וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: ישראל צריכה לסיים את המלחמה מהר ולהחזיר את החטופים

נשיא ארה"ב לשעבר אמר את הדברים בריאיון ל"פוקס" יום לפני פגישתו עם נתניהו והוסיף שעל ישראל לנהל את "יחסי הציבור" שלה טוב יותר. המועמד הרפובליקני כבר התבטא לאורך המלחמה בצורך לסיים אותה מהר, אם כי לא פירט כיצד

דונאלד טראמפ:"אנחנו רוצים את החטופים שלנו בבית עכשיו והם צריכים להיות בבית"19 ביולי 2024/לפי סעיף 27א לשמירת חוק זכויות יוצרים

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר שישראל צריכה לסיים במהרה את המלחמה בעזה ולהחזיר את החטופים. טראמפ, המועמד הרפובליקני גם בבחירות הקרובות, אמר את הדברים בריאיון לרשת פוקס יום לפני פגישתו המתוכננת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפלורידה. טראמפ הוסיף שישראל צריכה לנהל טוב יותר את "יחסי הציבור" שלה.

הנשיא לשעבר אף התייחס בריאיון למפגינים מחוץ לקונגרס בעת נאומו של נתניהו, שבמהלכו הוצתו דגלי ארצות הברית והונפו דגלי פלסטין. הוא קרא להטיל עונש מאסר של שנה אחת על מי שיבזה את הדגל האמריקני.

טראמפ קרא לאורך המלחמה לסיומה בהקדם, אם כי לא פירט כיצד, בעודו טוען שהיא לא הייתה פורצת אילו הוא היה בתפקיד. נתניהו ורבים בממשלתו האשימו, במרומז או באופן ישיר, את ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן בקושי שבו נתקל צה"ל במלחמה מול חמאס בעזה, בין היתר בשל הביקורת שלו כלפי הפגיעה הנרחבת באזרחים שהובילה להגבלה מסוימת במשלוחי תחמושת.

עם זאת, העמדות שהציג טראמפ כלפי המלחמה בעזה מציבות אותו קרוב לאלו של המפלגה הדמוקרטית בכל הנוגע להמשך המלחמה בעזה, המתקרב לחודשה העשירי.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, 24 ביולי 2024. רויטרס
טראמפ בעצרת בצפון קרוליינה, אתמול/רויטרס

הפגישה בין טראמפ לנתניהו מחר תהיה הראשונה מאז 2020, ואחרי תקופה של מתיחות בין שני המנהיגים. הנשיא לשעבר זעם על ראש הממשלה אחרי שזה מיהר לברך את ביידן על ניצחונו בבחירות לנשיאות באותה שנה, שלטענתו, הכוזבת, נגנבו ממנו.

קודם לפגישתו עם טראמפ, נתניהו יקיים היום פגישות נפרדות עם ביידן ועם סגניתו והמועמדת המסתמנת של המפלגה הדמוקרטית בבחירות, קמלה האריס. האריס לא נכחה אתמול בנאומו של נתניהו בפני הקונגרס, כמו עשרות חברי קונגרס דמוקרטים אחרים שהחרימו אותו בשל המלחמה בעזה והמהלכים להחלשת הדמוקרטיה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully