וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למועמדות סלולה: האריס זוכה לתמיכת רוב הצירים הדמוקרטים

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 11:43

סקר בקרב צירי המפלגה הדמוקרטית הראה שסגניתו של נשיא ארה"ב נהנית מתמיכה גורפת, כשאף מועמד אחר גם לא קם נגדה. הקמפיין שלה, שכבר אסף 81 מיליון דולר, צפוי להתמקד בהסתבכות המשפטיות של טראמפ: "אני מכירה אנשים מסוגו"

דונאלד טראמפ:"אנחנו רוצים את החטופים שלנו בבית עכשיו והם צריכים להיות בבית"19 ביולי 2024/לפי סעיף 27א לשמירת חוק זכויות יוצרים

סגנית נשיא ארצות הברית, קמאלה האריס, קיבלה את תמיכתם של מספיק צירים דמוקרטיים כדי לזכות במועמדות המפלגה בבחירות לנשיאות - פחות יומיים אחרי שהנשיא ג'ו ביידן פרש מהמרוץ.

תערוך קמפיין במדינת ויסקונסין הקריטית ביום שלישי בפעם הראשונה כמועמדת לנשיאות לאחר שמספיק נציגים דמוקרטיים התחייבו לתמוך בה, ולפנות את דרכה למועמדות.

האריס הפכה למועמדת המשוערת של המפלגה בעקבות הפרישה של ביידן, שהגיעה לאחר שבועות של קרבות פנימיים במפלגה וסקרים שהראו שהתמיכה בו צונחת לקראת הבחירות בנובמבר מול יריבו הרפובליקני דונלד טראמפ.

אך בחלוף פחות מ-36 שעות לאחר שביידן הודיע על תמיכתו בסגניתו, היא כבר השיגה למעשה את המועמדות בזכות תמיכתם של רוב צירי המפלגה הדמוקרטית.

"הלילה, אני גאה שהשגתי את התמיכה הרחבה הדרושה כדי להפוך למועמדת של המפלגה שלנו", מסרה האריס בהצהרה הלילה. "אני מצפה לקבל את המועמדות הרשמית בקרוב".

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס במטה הבחירות שלה בדלוואר, ארה"ב, 22 ביולי 2024. רויטרס
סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס במטה הבחירות שלה בדלוואר, ארה"ב, 22 ביולי 2024/רויטרס

סקר לא רשמי של סוכנות הידיעות AP בקרב צירי המפלגה הדמוקרטית, שיקבעו את זהות המועמד בוועידה שתיפתח בחודש שעבר, הראה שהראיס זוכה לתמיכת 2,500 מהם - הרבה יותר מ-1,976 הדרושים כדי לזכות בהצבעה.

הנציגים עדיין יכולים, מבחינה טכנית, לשנות את דעתם, אבל אף אחד אדם אחר לא קיבל קולות בסקר, ורק 54 צירים אמרו שהם עוד מתלבטים. שום דמות אחרת לא הכריזה על התמודדות מול האריס, ורבים ממי שהוזכרו כמועמדים פוטנציאליים הביעו תמיכה בה.

האריס תגיע היום למדינת המפתח וויסקונסין, כשהתובעת לשעבר מקליפורניה תנסה להתניע מחדש את קמפיין הבחירות של הדמוקרטים ולטעון שהיא נמצאת בעמדה הטובה ביותר לנצח את טראמפ. היא אמורה לשאת דברים באירוע פוליטי במילווקי בשעות הערב.

עוד קודם לכן, סגנית הנשיאה בת ה-59 סיפקה הצצה לטקטיקה שהיא מתכננת להפעיל מול טראמפ, כשהזכירה שבעבר היא רדפה אחר "טורפים מיניים" ו"רמאים" בתור התובעת המחוזי של סן פרנסיסקו והתובעת הכללית של קליפורניה.

"אתם יכולים להאמין לי כשאני אומרת שאני מכירה טיפוסים מסוגו של דונלד טראמפ", אמרה על יריבה הרפובלקני, שהורשע בפלילים בפרשת דמי שתיקה לכוכבת פורנו מוקדם יותר השנה. כמו כן, טראמפ הורשע בתקיפה מינית בתביעה אזרחית, ובתי משפט אחרים קבעו שבארגון, בקרן צדקה ובאוניברסיטה הפרטית שלו הייתה הונאה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024. רויטרס
דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית במילווקי לאחר ניסיון ההתנקשות, 16 ביולי 2024/רויטרס

וויסקונסין היא אחת מבין שלוש מדינות ב"רצועת החלודה", הכוללות את מישיגן ופנסילבניה, שהניצחון בהן נחשב למכריע עבור כל אחד מהמועמדים. ביידן, לפי הסקרים, פיגר אחר טראמפ בכולן.

"יש עצמאים וצעירים שלא אהבו את הבחירות שלהם, ולהאריס יש סיכוי לזכות בהם", אמר פול קנדריק, מנכ"ל הקבוצה הדמוקרטית Rust Belt Rising, העורכת סקרים שגרתיים במדינות המפתח.

האריס נהנית גם מזינוק בתרומות לקמפיין שלה. היא כבר גייסה 81 מיליון דולר מאז שביידן פרש ביום ראשון, סכום שאינו נופל בהרבה מ-95 מיליון דולר שהיו לקמפיין ביידן בבנק בסוף החודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully