וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "אפשר לסגור את הפערים בעסקת החטופים, אבל זה ידרוש מנהיגות ונכונות להתפשר"

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 0:25

תמה פגישת ביידן-נתניהו לאחר שערכה כשעה וחצי . דובר הבית הלבן טען שהנשיא מעוניין בעסקה ואמר כי "נתניהו עובד איתנו כדי להשיגה". בנוסף הם נפגשו עם משפחות חטופים אמריקנים, ביניהם הוריו של איתי חן, חלל שגופתו נחטפה: "ביידן נתן לנו תקווה שיהיה משהו בתוך ימים"

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

הסתיימה הפגישה הערב (חמישי) בין הנשיא האמריקני ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן בוושינגטון שהחלה בשעה 20:00 (שעון ישראל), ונמשכה כשעה וחצי. בתחילת הפגישה הודה נתניהו לנשיא על תמיכתו בישראל והיכרותם ארוכת השנים, ואמר כי "אנחנו מכירים 40 שנה ואתה ציוני ואני רוצה להודות לך על 50 שנה של תמיכה בישראל". ביידן אמר כי הפגישה הראשונה שלו עם רה"מ ישראלי הייתה עם גולדה מאיר וכי "העוזר שיש לידה היה יצחק רבין".

עוד דווח כי השניים נפגשו עם משפחות חטופים אמריקנים. מלשכת רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיימו פגישה עם משפחות החטופים האמריקנים. משפחת סיגל, משפחת אלכסנדר, משפחת דקל-חן, משפחת נפתלי, משפחת נאוטרה, משפחת גולדברג-פולין, ומשפחת חן".

במהלך הפגישה שאלו כמה מבני משפחות החטופים האמריקנים את נתניהו האם הוא מעכב עסקה. שני מקורות שהשתתפו בפגישה אמרו כי השיב: "אני לא מעכב כלום. בתוך יומיים תצא הצעה מעודכנת לחמאס". בסיום הפגישה שוחח הנשיא ביידן כמה דקות בנפרד עם כמה מבני המשפחות ואמר להם: "אני מתחייב לכם כבן למשפחת ביידן שאני לא אוותר. אני אקדיש את כל מאמציי כדי להשיג עסקה ואני אגרום לזה לקרות", כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטים.

משפחות החטופים האמריקנים מסרו הצהרה לאחר הפגישה עם נתניהו וביידן ואמרו כי "נפגשנו עם הנשיא ביידן וצוותו ועם ראש ממשלת ישראל ויועציו. הגענו עם תחושת דחיפות. כל יום שעובר החזרת יקירינו בחיים הופכת פחות סבירה. לכן הבהרנו לשני המנהיגים שצריך לעשות עסקה כדי להחזיר את כל החטופים ולסיים את הסבל של תושבי עזה. כשהחטופים יחזרו ההרג ייפסק".

רה"מ בנימין נתניהו הגיע לבית הלבן לפגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן/ברק רביד

עוד מסרו כי "בסוף הפגישה אנו חשים יותר אופטימים משהיינו בכל נקודה מאז הסכם שחרור החטופים הקודם בנובמבר. ביידן ונתניהו התחייבו שהם מבינים שאסור ברגע הזה לבזבז זמן ושצריך להשלים את העסקה הנוכחית שעל השולחן עם שינויים כמה שיותר קטנים".

לאחר הפגישה מסרו רובי וחגית חן, ההורים של החלל החטוף איתי חן כי "הנשיא ביידן נתן לנו תקווה שיהיה משהו בימים הקרובים". רייצ'ל גולדברג פולין, אמו של החטוף הירש גולדברג פולין אמרה כי "העובדה שהנשיא ביידן לא מתמודד בבחירות תאפשר לו להיות ממוקד כמו קרן לייזר על השגת עסקה".

רונן נאוטרה, אביו של החטוף עומר נאוטרה אמר כי "היינו סקפטיים קצת כששמענו את ראש הממשלה עד כה. בפגישה היום כן שמענו שההסכם צריך להתקדם והם עובדים עליו ולכן אנחנו יוצר אופטימים. הבנו שבימים הקרובים תצא הצעה לחמאס ואם חמאס יקבל אותה אפשר יהיה להתקדם".

מהצד הישראלי השתתפו בפגישה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר ושגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג. מהצד האמריקני השתתפו בפגישה היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, המתאם לענייני המזה"ת, ברט מקגורק ושגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
פגישת נתניהו וביידן עם בני משפחות החטופים אזרחי ארה"ב, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"השתתפו בפגישה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר ושגריר ישראל בארה"ב, מייק הרצוג". נתניהו עם משפחות החטופים האמריקנים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
פגישת ביידן נתניהו בבית הלבן. ללא, רויטרס
"אנחנו מכירים 40 שנה ואתה ציוני ואני רוצה להודות לך על 50 שנה של תמיכה בישראל". פגישת ביידן ונתניהו/רויטרס, ללא

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר לתקשורת במהלך הפגישה כי "הנשיא רוצה להשיג עסקה לשחרור החטופים. לפחות את השלב הראשון. יש עוד פערים אבל אנחנו חושבים שאפשר לסגור אותם אבל זה ידרוש מנהיגות ונכונות להתפשר. הנשיא ידגיש בפני נתניהו שאנחנו צריכים להגיע לעסקה בהקדם".

עוד הוסיף כי "הנשיא ידון עם ראש הממשלה גם על המצב בגבול עם לבנון והצורך לייצב את המצב הביטחוני בגדה המערבית ובאלימות של מתנחלים נגד פלסטינים. השניים גם ידונו על האיום האיראני. לאחר מכן הנשיא ביידן ונתניהו ייפגשו עם משפחות החטופים האמרקינים". עיתונאים שאלו את הדובר האם הבית הלבן סבור שנתניהו רוצה עסקה, ומסר כי "כן. נתניהו עובד אתנו כדי להשיג עסקה".כשנשאל על מערכת היחסים בין ביידן לנתניהו, מסר קירבי כי "היחסים בין ביידן לנתניהו הם יחסים בריאים - הם לא מסכימים על הכל".

פגישת נתניהו וביידן עם בני משפחות החטופים אזרחי ארה"ב, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיימו פגישה עם משפחות החטופים האמריקנים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתכנון המקורי המפגש בין השניים תוכנן ליום שלישי, אך ביידן נדבק בנגיף הקורונה והיה בבידוד. על פי דברי עוזרה של קמלה האריס, סגנית הנשיא צפויה לפגוש את נתניהו בבית הלבן בנפרד מביידן בהמשך השבוע. עוד הוסיף סגנה של האריס אמר כי היא נוסעת לאינדיאנפוליס ב-24 ביולי לאירוע שתוכנן קודם לכן, ולכן לא הגיעה לנאומו של נתניהו. "לאורך הקריירה שלה, לסגנית הנשיא הייתה מחויבות בלתי מעורערת לביטחון ישראל. זה נשאר נכון גם היום", אמר.

בכיר בממשל האמריקני אמר בתדרוך לכתבים כי הנשיא ביידן יתמקד במאמצים להגיע לעסקת חטופים. "אפשר לסגור עסקה והגיע הזמן לסגור עסקה. אין לנו זמן לאבד", אמר הבכיר האמריקני. "אם נרגיש שנתניהו מושך זמן נגיד את זה. בינתיים זה לא המצב". בתוך כך, הוסיף ואמר שביידן ידון עם נתניהו על סוגיות שנותרו פתוחות במיוחד שקשורים ליישום ההסכם. "הפגישה בין ביידן לנתניהו לא תהיה פגישה של כן עסקה או לא עסקה אלא פגישה של איך סוגרים פערים. יש דברים שצריך מחמאס ויש דברים שצריך מהצד הישראלי", אמר הבכיר האמריקני. "אנחנו רוצים להחזיר את כל החטופים. כולל האמריקנים. אנחנו קרובים יותר משהיינו עוד פעם".

פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. ברק רביד, מערכת וואלה
"בתכנון המקורי המפגש בין השניים תוכנן ליום שלישי, אך ביידן נדבק בנגיף הקורונה והיה בבידוד". ביידן ונתניהו/מערכת וואלה, ברק רביד

בנאומו של נתניהו אמש בקונגרס, הוא הציג רעיונות כלליים ליום שאחרי המלחמה בעזה, אך לא את התכנית המפורטת שהבית הלבן ומדינות ערביות ידידותיות קיוו שיציג. נתניהו רוצה את עזה "מפורזת" שעוברת תהליך של דה-רדיקליזציה. הוא הדגיש כי ישראל לא רוצה לבנות מחדש התנחלויות אך כן רוצה לשמור על אחריות ביטחונית כדי למנוע התקפות נוספות. עוד הוסיף ראש הממשלה כי לעזה צריך להיות ממשל אזרחי המנוהל על ידי פלסטינים "שלא רוצים להשמיד את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully