרו גם הם את הסגרתו של גוזמן בן ה-33.

מעצרו הדרמטי של אובידיו גוזמן בן ה-28, בנו של ברון הסמים חואקין "אל צ'אפו" גוזמן. AP
הסגרתו הייתה מהירה מהרגיל. אובידיו גוזמן לאחר מעצר ב-2019/AP

גוזמן הבן, שהיה אחד מיורשיה אימפריית הסחר בסמים של אביו, נעצר לזמן קצר בעיר קוליאקן שבצפון מקסיקו ב-2019. ואולם, הוא שוחרר בהוראת הנשיא אנדרס מנואל לופז אוברדור כדי להימנע משפיכות דמים בעקבות פעולות נקם של הקרטל שלו. בינואר השנה הוא נעצר שוב, בתום חילופי אש כבדים במדינת סינלואה שבצפון מקסיקו.

גורמים אמריקניים תיארו את גוזמן וכמה מאחיו כפני האיום הנשקף מהסחר בפנטניל, סם ממכר מאוד שהורג כמעט 200 אמריקנים מדי יום. היקף התמותה הזה הגביר את הלחץ על ממשל ביידן וגרם למתחים דיפלומטיים בין ארצות הברית למקסיקו.

וושינגטון ביקשה בפברואר ממקסיקו סיטי את הסגרתו כדי שיוכל לעמוד בפני כתב אישום על סחר בסמים בבית משפט בארצות הברית. הליכי הסגרה של סוחרי סמים מקסיקנים בולטים לעתים נמשכים שנים, אך אלו של אובידיו גוזמן היו אף מהירים יותר מאלו של אביו, שהוטס לארצות הברית בחלוף בקושי שנה ממעצרו האחרון בסינאלואה בתחילת 2016.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ברון הסמים חואקין גוזמן "אל צ'אפו" בשדה תעופה בניו יורק לאחר הסגרתו ממקסיקו, 20 בינואר 2017. רויטרס
בניו ירשו את האימפריה שלו. אל צ'אפו לאחר הסגרתו לארה"ב, 2017/רויטרס

כמה כלי תקשורת מקסיקניים, כולל רשת החדשות "מילניו", דיווחו קודם לכן כי גוזמן הועבר מכלא תחת אבטה מקסימלית במרכז מקסיקו לקראת העברתו מעבר לגבול. לפי האישומים שהוגשו נגדם לבית המשפט בארצות הברית, גוזמן ואחיו ניהלו מבצעים בינלאומיים נרחבים בסחר בפנטניל, וקצרו רווחים של מאות מיליוני דולרים על ידי "הצפתו" בארצות הברית.

ההימור שלהם על האופיואיד הסינתטי, החזק פי 50 מהרואין, העצים את מגפת האופיואידים באמריקה והם היו על הכוונת של הרשויות למאבק בסמים בארצות הברית, שהציעה פרס של מיליוני דולרים על מידע שיוביל למעצר או הרשעה של אובידיו גוזמן ושלושה מאחיו.

אביו, "אל צ'אפו" גוזמן, עלה לגדולה בתור מנהיג קרטל סינלואה. הוא הוסגר לארצות הברית ב-2017 לאחר שנמלט פעמיים מהכלא במקסיקו וכעת הוא כלוא בבית כלא באבטחה מקסימלית בקולורדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully