וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוזכר בנאום נתניהו וזכה לתשואות: מי אתה סגן יונתן בן חמו?

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 10:46

בנאומו של ראש הממשלה בפני שני הבתים של הקונגרס האמריקני הוזכר שמו של סגן יונתן בן חמו - שאיבד את רגלו והמשיך להלחם. נתניהו סיפר על אודותיו - ובתגובה הוא הניף הקביים מעלה. "אלה החיילים של ישראל - נלחמים ללא פחד", אמר עליו ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני/רויטרס

בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (רביעי) בפני שני הבתים של הקונגרס האמריקני הוזכר שמו של הלוחם סגן יונתן בן חמו - שאיבד את רגלו והמשיך להלחם. נתניהו סיפר על אודותיו - ובתגובה הוא הניף הקביים מעלה. "אלה החיילים של ישראל - נלחמים ללא פחד", אמר עליו ראש הממשלה.

סגן בן חמו, בן 22 מאשקלון, שירת בתור סמ"פ בגדוד ההנדסה 603. הוא נפצע ביום השישי של הלחימה הקרקעית בעזה ואיבד את רגלו במהלך הקרב לאחר שנפגע מטיל RPG. לאחר הפציעה, הובל במסוק לבית החולים סורוקה שם לאחר ניתוח נאלצו לכרות את רגלו השמאלית, כשרגלו הימנית נשברה והייתה מלאה ברסיסים.

יונתן בן חמו. אינסטגרם, צילום מסך
סגן יונתן בן חמו/צילום מסך, אינסטגרם
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני, 24 ביולי 2024. רויטרס
סגן יונתן בן חמו בזמן נאום נתניהו בקונגרס/רויטרס
יונתן בן חמו. אינסטגרם, צילום מסך
סגן יונתן בן חמו/צילום מסך, אינסטגרם

לבן חמו אף נפתח קמפיין גיוס המונים, שם נאסף כ-150 אלף שקלים לאפשר לו שיקום מיטבי. בקמפיין נכתב רבות אודות בן חמו, ועל שירותו הצבאי. "יונתן בן חמו נולד וגדל באשקלון למשפחה ציונית אוהבת הארץ, ילד בכור מבין חמישה אחים, מתוכם ארבעה משרתים בצבא", נכתב. "בראשית דרכו, יונתן התגייס להנדסה קרבית, עבר את ההכשרה, יצא לקורס מ"כים ולקורס קצינים ואף פיקד על פלוגה לפני המלחמה בגדוד 603 שבחטיבה 7".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני, 24 ביולי 2024. רויטרס
סיפר על אומץ ליבו של סגן בן חמו. רה"מ נתניהו בנאומו בקונגרס/רויטרס

לאחר מכן, פורט על תפקודו החל מטבח 7 באוקטובר - עד הפציעה שהובילה לקטעית רגלו. "ב-7.10 מתקפת הטרור של חמאס הכתה את המדינה ויונתן אסף את הפלוגה שלו והכין אותה ללחימה", נכתב. לאחר כ-3 שבועות נכנס בין הראשונים עם ה-D9 שלו ופרץ את הדרך למרכז רצועת עזה. לאחר 6 ימי לחימה קשים מאוד במרכז רצועת עזה שכללו הריסת מבנים, פריצת צירים לכוחות ההנדסה והשריון והקמת מגננים גדודיים בשטח לטובת הגנה על הכוחות, הD9 בתוכו ישב יונתן נפגע מטיל נ"ט RPG וגרם לפציעה קשה ליונתן ולחייל שלו".

כיום, יונתן קיבל רגל מפרוטזה ואף מוזכר בהקשר של הריאליטי גולסטאר - בו הוא חלם להשתתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully