וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמד המילים שנעדר מדבריו של ראש הממשלה: כל הפרטים מנאום נתניהו בקונגרס

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 23:01

נאומו של ראש הממשלה בפני שני הבתים של הקונגרס האמריקני לווה במחיאות כפיים סוערות, מילות מפתח שחזרו רבות לצד דברים חשובים שלא נאמרו כלל. כמה פעמים רה"מ אמר "איראן" ומי הוזכר יותר - ביידן או טראמפ? וואלה עושה סדר בכל הפרטים החשובים מהנאום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני/רויטרס

נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (רביעי) בפני שני הבתים של הקונגרס האמריקני לווה במחיאות כפיים סוערות, מילות מפתח שחזרו רבות לצד דברים חשובים שלא נאמרו כלל - ובמיוחד צמד המילים "עסקת חטופים". וואלה עושה סדר בכל הפרטים החשובים מהנאום - כולל כמות הפעמים שהוזכר טראמפ מול ביידן.

הקהל באולם קם ומחא כפיים 56 פעמים - מתוכם 12 פעמים לכבוד האנשים שנתניהו הציג. כלומר, אנשי הקונגרס עצרו את נאום נתניהו 44 פעמים כדי להביע את תמיכתם בדברי ראש הממשלה. לפני הנאום, פורסם כי נתניהו יעסוק רבות באיראן - ויציג בנאומו את האתגר הניצב בפני ישראל, מדינות האזור וארה"ב מצידה של איראן - ויציג דרך חדשה כיצד להתמודד עם אתגר זה. המילה "איראן" נאמרה 23 פעמים - האזכור הרחב ביותר בנאום נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני, 24 ביולי 2024. רויטרס
56 פעמים עצרו למחוא כפיים. הקונגרס עומד לכבוד רה"מ נתניהו/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הוזכר 4 פעמים, לעומת נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, שהוזכר 3 פעמים. המילה קיבוצים נאמרה 3 פעמים על ידי נתניהו, ניצחון מוחלט - פעם אחת.

משפחות החטופים זעמו על כך שראש הממשלה לא אמר ולו פעם אחת את המילה "עסקת חטופים". מטה המשפחות להחזרת החטופים אף הוציא הודעה והגיב בעצב בסיום הנאום על כך שלא דרש מתווה מיידי להחזרת החטופים. "45 דקות של נאום עם מחיאות כפיים לא ישכיחו את העובדה האחת והמצערת, שצמד המילים 'עסקה עכשיו' נעדרו מנאומו של ראש הממשלה", אמרו. "לא דובר גם על 120 חטופות וחטופים שגם הלילה לא ישובו הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully