וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס: עברייני מין ונוכלים? אני מכירה אנשים מסוגו של טראמפ

המועמדת המסתמנת של המפלגה הדמוקרטית ציינה את הרקורד שלה כתובעת ואת של יריבה הרפובליקני כעבריין מורשע, בעצרת ראשונה שלה מאז שסומנה כמחליפה של ביידן. סקר חדש נותן לה יתרון של 2% על טראמפ, שטוען: "היא אשת שמאל קיצוני, יהיה לי קל יותר לנצח אותה"

דונאלד טראמפ:"אנחנו רוצים את החטופים שלנו בבית עכשיו והם צריכים להיות בבית"19 ביולי 2024/לפי סעיף 27א לשמירת חוק זכויות יוצרים

סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, יצאה הלילה (רביעי) למתקפה נגד יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בעצרת הבחירות הראשונה שלה, כשהיא מציגה את הבחירות בנובמבר כבחירה בין תובעת לשעבר לעבריין מורשע.

האריס השוותה את הנשיא לשעבר לנוכלים שהיא העמידה לדין במסגרת תפקידיה הקודמים, בפני קהל של כ-3,000 במדינת ויסקונסין, אחת ממדינות המפתח. העצרת התקיימה יום לאחר שהשיגה את תמיכת רוב הנציגים הדמוקרטיים, מה שסלל לה את הדרך להיות מועמדת המפלגה במקומו של הנשיא ג'ו ביידן.

"טיפלתי בעבריינים מכל הסוגים", אמרה האריס, התובעת הכללית לשעבר של קליפורניה, במהלך האירוע שהתקיים בתיכון בפרבר של מילווקי. "טורפים שהתעללו בנשים. רמאים שקרעו את הצרכנים. רמאים ששברו את הכללים למען הרווח שלהם".

"אז הקשיבו לי כשאני אומרת שאני מכיר טיפוסים כמו דונלד טראמפ", הוסיפה סגנית הנשיא, שהתקבלה במחיאות כפיים כשעלתה לבמה. "בקמפיין הזה, אני מבטיחה לכם, אשים בגאווה את הרקע שלי מול שלו בכל יום בשבוע".

סגנית הנשיא קמלה האריס בעצרת בחירות בוויסקונסין, ארצות הברית, 23 ביולי 2024. רויטרס
אספה כבר יותר ממאה מיליון דולר כתרומות. האריס בעצרת בוויסקונסין, אתמול/רויטרס

בתגובה, הקהל צעק "קמלה! קמלה!". העצרת, לפי משקיפים מהצד, לוותה בהתלהבות שנעדרה מהאירועים של ביידן במהלך הקמפיין שלו, שהופסק ביום ראשון.

כששמו של יריבה הרפובליקני הוזכר, חלק מהמשתתפים בקהל קראו "לכלוא אותו", סיסמה דומה לזו שנשמעה בעצרות של טראמפ כשהתמודד מול הילרי קלינטון ב-2016.

ביום ראשון, ביידן הודיע ​​שהוא פורש מהמרוץ ונתן את תמיכתו לסגניתו, על רקע הלחץ הגובר מצד הדמוקרטים והתורמים הבכירים של המפלגה בעקבות קריסתו בעימות הנשיאותי מול טראמפ בסוף יוני.

האריס, שטרם בחרה מי יהיה הסגן שלה במרוץ, כבר הצליחה לגייס סכום אסטרונומי של מאה מיליון דולר ב-36 השעות שחלפו מהכרזתו של הנשיא בן ה-81 כי לא יתמודד על כהונה שנייה.

בנוסף לכך, סקר ארצי חדש של רויטרס נתן לה יתרון של 2% אחוזים על טראמפ, 44% מול 42%, אף שסקרים אלו אינם יכולים לספר את תמונת האלקטורים המלאה המכריעה את המרוץ לנשיאות.

עוד בוואלה!

הדרך למועמדות סלולה: האריס זוכה לתמיכת רוב הצירים הדמוקרטים

לכתבה המלאה
סגנית הנשיא קמלה האריס בעצרת בחירות בוויסקונסין, ארצות הברית, 23 ביולי 2024. רויטרס
בניגוד לאירועים האחרונים של ביידן, בקהל נרשמה התלהבות מהאריס/רויטרס

טראמפ, בינתיים, כתב ברשתות החברתיות כי "קמלה האריס השקרנית הורסת כל דבר שהיא נוגעת בו". הוא שיתף סקר שמצא שהיא סגנית הנשיא הכי לא פופולרית בהיסטוריה האמריקנית, ופוסט שציין שהיא דורגה על ידי מרכז מעקב לא-מפלגתי של הקונגרס כאחת הדמויות השמאליות ביותר מבין עשרות סנאטורים דמוקרטיים במהלך כהונתה.

האריס הציגה כמה סדרי עדיפויות ליברליים בנאומה, כולל פיקוח על נשק וגישה להפלות, עוני בקרב ילדים, זכויות איגודים ושירותי בריאות במחירים סבירים.

"האם אנחנו רוצים לחיות במדינה של חופש, חמלה ושלטון חוק, או מדינה של כאוס, פחד ושנאה?", אמרה האריס, שזכתה אתמול גם לתמיכתם של ראשי הדמוקרטים בקונגרס ולהתגייסותם של כוכבי הוליווד.

השאלה הגדולה היא אם האריס יכולה לשמור על המומנטום שלה. בתזכיר שפורסם אתמול, הסוקר טוני פבריציו חזה שתקופת "ירח הדבש" שלה עם הבוחרים תסתיים. הוא העריך שתהיה "התמקדות מחדש בתפקידה כשותפה וטייסת המשנה של ביידן" מצד הרפובליקנים.

דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024. רויטרס
"המדינה הזו לא רוצה שאדם מהשמאל הרדיקלי יהרוס אותה". טראמפ/רויטרס

הקמפיין של טראמפ כבר תוקף את מה שהוא מתאר ככישלונה של האריס לבלום את שיאי המהגרים הבלתי-חוקיים שחצו ממקסיקו לארצות הברית, ורמז שהוא יתמקד בטיפול של הממשל הנוכחי בפשיעה ובאינפלציה.

הצוות של המועמד הרפובליקני אף האשים אותה אתמול בחילוץ "רוצחים, אנסים ועבריינים אלימים אחרים", בהעלבת ישראל והונאת הציבור האמריקני בנוגע ל"התדרדרות הקוגניטיבית של מר ביידן".

"היא אשת שמאל קיצוני, אבל המדינה הזו לא רוצה שאדם מהשמאל הרדיקלי יהרוס אותה", אמר אתמול טראמפ במהלך שיחה עם כתבים. "אני חושב שהיא צריכה להיות קלה יותר מביידן, כי הוא היה קצת יותר מיינסטרים, אבל לא הרבה".

טראמפ גם אמר שהוא פתוח לקיום עימות מולה בספטמבר, שבמהלכו היה אמור להתמודד מול ביידן שוב. "לא הסכמתי לשום דבר", אמר, "הסכמתי לעימות עם ג'ו ביידן. אבל אני רוצה להתעמת איתה. היא לא תהיה שונה".

ביידן, מצדו, יישא היום נאום לאומה מהחדר הסגלגל שבו יסביר את החלטתו לפרוש. הוא חזר לבית הלבן אתמול אחרי כמה ימים שבהם שהה הרחק מעיני הציבור כשהחלים מקורונה בביתו בדלוואר. מחר הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בביקור בוושינגטון ויישא היום נאום בפני הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully