וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השבת החטופים היא משימת חיינו": שב"כ חשף תיעוד ממבצע החילוץ בחאן יונס

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 14:21

לאחר מאמץ מודיעיני אדיר, שב"כ מפרסם תיעוד ראשון ממבצע חילוץ חמשת החטופים. "קשה לתאר במילים איך מרגיש מבצע מהסוג הזה. הכל מתנקז לרגע אחד בו הבנת שהגעת למקום הנכון", סיפר אחד הלוחמים שלקחו בחלק מבצע

קויק: אוגדה 98 חוזרת לחאן יונס/דובר צה"ל

יממה לאחר מבצע משולב של כוחות צה"ל ושב"כ לחילוץ 5 גופות של חטופים, השירות הביטחון הכללי מפרסמים תיעודים ראשונים של רגעי החילוץ. בשבוע האחרון כוחות צה"ל חזרו לפעול בח'אן יונס, ובשל כך פעלו בתת קרקע, בעקבות מידע מודיעיני, וחילצו את גופות החטופים. במבצע חולצו גופותיהן של רביד אריה כץ, מיה גורן, אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי.

בפוסט שפורסם בחשבון האינסטגרם של השב"כ נכתב: "קשה לתאר במילים איך מרגיש מבצע מהסוג הזה.
תחושת האחריות, גודל השעה, ההבנה של חשיבות המשימה - הכל מתנקז לרגע אחד בו הבנת שהגעת למקום הנכון. אני יודע שמאות אנשים עומדים מאחורי 12 הספרות של האיתור שאנחנו מגיעים אליו - חוקרים, רכזים, אנשי שטח ומבצעים, דסקאים, מפיקים, אנשי מודיעין, כוחות צה"ל ונוספים. להשיב את החטופים, החללים והחיים, זוהי משימת חיינו".

להשיב את החטופים, החללים והחיים, זוהי משימת חיינו". ב', איש שב"כ שהשתתף במבצע חילוץ גופות החטופים 25 ביולי. דוברות שב"כ, אתר רשמי
חילוץ חמשת החטופים מחאן יונס/אתר רשמי, דוברות שב"כ
להשיב את החטופים, החללים והחיים, זוהי משימת חיינו". ב', איש שב"כ שהשתתף במבצע חילוץ גופות החטופים 25 ביולי. דוברות שב"כ, אתר רשמי
חילוץ חמשת החטופים מחאן יונס/אתר רשמי, דוברות שב"כ

המבצע התנהל תחת מאמץ מודיעיני אדיר מצד שב"כ על מנת לזקק כל פיסת מידע אודות החטופים, מקום הימצאם, וכל ציר שיכול להוביל למבצע לשחרורם, להשבתם, או שישפוך אור על גורלם. במשימה הזו לוקחים חלקים מגוון התפקידים, ביניהם חוקרים, רכזים, דסקאים, מפענחים ואנשי טכנולוגיות.

חרף הקושי הרגשי והאתגר המודיעיני עליו מניח חמאס חומות מידור ומנחים את אנשיהם שלא לדבר ולא לספק מידע בנושא, הצליח שב"כ בשילוב מפקדת השבויים והנעדרים בפיקודו של האלוף במיל' ניצן אלון להצליב מודיעין ולפצח את הסוד אודות גופות חטופים שהוסתרו בתת קרקע במרחב חאן יונס.

החשש העיקרי של הכוחות היה שפעילי חמאס יעריכו שצה"ל חוזר לחאן יונס והם יבינו כי מדובר במבצע לחילוץ החטופים. לכן, הוחלט לפעול במהירות כדי לשבש כל מחשבה בחמאס על מה שצה"ל חותר אליו. כחלק מהמבצע, לפני ימים אחדים הודיע צה"ל לפלסטינים לעבור במהירות מאזור אוהלים ומחסות לאזור אחר לבל יאונה להם כל רע, ונכנסו כוחות כדי להשתלט על מרחב מוגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully