וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציאת משלחת המו"מ הישראלית לקטאר נדחתה לשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 20:10

ביום ראשון הודיע נתניהו כי המשלחת תצא ביום חמישי. גורם בפמליית ראש הממשלה בוושינגטון אמר כי הסיבה לכך היא שנתניהו רוצה להיפגש עם הנשיא ביידן, לדון איתו על עסקת החטופים ולהגיע עמו להסכמות לפני יציאת המשלחת

נאום נתניהו בקונגרס

LIVE

המשלחת הישראלית למו"מ על עסקת החטופים לא תצא מחר (חמישי) לשיחות בקטאר כפי שראש הממשלה נתניהו הודיע ביום ראשון האחרון. מקור שמעורה בפרטים אמר כי הגעת המשלחת נדחתה לתחילת השבוע הבא.

אחת הסיבות לכך שהמשלחת לא תצא לקטאר השבוע היא שהפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לבין הנשיא ביידן נדחתה ליום חמישי. נתניהו רצה לתאם עמדות ולהגיע להסכמות עם ביידן לפני יציאת המשלחת.

גורם בפמליית נתניהו בוושינגטון אמר כי אחת ממטרות הפגישה של רה"מ נתניהו עם נשיא ארה"ב ביידן היא קידום מתווה ההסכם לשחרור החטופים. "בפגישתם ידנו שני המנהיגים אודות המתווה וכיצד ניתן לקדמו. ולכן, המשלחת הישראלית תצא לשיחות לאחר פגישת המנהיגים. צוות המו"מ ממשיך ללא הרף את השיחות עם המתווכות", אמר הגורם בפמליית נתניהו".

עוד היום,שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח בטלפון עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני ודן איתו על המו"מ בעניין עסקת החטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נציגי משפחות החטופים, ארה"ב, 23 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נציגי משפחות החטופים, ארה"ב, 23 ביולי 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אמש ראש הממשלה נתניהו הודיע כי יפגוש ביום שישי את המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב והנשיא לשעבר דונלד טראמפ באחוזתו מאר-א-לאגו שבפלורידה. לאחר מכן, הגיעה הודעה על כך שבעקבות הפגישה הוא יוכל לחזור לישראל רק בשבת בערב.

גורמים בכנסת מתחו ביקורת על הארכת ביקורו של נתניהו בארה"ב בעוד החטופים עוד מוחזקים בשבי חמאס והמלחמה נמשכת. יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן זעם על נתניהו, "נתניהו נסע למופע ראווה בארצות הברית בעיצומה של מלחמה, ללא עסקה להשבת 120 חטופות וחטופים, מפקיר עשרות אלפי פליטים וחבלי ארץ שהוקרבו לגורלם", אמר. "במקום להקדים את החזרה הביתה ולערוב לשובם של יקירנו המצויים בתופת חמאס, לנצל את ההישגים הצבאיים המרשימים לטובת שיקום צה"ל, הדרום, העוטף והצפון - במקום כל אלה - ראש ממשלת ישראל, אבי מחדל אוקטובר - מאריך ביוזמתו את השהות בארצות הברית. כך מתנהג אדם מנותק", המשיך גולן. "אבל מה הפלא? הרי יום ההולדת של הגולה במיאמי, מייסד ומפעיל מכונת הרעל, חשוב מהמדינה, מאזרחיה, משלומה וביטחונה. בושה!".

גם במפלגת יש עתיד לא חסכו בביקורת כלפי ראש הממשלה, וטענו כי הוא משקיע מאמץ רב בחופשתו. "אם נתניהו היה עסוק בהרתעה ובביטחון כמו שמשקיע מאמץ בלסחוט וויקנד בארה"ב, אולי היה מצליח למנוע את מחדל 7/10, אלפי ההרוגים ומאות החטופים", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully