וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים מאחורי הנאומים: לכמה מחיאות כפיים זכה נתניהו, ולכמה הרצוג?

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 15:14

בתוך שנה, נציג ישראלי יעמוד שוב מול הקונגרס האמריקני, וינסה לסחוף את הקהל להקשיב, להתעניין וגם לעמוד ולמחוא כפיים. לפני שנה זה היה הרצוג שזכה לשבחים רבים - והערב נתניהו ינסה להתעלות על האהדה שקיבל הנשיא ולבסוף לזכות בתשואות מהקהל

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נציגי משפחות החטופים, ארה"ב, 23 ביולי 2024/דוברות רה"מ

9 פעמים במהלך 76 שנות קיום המדינה, נציגים ישראלים נאמו בפני הקונגרס האמריקני, האחרון שבהם לפני שנה בדיוק. נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם ב-19 ביולי 2023, וזו הפעם השנייה שבן משפחת הרצוג נואם בקונגרס, כשקודמו היה אביו, חיים הרצוג, בשנת 1987. בכך, משפחת הרצוג, נכנסה לרשימה מצומצמת ואקסקלוסיבית של משפחות שנואמות בקונגרס - בהן משפחות המלוכה מהולנד ומירדן.

6 ישראלים נאמו בפני שני בתי הקונגרס: יצחק רבין, שמעון פרס, אהוד אולמרט, בנימין נתניהו, הרצוג האב והרצוג הבן. בנאומו של ראש הממשלה נתניהו בשנת 2015 נרשמו 24 פעמים בהם קהל השומעים נעמד למחוא לו כפיים, לעומת נאומו של הנשיא הרצוג בשנת 2023 - שנרשמו בו 29 פעמים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס. 3.3.2015. רויטרס
האם יתעלה על הצלחתו של הנשיא הרצוג - וכמה פעמים ימחאו לו כפיים/רויטרס

גורם בפמליית ראש הממשלה סיפר כי בנאומו היום בקונגרס יחשוף נתניהו מענה לאיום מטהראן. "נתניהו עובד בשעות אלה על נאומו שיישא בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי", אמר הגורם. "הוא יציג בנאומו את האתגר הניצב בפני ישראל, מדינות האזור וארה"ב מצידה של איראן - ויציג דרך חדשה כיצד להתמודד עם אתגר זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully