וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר וינטר תוקף: "ישראל במצב חמור בהרבה מאשר בפרוץ המלחמה"

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 9:53

בראיון ל"אתר מערכות" של צה"ל, התא"ל שהשתחרר ביקר בחריפות את התנהלות המערכת הביטחונית: "הישראלים מעניקים לחמאס אספקה הומניטרית רחבה ולכן לא מסוגלים להפעיל את עוצמתם האמיתית". בתוך כך, טען שגם בשאר החזיתות ישראל במלכוד: "לבנון לא מורתעת, איראן ממשיכה לאיים"

תא״ל עופר וינטר מדבר בכנס יום ירושלים, אריאל, 4 ליוני 2024. ללא, פלאש 90
תא״ל עופר וינטר מדבר בכנס יום ירושלים, אריאל, 4 ליוני 2024/פלאש 90, ללא

תא"ל עופר וינטר כתב מאמר שפורסם אתמול (שלישי) באתר "מערכות" של צה"ל, לאחר שנאסר עליו להתבטא באופן פומבי. בכתב, תקף וינטר את המערכת הביטחונית ואופן התנהלותה במערכה הנוכחית ואמר כי "האבחנה של מערכת הביטחון את הבעיה האסטרטגית שבפניה ניצבת מדינת ישראל במלחמה - שגויה. הדרך שבה בחרה לטפל בבעיה והמהלכים האופרטיביים שעשה צה"ל עד כה, לא רק שלא פתרו את הבעיה, אלא הביאו את ישראל למצב חמור בהרבה מזה שנמצאה בו כאשר פרצה המלחמה".

בהמשך, אמר כי המלחמה נתפסת בעיניי הציבור בערבי בעזה כ"מכה משפילה לישראלים". והוסיף כי "סינוואר מקבל מעמד עולמי של מעין צלאח א-דין מודרני, מעצם העובדה שישראל מנהלת איתו משא ומתן להסכם שיחזיר את האנשים והנשים שחטף לה. הישראלים הפעילו את כל הסד"כ הלוחם, אבל לא הצליחו להביא את חמאס למצב שהוא מבקש הפסקת אש, ובוודאי שלא להשמדתו", הוסיף וינטר.

"הישראלים מעניקים לעזתים ולחמאס אספקה הומניטרית ביד רחבה, משיתים על עצמם מגבלות משפטיות ועל כן אינם מסוגלים להפעיל את עוצמתם האמיתית".

אלוף משנה עופר וינטר, מח"ט גבעתי. שלומי גבאי
"מלחמה נתפסת בעיניי הציבור בערבי בעזה כ'מכה משפילה לישראלים'". עופר וינטר/שלומי גבאי

בהמשך המאמר התייחס וינטר לזירות השונות שישראל מתמודדת עימן, ואמר כי גם בהן הצמרת הביטחונית נכשלת. "לבנון אינה מורתעת ומעמיקה את תקיפותיה נגד ישראל. איראן ביצעה ירי ישיר לעבר ישראל, שעל פי האיראנים, 'ממשיכה רק לאיים'. בזירה הבין-לאומית - ישראל היא זו שמבודדת".

"לא מספיק בשום אופן להכות את גדודי חמאס מכות קשות, ואף לא לפרק את יכולותיו הצבאיות. עזה חייבת להפוך למשל ולשנינה בפי העולם כולו, וחמאס מוכרח להיות ממוגר - ללא יכולת שלטונית צבאית או מנהיגותית כלל", אמר וינטר. "לתוצאת המערכה בעזה השפעה ישירה על כלל המהלכים בגזרות השונות. אם חפצי חיים אנחנו, עלינו להשיג בעזה הכרעה ברורה ומוחצת. רק כך תשוקם רגל ההרתעה החסרה כרגע בביטחון הלאומי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully