וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון שטען לקשר בין נתניהו לחברות קש של חמאס - חוזר בו

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 8:46

במכון "חשפו" מסמכים ירדניים שטענו לחיזוק הטענה שגורמי ממשל בקטאר ניסו להעביר כסף לראש הממשלה. "עקב התעוררות חשד לגבי מהימנות אחד המסמכים בדו"ח שפרסמנו לגבי מסמכים ירדניים - החלטנו להסיר את כל הדוח עד להשלמת הבדיקה", נמסר מאוחר יותר

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם נציגי משפחות החטופים, ארה"ב, 23 ביולי 2024/דוברות רה"מ

לאחר שחשפו מסמכים ירדניים שטענו לחיזוק הסברה שגורמי ממשל בקטאר ניסו להעביר כסף לראש הממשלה בנימין נתניהו - במכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (ממר"י) החליטו לחזור בהם מן הפרסום. "עקב התעוררות חשד לגבי מהימנות אחד המסמכים בדו"ח שפרסמנו אתמול לגבי מסמכים ירדניים - החלטנו להסיר את כל הדוח עד להשלמת הבדיקה", נמסר היום (רביעי) מטעם המכון.

בחודשים האחרונים טוענים בממר"י כי מהמסמכים ניתן להסיק, לכאורה, כי השלטונות בקטאר הורו להעביר לנתניהו עשרות מיליוני דולרים, אם כי טרם נמצאה הוכחה שישראל או מי מטעמה אכן קיבלו את הכסף.

הממצאים שבמסמך הירדני מתפרסמים בהמשך לדיווח נוסף מתחילת החודש, שלפיו קטאר הורתה להעביר כסף לראש הממשלה בנימין נתניהו לפחות פעמיים במהלך 12 השנים האחרונות. גם פרסום זה התבסס על מסמכים שחשף המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (ממר"י). לא נמצאה שום הוכחה לכך שישראל, או מישהו מטעמה, קיבל כסף מקטאר.

רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על פי אותם מסמכים, שתי הקצאות כספים יועדו לנתניהו במהלך השנים. בפעם הראשונה הוקצו לו 15 מיליון דולר בשנת 2012, ובפעם השנייה 50 מיליון דולר בשנת 2018. יעד המענקים היה מפלגת הליכוד, באמצעות ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully